Policajti neschválili prestupný uzol Blumentál

Navrhujú nebezpečnejšiu formu riešenia prestupnej zastávky.

Po tom čo Občianska iniciatíva Lepšia doprava predložila mestu návrh zriadenia prestupnej zastávky Blumentál, začalo mesto pod gesciou Hlavného dopravného inžiniera Tibora Schlossera tento projekt podporovať a snaží sa preň získať aj finančné prostriedky z fondov EÚ.

V rámci schvaľovania sa k projektu vyjadroval aj Krajský dopravný inšpektorát (KDI). „Žiadosti predchádzali aj spoločné odborné rokovania s Magistrátom hl. mesta SR Bratislavy,“ informoval František Peczár z oddelenia komunikácie a prevencie Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave: „K žiadosti Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v BA vydal odborné stanovisko pre účely územného a stavebného konania stavby  formulované z hľadiska nami sledovaných verejných záujmov, t.  j. bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. K vybudovaniu zastávok tzv. viedenského typu Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v BA nemal námietky a tento návrh má u nás podporu, nakoľko zvýši bezpečnosť  osôb nastupujúcich, resp. vystupujúcich do/z vozidla MHD oproti súčasnému stavu.“

Ide o zmenu názoru, pretože ako sme písali v roku 2010, Krajský dopravný inšpektorát vtedy nesúhlasil s vybudovaním zastávky viedenského typu ako to navrhovalo mesto a DPB. Jeho podmienkou bolo, aby zastávka bola umiestnená tak ako je teraz, čo sa ukázalo ako nebezpečné riešenie.

Návrh mesta neuspel

„Projekt predpokladal odklon a obchádzku automobilovej dopravy na už dnes vyťažené komunikácie bež možnosti adekvátnej náhrady, t. j. príslušných stavebných úprav. Navyše, na základe dopravno-inžinierskych výpočtov sa preukázali obchádzkou dotknuté križovatky ako nevyhovujúce z pohľadu priepustnosti dopravy. Paradoxom predloženého návrhu bolo, že vozidlá idúce von z centra mesta, by sa vracali kvôli uzavretej Radlinského ulici naspäť do centra, čo je nekorektné a nelogické. Nakoniec sa projekt nezaoberá perspektívou rozvoja výstavby v území vymedzenom ulicami I. Karvaša – Radlinského - Mýtna a výhľadovo tak nezohľadňuje možné nároky budúcich objektov v oblasti obsluhy formou automobilovej dopravy. Na základe týchto skutočností KDI neodsúhlasil vylúčenie automobilovej dopravy a pripomenul, že zastávky viedenského typu sú konštruované aj na spojazdňovanie vozidlami a ich stavebné riešenie núti vodiča vozidla k pomalej jazde a k zvýšenej opatrnosti, čo vlastne prospieva bezpečnosti v doprave.“

Podľa našich informácií však dopravné simulácie vykonal aj magistrát a navrhovaný stav prešiel záťažovými testami. "Neviem, na základe čoho KDI vyčíta návrhu, že vozidlá by sa vracali do centra. Obchádzka z Májkovej cez ul. I. Karvaša bola iba jedným z variantov, a to najkomplikovanejším a realizačne najdrahším," hovorí Martin Fundárek z Lepšej dopravy. "V našom návrhu boli aj tri ďalšie, pričom jeden nezaťažoval nijakú riadenú križovatku."

