Počas prvého decembrového víkendu boli do Bratislavy dodané ďalšie nové kĺbové autobusy Mercedes-Benz CapaCity. Ide o prvé z 15 kusov nových autobusov, dodávka ktorých bola vysúťažená ešte za predchádzajúceho vedenia dopravného podniku. Financovanie nových autobusov je zabezpečené prostredníctvom úveru. Dopravný podnik tak bude vlastniť spolu 41 kusov veľkokapacitných autobusov typu CapaCity.
Nové autobusy budú zaradené do premávky po vybavení všetkých potrebných formalít a inštalácii informačného systému v priebehu januára 2013.
Počas tohto roka dopravný podnik zakúpil spolu 20 kĺbových autobusov SOR NB 18 a 15 kĺbových autobusov Mercedes CapaCity, čím sa nateraz ukončili dodávky všetkých vysúťažených autobusov. Naopak, z vozidlového parku bolo v priebehu roka 2012 vyradených spolu 24 prevádzkových autobusov, z ktorých 20 bolo kĺbových.
ophis
1. V časti na státie má tie tri sklopné sedačky
2. Hlúpo si rozrátali umiestnenie náprav a dverí, čiže vo štvorke pri kĺbe je málo miesta na nohy, rovnako aj tam kde sú sedadlá pri dverách. 2. a 3. dvere mohli mať kľudne pri sebe, teda priamo pred tým veľkým priestorom na státie. A namiesto štvorky mohli mať "trojku" že by dali pri kĺbe namiesto dvoch sedadiel iba jedno pozdĺžne, čiže mohol tam by väčší priestor.
3. "Unikátne" riešený kĺb, asi v zmysle hesla : "nepočíta sa ako miesto na státie", postavia sa tam štyria a je "vybavené".
4. Vo vlečke bez klasického miesta na státie oproti tretím dverám aké poznáme z kĺbových Karos, Ikarusov 4xx, MBCC, Citelisov.
Body 1., 3. a 4. sú celkom ľahko napraviteľné do budúcna. Bod 2. poukazuje na čistý amatérizmus tých, ktorí sa na vzniku tohoto autobusu podieľali. Mimo to, vôbec by ma neprekvapilo, keby už dopredu existovala dohoda o tendroch na 4-dverové 12m a 5-dverové 18m vozidlá, menší priemer kolies, že toto sa bude vyrábať a politickí nominanti po DP budú na týchto parametroch stavať tendre. SOR je iba projekt šitý na mieru, ktorý nemá v zahraničí šancu, rovnako ako 861 z dielní úžerníkov ŽOS Vrútky.