Dopravný podnik odpredal vyradené električky

Šesť spoločností získalo spolu 78 električiek.

Dopravný podnik Bratislava zverenil výsledok obchodnej verejnej súťaže na odpredaj vyradených električiek Tatra T3. V súťaži uspelo 6 spoločností. Jednotlivé spoločnosti by mali odkúpiť nasledovné vozidlá:

  • AQUAREA s. r. o., Hrubá Borša - #7830 (kúpna cena 730 € bez DPH).
  • A-Z LOKOMAT, s. r. o., Zvolen - #7719, 7755, 7757, 7777, 7813, 7825, 7831 (celková kúpna cena 20 438 € bez DPH).
  • BeArt Slovakia s. r. o., Bratislava - #7721, 7761, 7764 (celková kúpna cena 2750 € bez DPH).
  • OZ UM, Bratislava - #7807.
  • PREGOTUX s. r. o., Ostrava - #7723, 7724, 7739, 7740, 7741, 7742, 7747, 7748, 7749, 7750, 7751, 7752, 7753, 7754, 7756, 7758, 7759, 7760, 7765, 7766, 7769, 7770, 7773, 7774, 7778, 7779, 7780, 7793, 7794, 7797, 7798, 7801, 7802, 7803, 7804, 7805, 7806, 7809, 7810, 7811, 7812, 7814, 7815, 7816, 7817, 7818, 7823, 7824, 7826, 7827, 7828, 7832, 7833, 7834, 8135, 8137 (celková kúpna cena 156 510 € bez DPH).
  • Pyrotech, s.r.o., Bratislava - #7731, 7732, 7735, 7736, 7737, 7738, 7762, 7763, 7808, 7829 (celková kúpna cena 8620 € bez DPH).

Dopravný podnik uzavrie s uvedenými spoločnosťami kúpne zmluvy v najbližšom období.

Doplnené: Odvoz prvých električiek začal v noci z 14. na 15. decembra 2016, kedy boli na ukrajinských kamiónoch odvezené vozne #7759, 7760, 7765, 7766 a 7793.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zlomok #1:
7719/III sa predala nie 7719/II
Mal som tam chybu, takže oprava toho, čo nám ostalo:

T3: #275 historická v stave z roku 1964
T3CS: #7726, #8437 pracák s nadstavbou pri 3. dverách, odkiaľ je možné občumovať zberač
T3M: #7602+#7610 (skrine T3CS), #8439 posunovacie vozidlo ÚD JD, #7733+#7734 (skrine T3SU)
T3SUCS: #7819+#7820 historická súprava, mala by byť rekonštruovaná do stavu po dodaní v roku 1987
T3G: všetkých 12 ks v šiestich súpravách
T3P: všetkých 22 ks (z toho 5 novostavieb) v jedenástich súpravách
T3AS a T3 Mod: obe dubnické pomsty, nepojazdné už 4 roky, čakajúce na spriahnutie do súpravy
Reply on: zlomok #4:
Ešte si zabudol T3S - 7301 a 7302.
Reply on: TomJ #5:
Sakra, už kašlem na to, nebudem to znovu mazať.
Preco bola 7726 precislovana na 7719/III?
Reply on: 4004 #7:
Možno preto aby sa zosúladil papierový stav so skutkovým. Ponúkaná 7719 vo vyhlásnenej súťaži DPB (http://www.dpb.sk/_media/file/Obchodna%20verejna%20sutaz_Odpredaj%20elektriciek_NEW.pdf) bola uvedená ako nekompletná, nepojazdná, r. v. 1982. Tomu zodpovedá odstavená 7726, nie tá 7719 o ktorej sme si to mysleli (a navyše je staršia).
Reply on: zlomok #6:
Načo si to vlastne mazal? ?
Reply on: skopi #9:
Chybné čísla. Ale aj tak som zabudol na tetris.
Reply on: zlomok #8:
Aha, dik ?
Reply on: zlomok #4:
Este zostala aj 8434.
Reply on: 4004 #12:
Aha, tá neviem ako mi vypadla, lebo v zozname ktorý som si robil bola, aj s poznámkou že je to pluh. Asi som to zle skopíroval. Bol som dosť unavený a nesústredený.
Reply on: zlomok #4:
7303+7304 je teda stále aktuálne?
Reply on: Viko #14:
Ak sa predĺži Petržalka a nekúpia ďalšie vozy, tak to bude aj nutné.
Zo stránky DPB ten materiál už stiahli, tak som ho pridal ešte raz sem. Každý si na strane č. 4 môže nájsť že 7719 je uvedená ako nepojazdná, nekompletná, rok výroby 1982. Tomu vozeň 7719 nezodpovedal ani náhodou, ten je totiž kompletný, pojazdný a navyše vyrobený v roku 1975. Opisu vozňa 7719 zodpovedala vyradená električka 7726. Niekto sa pri tvorbe zoznamu asi musel pomýliť. Tak ak si chce A-Z Lokomat niečo odviezť, tak nech je to vozeň, ktorý sa predával ako nekompletný, nepojazdný, rok výroby 1982.
Reply on: zlomok #16:
Nestiahli. Len si na konci tvojho linku musíš vymazať koniec zátvorky. ?
A co bude jazdit do Petrzalky, ked sa fondy na nove elektricky neuvolnia?
Je taka rezerva, ci mesto nakupi zo svojho?
Reply on: Ámos #18:
Áno, je vozov dosť, sú odstavené. Počíta sa aj s vytvorením súpravy T3AS a T3 Mod. Celkovo by si tým mal 21 súprav rôznych modifikácií T3. Dnes máš odstavené obe T3M a časť T3P, neviem či všetky T3G jazdia. Ináč nechápem DPB že odstavil T3P s modernizovaným interiérom a cestujúci s vozia na laminátových sitzloch v T3G.
Reply on: zlomok #19:
Neodstavilo sa nic, len stratili uplatnenie vo vozovni Jurak (neratam naburane viacere nove NP eliny) . Z pohladu DPB je jedno ci ide T3G a T3P von. Krasnany maju dost suprav, tak vyriešené. ? A kde je objednavka na supravy,tam su supravy.
Reply on: Petto #20:
Všetci sa tu odvolávajú na objednávku a pritom ročný plán vypracúva BW. Samozrejme, nie je dobré, ak vozy nejazdia a stoja, neprispieva to k ich prevádzkyschopnosti.
Reply on: zlomok #16:
To je nejaká 7719 II?
Ked som si tak pozrel profily tych firiem, to uz bude pre tie stroje zjavne posledna stacia. Co s tym bude robit napr. BeArt, si radsej predstavovat ani nechcem. V kazdom pripade je dobre, ze nezhrdzaveli na Juraku "zadarmo".