Fundárek: Policajti by nemali určovať mestu jeho dopravnú politiku

Je iróniou, že Krajský dopravný inšpektorát pripomína výhodnosť zastávok viedenského typu, keď ich pred necelými dvomi rokmi zamietol. "Bratislava dlhodobo naráža na nelogický právny stav, v ktorom o tom, či niekde bude alebo nebude vylúčený určitý druh dopravy či zriadená preferencia hromadnej dopravy, nerozhoduje ani správca komunikácie, ani volený orgán samosprávy, ale polícia. Cestný zákon treba novelizovať. Polícia by sa mala vyjadrovať iba k súladu navrhnutých značiek či zariadení so zákonom, vyhláškou a normami," uzavrel Fundárek.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
dajú sa tie zelené lemry označiť nejakým slušným výrazom?
Dnes akceptujú to, čo im vadilo pred 2 rokmi (viedenská zastávka, ktorú mal vtedy zaplatiť stavebník a mesto ju tým pádom mohlo mať zadarmo), takže o dva roky budú akceptovať to, čo bolo navrhnuté dnes (keď by sa na to dali využiť aj peniaze z €fondov)?
Neuveritelne..hlavne ze dnes tam policajti skoro zrazili cestujucich vystupujucich s L5..
Takže vybudovanie ostrovčekov a pojazďovanie IAD po električkovom páse už neplatí?
To zas museli byt odbornici...
Reakcia na: Trammat #3:
môžeš poslať pozdrav Peczárovi, ktorý to obhajuje slovami: "z hľadiska nami sledovaných verejných záujmov, t. j. bezpečnosť ❗ a plynulosť cestnej premávky" ?
Tak toto policajti pekne zabili... väčšiu somarinu snáď spraviť nemohli...
Reakcia na: kecho #6:
dalo sa to cakat, a preto keby mesto rozmyslalo, tak predlozi aspon navrh podla varianty 3, kde sa pocita aj s IAD a rapidne sa aj zlepsi MHD, ale s tymi obchdzkami maju policajti pravdu, pokial nebude poriesena nejako seriozne MHD, resp odklonove trasy, tak KDI to nepovoli.
Reakcia na: aquila #8:
a čo keby náhle vypukol "havarijný stav" cestnej komunikácie Radlinského, t.j. "prejazd automobilom zakázaný"? 🙂 a kým "sa" to opraví, tak si vodiči zvyknú na nové trasy...
btw. mesto nerozmýšľa vôbec (v zmysle "prochodecky"), oni si vždy z niekoľkých variantov vyberú ten, ktorý môžu "zrušiť" buď priamo oni alebo policajti... resp. ak aj dostanú návrh, tak ich ani nenapadne prispôsobiť si ho/uvažovať o ňom variantne.
inak, celkom by ma zaujímalo, že do 31.3. bol objednaný a mal byť predložený nejaký "plán" ku vybudovaniu zastávok na Radlinského. Celá tá "sranda" mala vyjsť na cca 10 tis . € - to akože až teraz mesto zistí, že tie peniaze išli "do luftu"? alebo je aj naďalej nejaká reálna šanca spraviť terminál Radlinského?
Reakcia na: aquila #8:
v skratke: HDI nerovná sa vždy mesto (magistrát). Mesto by navrhlo niečo, HDI navrhol za mesto niečo iné.
2. odklonové trasy sú vymyslené aj stanovené a na základe prieskumov a rôznych modelov je zistené, kade sa doprava z Radlinského najpravdepodobnejšie rozlezie. Na daných križovatkách sú následne stanovené potrebné úpravy (niekde aj stavebné, čo už je horšie, ale je to riešiteľné). Policajti ale aj tak návrh kľudne zamietnu s odvolaním sa na plynulosť a bezpečnosť. (rozumej len tak z princípu, lebo zhoršený vplyv ani v prípade plynulosti ani bezpečnosti nevedia dokázať..)
Ja neviem, ja tomu nerozumiem. Tak hlavny dopravny inzinier si poda za mesto iny navrh nez mu samotne mesto pripravilo? Rozumiem tomu spravne?

Za dalsie, preco nebol predlozeny policii variant , ktory by nezatazil ziadnu svetelnu krizovatku?

No a uplne posledne: je niekde ten cely navrh, co sa poslal policii, verejne dostupny? Rad by som si to pozrel, aby som sa dostal do obrazu.

