Nové autobusy Mercedes CapaCity prišli do Bratislavy

Počas prvého decembrového víkendu boli do Bratislavy dodané ďalšie nové kĺbové autobusy Mercedes-Benz CapaCity. Ide o prvé z 15 kusov nových autobusov, dodávka ktorých bola vysúťažená ešte za predchádzajúceho vedenia dopravného podniku. Financovanie nových autobusov je zabezpečené prostredníctvom úveru. Dopravný podnik tak bude vlastniť spolu 41 kusov veľkokapacitných autobusov typu CapaCity.

Nové autobusy budú zaradené do premávky po vybavení všetkých potrebných formalít a inštalácii informačného systému v priebehu januára 2013.

Počas tohto roka dopravný podnik zakúpil spolu 20 kĺbových autobusov SOR NB 18 a 15 kĺbových autobusov Mercedes CapaCity, čím sa nateraz ukončili dodávky všetkých vysúťažených autobusov. Naopak, z vozidlového parku bolo v priebehu roka 2012 vyradených spolu 24 prevádzkových autobusov, z ktorých 20 bolo kĺbových.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
dufam ze uz teraz vyradia vsetky tie nebezpecne hrkotajuce stare skarede bielooranzove autobusy...
predpokladám, že v rámci akcie DPB "pomôžme nevidiacim" ani v týchto nebude spustené hlásenie zastávok... ?
Ale mozno sa nevidiaci dozvedia nieco o tajoch prirody z nejakeho dokumentu, ktory bude prerusovat suvisly tok reklamnych informacii vychadzajucich z velmi potrebnej obrazovky 😃 Podobne, ako sa pre nevidiacich montuju v poslednej dobe nove hulakacie oznacniky na niektore zastavky v meste, ktore otravuju cestujucich potrebnymi informaciami. Skoda len ze to avizovane informovanie o aktualnych vylukach a mimoriadnostiach v tychto hlasacoch dobrych sprav chyba, aj ked pri zavadzani tychto otravnych oznacnikov DPB prezentoval, ze v pripade nejakych mimoriadnych udalosti budu tieto oznacniky "online" informovat cestujucich...
A už len čo najskôr s nimi do premávky ?
Reakcia na: Samčo #4:
Ak bude nasadené tempo ako pri ich prvom zavádzaní tak sa môžeme tešiť na nové autobusy koncom prvej polovice roka 2013. ?
aj v banskej bystrici mali vianoce
http://www.bystricoviny.sk/uncategorized/banska-bystrica-ma-14-novych-nizkopodlaznych-klbovych-autobusov/
ešte taký detail, v BB v MHD sú označovače mtest na ktorých už od októbra nie sú akceprovatelné isic karty, stane sa to aj v BA? dúfam že s novými označovačmi sa nezavedie taký systém, že pri každom nástupe aj keď mám mesačný lístok tak ho musím priložiť k označovaču
Reakcia na: luky133 #5:
to by bolo ešte ako tak dobré,viem si to predstaviť aj horšie ?
Su to krasne a kvalitne autobusy, ale myslim si ze na nase podmienky by bohate stacili aj klasicke Citara klbove. Za prve by boli urcite lacnejsie a takisto na ne nemame dimenzovane mnohe zastavky, ak zastavia dve taketo vozidla za sebou, pripadne Capacity a Sor 18 alebo iny klbak.
Reakcia na: doubleA #7:
Treba sa opýtať dopravcu/objednávateľa, prečo nie sú ochotní vynaložiť € na update označovačov aby dokázali akceptovať aj novšie generácie kariet ktoré školy vydávajú.
Zaujímavé že tieto nové vozy majú aj menší rozdiel v dizajne. Konkrétne na čelnom skle hore medzi ledkovými obrysovými svetlami nad panelom pre informačný systém je ten plech v čiernom, zatiaľ čo už jazdiace MBCC to majú v červenom.
sory mohli predat alebo uz vobec nekupovat. mercedesy aspon niesu z kvetu makoveho.
Reakcia na: Valec #10:
Alebo preco EMTrest stale prichadza s nejakymi updatemi ktore su vzdy nekompatibilne s predchadzajucim systemom a ktore aj tak nikto v skutocnosti nechce...

Uz sa tesim ked tieto srandy budu v Bratislave.
nechcem byt tu na Vás zlý ale zatiaľ je ich tu iba 5 kusov
Reakcia na: 810zssk #13:
Lebo nové karty ISIC majú nové čipy, to je hlavný z dôvodov... ? Za to nemôže ani EMtest, ani dopravcovia... ?
Reakcia na: Dispecer #15:
Odpust, ale kto za to moze ak nie EMTest ktory tie karty vydava?
som bystričan študujúci v BA. pokial viem tak problém emtest sa týka iba BB (neviem o inom meste) v KE majú tiež emtest a nikde som nečítal že tam by isic nefungoval. takže momentálne v BB sa môžem ním iba preukazovať a nedá sa využívať ako elektronická peňaženka ako pred tým. BA sa môže tešiť na nový odbavovací systém, nebude nič výnimočné vidieť označovač prelepený nápisom nepoužívať mimo prevádzky, u nás si sa potom aspoň predral cez pol trolejbusu/autobusu dopredu a kúpil lístok u šoféra, no ale v BA to bude zaujímavé keďže šofér lísty nepredáva
kedy sa vlastne tento skvost v BA plánuje sprevádzkovať?
Reakcia na: doubleA #18:
Vozidlá z práve prebiehajúcich tendrov už majú obsahovať nové označovače aj s čítačkou čipových kariet. Preto je veľmi pravdepodobné zavedenie tohto systému v roku 2013 alebo v čase nasadzovania prvých vozidiel.
Reakcia na: luky133 #19:
Si si isty?