Ohladom T3P tomuto celkom nerozumiem ani ja, ale ktosi mi to raz vysvetloval tak, ze T3P su vybavene zakazkovou tranzistorovou vybavou "Progres", od ktorej DPB udajne nema kluce od miesacky, t.j. vraj (a teraz silny vraj) si to nevedia opravit tak lahko, ako stare tyristorky (T3G). Co presne to znamena (nemaju schemy a popisy cinnosti, nedaju sa zohnat suciastky alebo maju zmluvne prikazane vzdy oslovit firmu, ktora to dodala), mi zostalo zahadou.
Tiez som nieco zapocul o udajnych prevadzkovych problemoch v Bratislavskej sieti s touto vybavou, ale pr tych mojich 30 cestach MHD do roka asi nie som reprezentativna vzorka.

Co DPB brani v najhorsom pripade napr. jednoducho vrazit tyristory do kasni s novym interierom, ked sa im tie tranzistory tak nepacia, netusim.

Pravda, niektore T3P v uliciach vidavam, ale myslim, ze nie vsetky maju tu vybavu rovnaku.
Reply on: lostrail #23:
Fakt ukrutné vraj, priamo by som povedal, že kecy.
Majú asi tak rovnaké možnosti u Progresu ako u TV8, pričom u Progresu je omnoho lepšia dostupnosť dielov. Nevšimol si si náhodou, že taký istý Progres bez problémov s opraviteľnosťou premáva v káčeroch úžasných? Ale zasa diely na TV8 dodáva SKD, ktorá má omnoho vyšší korupčný potenciál.
Si myslíš, že teraz bude niekto le tak mir nichts - dir nichts prehadzovať výzbroje medzi vozmi a robiť TBZ s buzerantským zlomkovcom kvôli plyšovým sedačkám?
Reply on: lostrail #23:
Toto ohľadom T3P sú samozrejme hlúposti, nejazdia preto, lebo sú prevádzkovou rezervou na JD.
Reply on: S499.1023 #22:
Takto:
Bavíme sa o dvoch vozoch: 229/7706/707/7719/7726 a 726/7726/7719.

Prvý je T3/V.CS z roku 1975 v kompletnom stave, plne pojazdný a ideálny adept na historičák, ktorý dokumentuje vzhľad a úpravy vozidiel T3 ku koncu premávky, vhodne dopĺňajú 275 a súpravu T3SUCS.

Druhý je T3/VI.SU, z roku 1982, resp. T3M od roku 1997. Podľa súťaže nepojazdný, nekompletný, predávaný pod číslom 7719.