Niekto tu kazdopadne urobil chybu. A mal by niest dosledky.
Reakcia na: kecho #9:
Presnejšie išlo o 11 985,24 € takže takmer 12 000,- € ?
Reakcia na: aquila #8:
Treba riešiť CSS na Floriánskom námestí, tretí variant ju ponecháva zapnutú.
Reakcia na: aquila #8:
Tretí variant okrem iného posúval vozovku na Radlinského na úkor vonkajšieho chodníka - také riešenia pre chodcov by sa v centre mesta nemali uplatňovať. Navyše nič neriešil z hľadiska zjednodušenia križovatky na Floriánskom (ako spomína intony - vypnutie CSS). Prvý variant taktiež vytvára dobrý potenciál pre revitalizáciu Floriánskeho námestia a je najlepší z hľadiska bezpečnosti a komfortu prestupu.
Ja som teda naopak rád, že mesto aspoň zatiaľ presadzuje práve prvý variant.
Mohol by mi niekto vysvetliť prečo sa mesto vždy s prepáčením posere z KDI. Ako hľadám, tak rýchlo hľadám, no v žiadnom zákone na to nevidím dôvod. Našiel len toto v cestnom zákone: "Obce na miestnych komunikáciách a na účelových komunikáciách určujú použitie dopravných značiek, dopravných zariadení a povoľujú vyhradené parkoviská. " Ak teda je na to nejaký relevantný dôvod, rád sa nechám poučiť.
Reakcia na: ivanbuto #14:
vypnutie signalizacie nebude mozne ani pri prvom a druhom variante, kvoli vozidlam z majkovej, resp je to cista utopia tam vypnut CSS a nechat to na zodpovednosti vodicov, ked budu chciet odbocovat z majkovej, kde sa nakopi doprava.

najma ked aj odklonove trasy pocitaju s majkovou, cize je to cista utopia.

a presun chodniku az tak tragicky nevidim, najma ked tam ten chodnik uz je
Tomu čo to neschválil asi robili IQ test s výsledkom: negatívny.
Reakcia na: skeli #17:
Tu sa nieco zmeni az ked pride k tragickej nehode.Momentalne nevedia ani obnovit zodrate znacenie.Potom sa nemozme divit ,ze hlavne cezpolny vbehnu v pohode do zastavky,ked tam stoji alebo pribrzduje elektricka. Aspon retardery tam mohli osadit ,kvoli spomaleniu premavky pred zastavkami.
Reakcia na: aquila #16:
Samozrejme, že bude možné pri prvom a druhom variante vypnúť CSS, motoristi nie sú až takí idioti, žeby sa nevedeli zorientovať v križovatke, kde budú prechádzať iba električky/autobusy v priečnom smere. Ak nemám pravdu, nech jeden po druhom idú vracať vodičáky.

O koľko viac zaťažená bude odklonová trasa cez Májkovu, ak odtiaľ zmiznú autá pokračujúce dnes doprava na Račianske mýto cez Radlinského. Myslíš, že sa nájde veľa autistov, ktorí pôjdu dolu Karvašovou, popri pumpe vyjdu na Krížnu, aby späť odbočili na Májkovu, Blumentálsku a motkali sa okolím Kmeťovho námestia? ?

Aká je zdrojová doprava na Radlinského smer Račianske mýto? Nie sú to zväčša šoféri idúci od Nám. 1. mája v snahe vyhnúť sa Mýtnej a Vazovovej. Ako inak - lepšie - ale bez CSS, je možné riešiť bezpečnosť a plynulosť v križovatke Vazovova-Radlinského?
Reakcia na: intony #19:
Radlinského .ale bola budovaná ako tranzitná ulica /Petrzalka - most SNP-vychod mesta/.
Ma vybudovane dva pruhy z toho jeden v sucasnosti je pouzity ako parkovisko. Tazko povedat ci nebolo v plane po asanacii budov v trojuholniku Mytna,Vazovova,Radlinskeho za sociku rozsirenie a plynule napojenie na Raciansku ul. po Mytnej smer centrum a von z mesta cez Kolarko a Radlinskeho v dvoch pruhoch.
Svetelna krizovatka boli osadena za sociku aj na krizovatke Vazovova-Radlinskeho. Ja si ,ale napamatam ci aj niekedy fungovala.