Kazdopadne, tabule budu BUSE, cize budeme mat smrtelnu kosicku kombinaciu EMTrest palubak + BUSE tabule.
Reakcia na: doubleA #18:
Ešte neboli ani súťažné podmienky a technická špecifikácia pripravené, ale už vieš aký systém tu bude.
Mimochodom, za to, že ty si nikde nečítal že inde s tým prechodom problémy nie sú neznamená to, že to tak nie je. Na úvod si môže prečítať napríklad tento článok:
http://imhd.sk/transport/doc/sk/11268/Vyuzitie-ISIC-kariet-s-novym-cipom-v-MHD-na-Slovensku.html
Reakcia na: 810zssk #20:
Tak je to definované v súťažných podkladoch avšak dátum zavádzania len odhadujem. V Bratislave by to nebolo nič neobvyklé ak by tam funkcia čítačky kariet bola istý čas deaktivovaná.
Reakcia na: luky133 #22:
A fakt, nevsimol som si to 🙂 Zaujimave je ze ziadne dalsie detaily nie su stanovene, cize citacka moze byt lubovolna ?

Kazdopadne, predpokladam, ze ju aktivuju az ked ju budu mat vsetky vozy. Bol by nezmysel aby niektore vozidla mali prilozte kartu a niektore nie.
Reakcia na: 810zssk #23:
ale stale nechapem, kto by prikladal kartu v linkach v ramci ba? nie je to absolutne zbytocne mat take oznacovace? vlastne je tu otazka preco sa menia tie sucastne?
Reakcia na: matt11 #24:
Tunel.
Reakcia na: matt11 #24:
Až sa raz niekomu podarí presadiť nezmysel s prikladaním karty (s PCL) pri každom nástupe, tak "Kto" by bolo "vyriešené".
Reakcia na: Valec #26:
presne tak to je v BB, 30 dňový PCL sa tak isto musí prikladať k snímaču ako elektronická peňaženka, ešte aj zbytočne vytlačí lístok zo strojčeka...
v BA jazdím na ISIC na 90 dňový PCL a doma v BB som ISIC využíval ako elektronickú peňaženku keďže idem domov raz za mesiac na víkend, lenže teraz znemožnili používať isic ako peňaženku tak pekne nastupovať prednými dverami a u šoféra si pýtať jeden študentský a ešte mu dať do ruky isic aby si pozrel validifikačnú nálepku na zadnej strane.
Reakcia na: doubleA #27:
no tak to ked budem musiet stale prikladat listok pri kazdom nastupovani tak uz teraz malo pohodlna mhd bude este menej a nepriklada to ludi do mhd. Aky ma zmysel, ze niekto prilozi napriklad ISIC, kde ma 30 dnovy PCL? Vie mi niekto povedal naco to existuje, inak v neikorych mestach aj na zapade toto existuje a pride mi to fakt blbost. Ake je vobec jedno jedine pozitivum toho? Ked aj tak chodi revizor.
Reakcia na: matt11 #29:
"Evidencia"
Reakcia na: 810zssk #30:
a nechceli pre evidenciu to počítadlo pri dverách pri nových vozoch čo sa budú tendrovať?
Reakcia na: kecho #31:
Jezisi, nemozes hladat logiku za nakupom niecoho co je v konecnom dosledku aj tak len tunel 😉
Tak len dúfam, že tie staré herkličky, čo jazdia na linke 83 a 34 budú čoskoro vymenené za nové autobusy.
Reakcia na: Mária10 #33:
Na L34 urcite nie a na L83 jazdia okrem jedneho vacsinou nove ?
Reakcia na: Mária10 #33:
keď je narvatý bus, tak radšej mať kĺbovú vrakosu ako pomstu z libcháv 😉
Reakcia na: kecho #35:
presne tak nie je nič horšie ako Shor 18 shity napríklad na 83-ke , kde sa už na druhej zástavke nedostaneš ďalej do busu ako medzi dvere , nie je nad ❤ ikáče a ❤ vrakosky ?
Reakcia na: petoo #36:
Chystaj sa najhoršie , ešte stále mozu pribudnut dalsie (50-70ks) v podobe trolejbusov , no to potom mozme ist rovno posilnovat interval na 201,202,(208).
Reakcia na: Petto #37:
už len dúfať že sa stane zázrak ?
SOR má nevýhodu v tom, že :
1. V časti na státie má tie tri sklopné sedačky
2. Hlúpo si rozrátali umiestnenie náprav a dverí, čiže vo štvorke pri kĺbe je málo miesta na nohy, rovnako aj tam kde sú sedadlá pri dverách. 2. a 3. dvere mohli mať kľudne pri sebe, teda priamo pred tým veľkým priestorom na státie. A namiesto štvorky mohli mať "trojku" že by dali pri kĺbe namiesto dvoch sedadiel iba jedno pozdĺžne, čiže mohol tam by väčší priestor.
3. "Unikátne" riešený kĺb, asi v zmysle hesla : "nepočíta sa ako miesto na státie", postavia sa tam štyria a je "vybavené".
4. Vo vlečke bez klasického miesta na státie oproti tretím dverám aké poznáme z kĺbových Karos, Ikarusov 4xx, MBCC, Citelisov.