Prvá súťaž bola zrušená. V prvej súťaži sa predával ešte 7719 z roku 1975. Počas druhej súťaže boli vozy už prečíslované tak, aby ich skutkový stav zodpovedal papierovému. Aj keď je možné že DPB prevádzkoval 7719 (229) na papieroch T3SU....

Keď bola druhá súťaž, tak mala byť znovu obhliadka vozov. Počas druhej súťaže už boli čísla medzi 7719 a 7726 vymenené. To znamená že k obhliadke prichystaný voz počas 2. súťaže bol naozaj nepojazdný a nekompletný, r. v. 1982, nesúci č. 7719. Lenže čo som počul, tak pri znovuvyhlásení súťaže sa obhliadka nekonala, predpokladalo sa že vozy sú rovnaké.

Takže A-Z Lokomat si myslí že kúpil 229/7706/707/7719/7726 a DPB (alebo aspoň ja) si myslí, že predal 726/7726/7719. Prúser je v tom, že medzi 1. (zrušenou) a 2. súťažou sa zmenil voz č. 7719 tak, aby zodpovedal tomu, čo je opísané vo vyhlásení súťaže, ale kupujúci vychádzal z toho, čo videl pri 1. obhliadke 1. súťaže, ktorá bola zrušená.

Toto je niečo pre právnikov, aby v tom urobili poriadok. Osobne si myslím, že A-Z Lokomať veľmi dobre vedel aké vozy to kupuje a berie, však si vybral tie najlepšie A-vozy ktoré DBP predával. Na druhej strane sa teraz pýtam, čo bude ďalej. Ak si A-Z Lokomat naloží a odvezie 229/7706/707/7719/7726, tak by sa to dalo napadnúť, lebo to nie je to, čo bolo ponúkané v opakovanej súťaži.

Kde vznikol tento problém? V bordeli DPB. Počul som aj niečo o tom, že za to môžu páni Polák, Mesík a Masár a že celé to je trucpodnik a pomsta Plunárovi. Fakt neviem čo si mám o tom myslieť a jediné čo mi ostáva je znechutenie nad tým, čo sa deje. Ja osobne by som prežil keby 229/7706/707/7719/7726 bola predaná a naozaj odišla, aj keď som s ňou rátal ako potenciálnym historičákom, dokumentujúcim úpravy T3 ku koncu ich premávky (a celkovo 4. a poslednou T3 ktorú by som rád zachoval ako historickú popri 275 a súprave 7819+7820). Vadí mi však ten bordel v DPB, žabomyšie vojny, spory a naprieky, ktoré toto celé sprevádzajú. Okrem toho by som rád vedel meno osoby, ktorá zostavovala tie zoznamy a kto jej tie čísla vozov a údaje k nim dával.

Je to celé na zaplakanie. Aj keby som kašlal na 229/7706/707/7719/7726, vadí mi spôsob, akým sa predala, nakoľko je to vozidlo v TOP stave, ale predané ako údajne nekompletné a nepojazdné, čo je jasný podvod. Opakujem, vec na právnikov.


☠ ☠
Reply on: Petto #20:
Tak to tiež niečo hovorí o prístupe DPB. Ak je pre nich T3P a T3G jedno, tak potom fakt neviem. Nie aby boli radi že nemusia vypravovať staré vozy s laminátovými sedadlami... Fakt žasnem nad kompetenciou (ne)kompetentných.
Reply on: S499.1023 #24:
Samozrejme že je to blbosť, ale kvôli plyšovým sitzlom (a celkovo modernizovanému interiéru) by stálo za to, vymeniť T3G a T3P medzi vozovňami (plus premontovať označovače). Lenže na to v DPB nikto neprišiel. Zlomkovec by takýmto krokom bol úplne mimo hru a nemohol by si ani prdnúť, lebo do toho v ktorej vozovni bude DPB mať svoje vozy nemá čo kecať.
Reply on: zlomok #26:
Osobne by som radsej nejaku tyristorku ako historicak nez dalsi zrychlovac.
Reply on: zlomok #28:
To samozrejme nie je žiaden problém.
Reply on: 4004 #29:
Však to tak možno aj bude, aj pôjde 229/7706/707/7719/7726 preč. Alebo nebude nič, čo by dokumentovalo vzhľad a úpravy T3 ku koncu premávky. Alebo 7819+7820 nebude v stave pri dodaní. Tým nebudeme mať žiaden historičák vhodne reprezentujúci 80. roky.
Reply on: zlomok #26:
Ako vieš, že kupujúci vychádzal z toho, čo videl pri 1. obhliadke? To ako teraz keď si bude preberať predmet kúpy, tak preberie aj to, čo si nekúpil? Však o tom, čo sa preberie, sa spíše preberací protokol, kde sa podpisom overí stav medzi tým, čo je uvedené v kúpnej zmluve a jej prílohách a skutočnosťou. Ak sa predáva nepojazdný voz z roku 1982, tak to môže byť vyradená bývalá 7726, ktorá vplyvom zanedbanej údržby zahorela a teda naozaj je nepojazdná a zrejme aj naozaj bude z roku 1982.
Reply on: Solider #32:
Neviem, iba som sa dopočul. Mimochodom, to čo som napísal mám nezávisle od dvoch ľudí priamo z DPB, aj keď mi každý povedal trošku inú verziu (zmena čísla pred vyhlásením 2. súťaže resp. počas vyhlásenia 2. súťaže). Dôležité je aj to, že ak sa konala znovu obhliadka počas 2. súťaže a ostatní uchádzači videli nepojazdný a nekompletný voz 7719 tak ako bol deklarovaný a na základe toho sa rozhodovali, tak boli znevýhodnení oproti Lokomatu, ktorý sa údajne 2. obhliadky nezúčastnil a vychádzal z prvej, kde bol voz nesúci č. 7719 ešte kompletný, pojazdný, v rozpore so zoznamom ktorý bol súčasťou aj prvej súťaže. Navyše som počul aj rôzne politické interpretácie a do toho sa mi naozaj nechce ísť.