Reakcia na: david1 #20:
Áno, BOLA budovaná.
Reakcia na: intony #21:
Dnes ešte aj po 18 hod.von z mesta kolony od Vazovovej az po Racko. Vladol tam mierny chaos pre auta tlaciace sa z Vazovovej do krizovatky a blokovanie elektrickovych kolaji.
Reakcia na: david1 #22:
To je len dalsi dovod tam dopravu zakazat.
Reakcia na: 810zssk #23:
myslim IAD samozrejme
To tažko ako som spominal ide o tranzit medzi centrom a vychodnou časťou mesta.Nie je moc možností kade ju viesť.

Reakcia na: david1 #25:
Vsak cez Namestie slobody
Reakcia na: david1 #20:
Niekedy v 90. rokoch ešte myslím tá CSS fungovala.
Reakcia na: david1 #25:
Nám. 1. mája > Mýtna > Vazovova > Radlinského > Račianska;
Špitálska > Krížna (ak sa povolí ľavé odbočenie) > Záhradnícka > Legionárska > Račianska;
Račianska > Mýtna > Nám. 1. mája;
Račianska > Mýtna > Fazuľová > Avion > Špitálska
sú logické (navrhované) trasy "tranzitu centrom".
Radlinského nie je nutné, aby tam po Vazovovu figurovala. Tých pár áut z Obchodnej môže ísť cez Kollárko a prvou trasou alebo cez Mickiewiczovu a druhou trasou. Chaos v križovatke s Vazovovou sa zmenší alebo odstráni, pretože prúd áut z Vazovovej už nebude rušený prúdom na hlavnej po Radlinského, ale iba elektrickami a autobusmi.
Reakcia na: AAA #15:
171/1993 Z.z. zákon o policajnom zbore
§ 2
Úlohy Policajného zboru

j) dohliada na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a spolupôsobí pri jej riadení,
Reakcia na: AAA #15:
A ináč aj cestný zákon
§ 7
Uzávierky, obchádzky a odklony

(1) Premávka na diaľniciach, cestách a miestnych komunikáciách sa môže na určitý čas čiastočne alebo úplne uzatvoriť, prípadne sa môže nariadiť obchádzka alebo odklon, ak to vyžadujú nevyhnutné verejné záujmy, najmä záujmy bezpečnosti dopravy alebo záujmy stavby, údržby alebo ochrany diaľnice, cesty alebo miestnej komunikácie. O uzávierke, obchádzke a odklone rozhoduje cestný správny orgán po dohode s dopravným inšpektorátom.
Reakcia na: Mike #29:
Ani jeden z týchto bodov čo si sem skopíroval ale nehovorí o tom, že pri plánovaní a organizácií dopravy na pozemných komunikáciach musí správca spolupracovať a brať na zreteľ názor PZ. A predpokladám, že ani jeden z týchto zákonov nepozná žiaden postih pre správcu, ak tak proste robiť nebude.
Reakcia na: aquila #16:
Vnútorný chodník má iné smerovanie a rušenie vonkajšieho chodníka v priamej línii by bolo opatrenie, ktoré možno v centre mesta pokladať za pomerne násilné.
Mike:
Ten prvy citat (nizsie) hovori ze je to uloha, ale nestanovuje ako ju vykonava. Spoluposobi neznamena rozhoduje.