Body 1., 3. a 4. sú celkom ľahko napraviteľné do budúcna. Bod 2. poukazuje na čistý amatérizmus tých, ktorí sa na vzniku tohoto autobusu podieľali. Mimo to, vôbec by ma neprekvapilo, keby už dopredu existovala dohoda o tendroch na 4-dverové 12m a 5-dverové 18m vozidlá, menší priemer kolies, že toto sa bude vyrábať a politickí nominanti po DP budú na týchto parametroch stavať tendre. SOR je iba projekt šitý na mieru, ktorý nemá v zahraničí šancu, rovnako ako 861 z dielní úžerníkov ŽOS Vrútky.
Reakcia na: ophis #39:
3 SOR pouziva evidentne strasie typy klbov.
Citybusy mali tiez take male klby http://www.citybus.cz/fotodatabaze/upload/Praha/interier.JPG
zrejme kvoli cene. vybehove typy su vzdy lacnejsie ako nove.
2. problem s umiestnenim sedaciek, maju vsetci vyrobcovia, snad okrem mercedesu. O citelise vraviet nemusim, posledna lavica v solarise je legendarna, rovnako ako stvormiesta nad zadnymi napravami.
Rovnaky projekt ako SOR sa vyraba v Madarsku pod inou znackou.
Reakcia na: Ámos #40:
Co je zle na rozmiestneni sedadiel v Solarise? Podla mna je dost vydarene...

Credo uz myslim SORky nevyraba.
Reakcia na: 810zssk #41:
napisal som to tam!
Po druhe dvere fajn. Dalej katastrofa.
Reakcia na: Ámos #40:
"Citybusy mali tiez take male klby"
A dáš foto B961tky. ?
Reakcia na: Valec #43:
heh, veru. tam to bola uplna stupidita kedze sa nejedna o NP bus. zrejme to Karosa urobila pre jednoduchost vyroby a rabaty pre objednane mnozstva.
Reakcia na: Ámos #42:
Napisal si ze sa ti nepacia tie stvorky a zadne sedadla. Ja sa pytam co je na nich zle?
Reakcia na: 810zssk #45:
pre toto http://kdmt.uniza.sk/files/podklady/MHD/Solaris_Urbino_15/su15_03.jpg
a pretoze nad dvojnapravou nie je dost miesta a tak sedacky su takblizko, ze sediet tam 4 je utrpenie. a to nie som nejako vysoky (187cm)
Reakcia na: Ámos #40:
No ak im je zaťažko dať normálny kĺb na úrovni doby aby sa v ňom dalo stáť, tak radšej som ticho...

Čo sa týka nášho 15m Solarisu, tak ja nemám kdekoľvek problém si nacpať nohy, dokonca ani vzadu. ? Škoda je to, že 15m sa nekupovali z racionálneho dôvodu ale z toho, že Zacharovi prdlo v bedni a museli byť 15m busy a ešte k tomu vynikajúca cena, tak na to už katolícky maniak, ktorý sa ulakomí aj na jed v akcií naletel kompletne. Škoda, že sa reálne nepočíta s 15m vozidlami u autobusov a aj trolejbusov, určite by sa zišli viac ako 10,5 kraviny, ktoré nevyjazdia službu na plnú nádrž na niektorých linkách a k tomu oproti 12m prinášajú úplne zanedbateľnú úsporu, ba dokonca skôr sú na škodu iba. Rozdiel 9,5m a 12m vozidla je postačujúci.
Reakcia na: Ámos #46:
za poslednou napravou v NP busoch (na strane sofera) je vsade problem si sadnut ci Solaris ci Tedom ci Citelis. Aspon Nemci (MAN,Setra, Mercedes) to vyriesili o cosi lepsie a davaju tam sedadla bokom. Bratia Česi tam ešte v NB rade nabuchali 1 rad sedadiel,ale len pre ludi do 180 cm na výšku 😃 - sedadlo pred vežou pri okne. Daný rad sedadiel sa dá nazvať aj ako "vysokohorský" či "na 2.podlaží". ?