Niektorým vodičom áut zatvorená trať na Hlavnú stanicu vyhovuje.
2. novembra 2011 bola dočasne uzatvorená električková trať na Hlavnú stanicu. Z pôvodných optimistických prognóz jej rekonštruovania už v roku 2012 zišlo a termín rekonštrukcie zostáva naďalej nejasný. Zatiaľ, čo cestujúci smerujúci do oblasti Štefanovičovej ulice hromžia, pretože musia ísť pešo, niektorým vodičom áut zatvorená trať vyhovuje. Urobili si z nej totiž parkovisko. Iróniou je, že aj priamo pod oknami ministerstva dopravy. Zodpovedným za dopravnú politiku Slovenska tak nechtiac symbolizujú, ako neustále verejná doprava ustupuje autám.
Bude zaujímavé sledovať, ako sa s týmto problémom vysporiada samospráva i polícia. Tolerovanie parkovania na električkovej trati znamená, že sa v oblasti "vytvorilo" množstvo nových parkovacích miest. Nové miesta prilákajú viac áut a keďže tie odniekiaľ musia prísť, logicky sa zväčšia dopravné zápchy na vstupoch do centra. A ak dôjde k rekonštrukcii električkovej trate, parkovacie miesta bude potrebné rušiť. Nájde sa však potom taký odvážny politik, ktorý potom pristúpi k takémuto nepopulárnemu kroku?
Podobný problém je v súčasnosti v priestore opustenej železničnej stanice Filiálka. V zákaze vjazdu tam parkujú desiatky áut a obyvatelia sa v súvislosti s výstavbou železničnej stanice začínajú dožadovať parkovacích miest napriek tomu, že v súčasnosti parkujú nelegálne. Dopadne podobne aj priestor električkovej trate na Hlavnú stanicu?
O stanovisko k tomuto problému sme požiadali magistrát. Mesto podľa neho pripravuje dopravný projekt, ktorým sa riešla vniknutá situácia. Malo by ísť o zákaz parkovania a dopravné obmedzenia v zóne. "Tento krok je dôležitý aj preto, že ak zavedieme náhradnú autobusovú dopravu po spomínanom úseku, tak práve zle zaparkované auta by mohli byť vážnou prekážkou pre autobusy, ktoré daným úsekom budú zabezpečovať dopravu. Otázka parkovania áut v problematických lokalitách, na chodníkoch, námestiach je vážny problém, ktorý však nemôže dnes efektívne riešiť samospráva, pretože zákon zvýhodňuje nezodpovedných, arogantných vodičov. Riešenie je zmena legislatívny v NR SR a možno aj úprava legislatívy tak, aby auta mohli stáť na chodníku, resp. inde ako sú oficiálne parkovacie miesta, len vtedy, ak to upraví dopravným značením obec, mesto," informuje Ľubomír Andrassy, hovorca primátora Bratislavy. Mesto tvrdí, že kým nebudú umiestnené zákazové značky pre parkovaciu zónu, teda aj na električkovej trati, nemôže autá odťahovať. V opačnom prípade "auto môžete totiž odtiahnuť, ak tvorí prekážku v cestnej doprave," uzatvára Andrassy.
kecho
pre pripomenutie - prístup istého pána Ftáčnika ku parkovaniu - rok 2008, pred schvaľovaním zákona platného od 1.2.2009:
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/mesto-je-proti-zakazu-parkovania-na-chodnikoch.html?page_id=83328
"S navrhovaným zákonom nesúhlasí ani najväčšia bratislavská mestská časť Petržalka......Podľa starostu Milana Ftáčnika by zákon spôsobil veľké problémy a situácia by sa musela riešiť veľmi naliehavo. Problémom by bolo aj osadenie množstva značiek. + hlas: 'Keďže je v súčasnosti nedostatok verejných legálnych parkovacích miest, máme akýsi tichý stav, kedy tolerujeme v niektorých prípadoch státie na chodníkoch či trávnikoch.' ? "
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/mesto-zakaz-parkovania-na-chodnikoch-podporuje.html?page_id=83415
"sa pozhovárali so starostom mestskej časti Petržalka Milanom FTÁČNIKOM (Smer-SD).:
-sú situácie, kedy je to na hrane, kedy si jednoducho aj tá polícia uvedomuje, že parkovacích miest je nedostatok a že vodič nepácha vedome ? priestupok, ale hľadá riešenie ? , pretože musí zaparkovať. - Ak by sme mali riešiť parkovanie na chodníkoch len dopravným značením, tak ako je to v návrhu zákona, tak by v Petržalke vyrástol les značiek..."