Druhy citat sa imho tyka docasnych uprav...
Otázka je, čo a či vôbec sa teraz (alebo kedy?) bude robiť na Radlinského. Bude sa zjednocovať prestupná tram-zastávka, či týmto to definitívne padlo a mesto to zaklincuje tradičným - "nedá sa"?
Reakcia na: kecho #34:
Tak idealne by asi bolo kaslat na policajtov a proste upravu zaviest, ze... ?
Reakcia na: intony #28:
Všetky tvoje navrhované trasy poznám no aj tie su už dnes plne vyťažené a nie úplne ideálne pre vnútorný tranzit hlavne tá posledná cez Fazuľovú .
Ideálne by bolo opätovné zavedenie možnosti odbočiť zo Šancovej na Račiansku,prípadne z Krížnej do ľava na Legionársku a odtial na Račiansku. Momentálny stav je aj výsledkom chýbajúcich alternatív ako sa dosťať na Račiansku.

Na Vajnorskej odbočíš oficiálne až na Riazanskej pred Polusom alebo sa možeš moťať uličkami na Kukučínovu a pri Kukurici sa napojiť. Tam sú ,ale tiež už dnes kolóny pre krátky zelený signál.

Reakcia na: david1 #36:
Ale odkiaľ sa chceš dostať na Račiansku a koľko alternatív ešte potrebuješ? Btw. po uzavretí tej časti Radlinského o čo sa tu jedná, sa zásadne zvýši priepustnosť Vazovovej a Radlinského pre IAD (tým čiastočne aj atraktivita), lebo pri ľavom odbočovaní na konci Vazovovej do Radlinského budú dávať prednosť už iba električkám v priamom smere, zatiaľ čo dnes museli dávať aj veľkému počtu áut...
Navyše, keď zastala el. 3 5 alebo 7 na Vazke smer Rača, celá IAD (spolu s 31/39/59) stála (a to aj na Vazke). Teraz keď auto odbočí z Vazky na Radlinského tak už pôjde plynulo až po križovatku na Račku. Celkové zaťaženie Radlinského IAD v úseku Vazovova - Račko sa však oproti dnešku zníži. Tí ostatní si svoje cesty nájdu..
Reakcia na: Mike #37:
To že odrežeš Radlinského od áut ti nezruší dnešné každodenné kolóny na Radlinského po Račko,kvôli priepustnosti križovatky ,ale sa predĺži na Vazovovu prípadne až na Mýtnu. Teraz boli rozdelené a postupne sa na nešťastnej križovatke spájali. Preto spomínam tie alternatívy napojenia na Račianskom mýte aj z iných smerov.

Aj ja som za zastávky Viedenského typu z výskovým odlišením ,aby každému vodičovi došlo ,že prechádza cez zastávku. No pri momentálnom riešení dopravy autá odtiaľ ťažko zrušíš.

Reakcia na: david1 #38:
Máš tie tvoje tvrdenia aj podložené číslami, či tu len "varíš" z vlastných pocitov a dojmov?
Reakcia na: kecho #34:
Realne je vybudovanie zastavky viedenskeho typu s tym, ze
a) pustia sa tam auta a bude to takmer ako teraz
b) vylucia sa auta a vyhodnoti sa, ci sa to naozaj niekde inde vyrazne zhorsilo - ak ano, auta sa vratia ako v a)
Reakcia na: david1 #38:
Prepáč, ale to je blbosť že kolóny "boli rozdelené a postupne sa na nešťastnej križovatke spájali."
Priepustnosť svetelnej križovatky Račianske mýto sa ľahko vypočíta s minimálnou toleranciou podľa vzorcov, ale rovnako aj priepustnosť pravého neriadeného odbočenia do Legionárskej. Rovnako je daná priepustnosť jednopruhovej komunikácie pri rýchlosti 50 kmh. Z toho vychádzame.

Konkrétne dnes ide po Radlinského v úseku Flor. Nám. - Vazovova v špičke 530 vozidiel plusmínus (nameraných prieskumom). Po Vazovovej s následným odbočením doľava na Radlinského smer Račko ide dnes 400 vozidiel. Čiže spolu je to približne 930 vozidiel čo ide po Radlinského a prichádza k Račku. Tam sa delia do dvoch pruhov rovno a jedného doprava (na blikač).

Čo bude po novom? pri najhoršom tých istých 930 vozidiel pôjde dolu Vazovovou a na konci odbočia na Radlinského a tak prídu k Račianskému mýtu. Podľa všetkého to ale bude po novom menej (odhadovaný pokles na Radlinského pri vstupe na Račko je cca 17%).
Okrem zastavky viedenskeho typu by tam mohli instalovat semafor s tym ze ked by sa blizila elektricka tak by na zaciatku zastavky skocila cervena a zelena opat ked by elektricka odisla.

Samozrejme najlepsie tam IAD zakazat.
Reakcia na: Mike #41:
A ja dúfam (ahoj david1), že priepustnosť na Radlinského v smere na Račiansku sa ešte o kúsok zníži kvôli rozšíreniu električkovej zastávky. ?
Reakcia na: ivanbuto #43:
Ktorého úseku Radlinského?
Reakcia na: Valec #39:
Mám to skoro s každodenného cestovania buď autom alebo MHD cez uvedenú lokalitu podľa pracovných povinností.Treba sa tam postaviť na pár dní medzi cca. 16,30-18,00. Drvivá väčšina áut ide rovno na Račiansku. Minimálny počet ide do ľava na Legionársku cez ten blikač prípadne na Šancovú. Pre nich je výhodnejšie použiť trasu cez Kolárko a Krížnu.

Ak by sa dalo tak aj radšej použijem z centra trasu buď cez Štefánikovu a potom dole Šancovou a odbočil by som na Račiansku ak by sa dalo. Chvílu som používal časť tejto trasy a potom ľavé odbočenie na Jaskový rad no časovo to nie je výhra lebo aj tento "vrchný"obchvat je poobede plný už zo smeru Kramáre a kolóny sú Na Pionierskej pred Zvaračákom.

Ešte raz. Ja nie som proti zmenám v tejto lokalite ,len sa musia robiť spolu s dalšími úpravami lebo neverím že sa autá jednoducho "stratia". Nemám rád riešenia,ktoré sú jednostranne výhodné.
Navrhovať altrnatívy napr.cez Fazuľovú a Avion by asi ťažko navrhol odborník na dopravu.Škoda že sa za Socíku nepodarilo dokončiť rozšírenie Radlinského až po Račko v dvoch pruhoch. Toto by sa tu dnes nemuselo riešiť.
Reakcia na: Mike #44:
Vyústenie smer Račianska (zrušenie krátkeho pruhu pre IAD na koľajniciach).
Reakcia na: ivanbuto #43:
Tam je kopec miesta pre dva pruhy aj po rozšírení. Jednoducho sa zúži chodník na ,ktorom dnes nonstop parkujú autá. ?
Reakcia na: david1 #47:
Typické pre teba ("jednoducho sa zúži chodník").
Reakcia na: ivanbuto #46:
radsej mali pocas rekonstrukcie tej trate trat kus posunut smerom vlavo (pri pohlade von z mesta), uplnym zrusenim toho pruhu dost citelne klesne kapacita dotknutej krizovatky (aj jeho kratkost ma uz svoj negativny vplyv na pripepustnost, tam to ale aspon ma vyznam v tom aby elektricka neostala visiet v kolone aut, jeho upla eliminacia by ale nicomu nepomohla...)
protismer (z racka smer florianske) je pokial viem v podstate nepouzivany a zbytocne tam zabera miesto...
Reakcia na: ivanbuto #48:
Videl si jeho šírku? Je tam fakt dosť miesta aj na široký chodník+na zachovanie dvoch pruhov. Z tohto dôvodu su tam nonstop parkujúce auta lebo neporušujú zákon o zachovaní min1,5 m šírky.
Reakcia na: david1 #50:
Videl som jeho šírku, ak si si nevšimol, sú tam vysadené aj stromy, a chodník je ohraničený obytnou zástavbou. To znamená, že posunutím vozovky o dve metre vyrúbeš zeleň a natlačíš tok áut bližšie k chodcom a obyvateľom.
1,5 m nie je adekvátnym kritériom pre posudzovanie šírky chodníka v meste.
Reakcia na: si #49:
Jeho eliminácia má pomôcť tomu, že sa rozšíri zastávka električiek, kde sa stovky ľudí nedôstojne tlačia a majú nebezpečné podmienky.
Reakcia na: ivanbuto #52:
ja viem kam tym bolo mierene, ale takuto upravu nepovazujem za velmi stastnu, s tou elektrickovou zastavkou sice treba urcite nieco urobit, ale hladal by som skor ine cesty ako uplne zadrbat prejazdnost krizovatky v dalsom smere (pricom to nemas ani velmi kadial obist)
Reakcia na: si #53:
Kolkych ludi sa dotkne zhorsenie a kolkych zlepsenie?
Reakcia na: ivanbuto #51:
Aj po zúženi tam ostane daleko viac ako 1,5m. Tvoj navrhovaný variant určite neprejde z dôvodu ešte väčšieho zhoršenia priepustnosti križovatky v danom smere.Nejde predsa o lokálnu komunikáciu niekde v bytovej zástavbe. Dnes stačí obsadenie jedného pruhu malou nehodou napr.pri ML.Garde a máš zápchu po celej Račianskej.
Samozrejme,že tie zastávky treba rozšíriť v obidvoch smeroch + vybudovať prístrešky.Momentálne je to najhorší prestupný bod v Bratislave čo sa týka bezpečnosti no dá sa to aj bez rušenia jazdných pruhov.

Pred pár rokmi naopak rozširovali jazdné pruhy pri zastávkach od Bieleho Kríža po Pioniersku a v opačnom smere a situácia sa hneď zlepšila.
Reakcia na: david1 #55:
"Pred pár rokmi naopak rozširovali jazdné pruhy pri zastávkach od Bieleho Kríža po Pioniersku a v opačnom smere a situácia sa hneď zlepšila."
Hej, v zmysle, že sa bez problémov dostane viac áut do centra a je väčší tlak na parkovanie na chodníkoch a všade, kde je to možné. ?
Zaujímavé je, že pri IAD sa nepovie, že nemôžeme rozšíriť cesty, dokiaľ nevyriešime parkovanie (= spravíme jedno zlepšenie A, ktoré vyvolá iné zhoršenie 😎. Ale ak sa má spraviť podpora MHD (vyznačenie bus pruhu, rozšírenie zastávky), tak sa argumentuje tým, že najskôr musíme vyriešiť problém B a až potom môžeme robiť opatrenie A. To je podpora IAD a nepodpora MHD a nemotorovej dopravy na náš spôsob.
Reakcia na: david1 #55:
Lenze zhorsenie podmienok pre IAD (zapchy) vobec nie je problem, pokial sa tym dosiahne zlepsenie pre MHD. Som proti samoucelnemu obmedzovaniu IAD, ale MHD ma mat prioritu - aj na ukor IAD. Napokon, cim menej aut sa do mesta dostane, tym lepsie.
Reakcia na: tr3mp #56:


A kde majú teda autá nechať všetci napr. zo smeru Pezinok a všetkých okolitých dedín na ktorom z mnohých záchytných parkovísk a potom pohodlne prestúpiť na existujúcu sieť MHD?

Dalej nie všetci maju pevne pracovne miesto na 8 hod. Kvantum proste potrebuje na presun auto počas prac.doby.

Napr.kolega pri ceste z Sv.Jura najskôr odvezie jedno dieťa do školky potom druhé do školy a nakoniec seba do práce. Tažko by to časovo zvládol iba s SAD a MHD.Smerom spat to iste + zastavka na nakupy .

"Som proti samoucelnemu obmedzovaniu IAD, ale MHD ma mat prioritu". S tymto absolutne suhlasim.
Reakcia na: david1 #58:
keď si vezmem, aké zlepšenie to prinesie tisíckam ľudí v MHD a zhorší to situáciu stovkám ľudí v IAD, je mi jasné čo vyhraje ?