Neviem čo presne za tým celým je, ale smrdí to podvodom. Či už úmyselným alebo náhodným daným bordelom v DPB, resp. ako výsledok žabomyších vojen medzi niektorými ľuďmi v DPB.

Podľa zmluvy sa predal vozeň 7719 ako nepojazdný a nekompletný. Uvidíme či z Juráku odíde nepojazdný a nekompletný vozeň 7719 alebo kompletný a pojazdný vozeň 7726 vo vynikajúcom stave, ktorý ani nebol ponúknutý na predaj v 2. súťaži.
Reply on: zlomok #31:
Osobne si myslim, ze 7733 (ak nie suprava 7733+34) by bola najlepsim hystorickym vozidlom. Najlepsie reprezentuje interier vozidiel T3SU (okrem 2+1 sedenia, ale to mozu znovu nainstalovat), ale aj upravy na T3kach ku koncu zivota.
Ako pozerám pre zajímavost firmy, tak ma absolutne nenapadá, načo budu kamenárstvu beart staré električky.

Reply on: Mirtschi #35:
Čo som pozeral tak ich sklad sa nachádza hneď pri vozovni Krasňany, tak možno sa rozhodli spoluprevádzkovať električkovú dopravu v Bratislave, iba potiahnu jednu koľaj z vozovne a je to ☺
Dik za info. V takom pripade je uplna sprostost nechavat T3P hrdzaviet vo vozovni. Podla mna vobec neslo o zlu rekonstrukciu a do urcitej miery dostojne reprezentuju aj historicky rozmer, kedze z hladiska dizajnu nedoslo k zasadnym zmenam. Mozno by toto bolo dobre Ivoňovi napisat, ked uz je s tym "jeho clovekom" tak zadobre, ze vymyslaju kadejake psie kusy typu nove kose, ktore su este mensie, ako tie stare (alebo sa aspon zdaju). Nie, ze by nebolo dobre, ze aj to sa deje.

K tomu predaju sa vyjadrit neviem, ale ten BeArt dorazil aj mna. Okrem kamena maju vo svojom profile uvedene aj rozne umelecke instalacie, tak neviem, ci o pol roka nebude niektoremu namestiu dominovat odrezane celo elektricky ;-P.
Reply on: 4004 #34:
To radšej 7602, nakoľko tá sa pôvodným T3M podobá najviac a zároveň sa odlišuje od SUčiek.
Reply on: lostrail #37:
Stačí sa pozrieť na meno jediného spoločníka a konateľa a je jasné, kam električky poputujú.
Reply on: zlomok #38:
7610, keďže to bola prvá M v kasni CS a navyše predstavuje prototypovú realizáciu úpravy na vyšší štandard komfortu vodiča.
Reply on: S499.1023 #40:
Ale nemá vpredu transparent. Mne je to jedno, kľudne aj 6210, ak sa na jej čelo dobastlí BUSE.
Reply on: S499.1023 #40:
Ake upravy na nej spravili?
Reply on: zlomok #41:
Však je to správne bez BUSE.
Reply on: S499.1023 #43:
Malo to byť v stave pri ukončení premávky. A to sa skôr hodí A voz ako B voz.
Reply on: zlomok #44:
Prečo práve v stave po ukončení premávky? Však s Bubuse si si už navyberal dosť vozov.
Reply on: S499.1023 #45:
Lebo 7819+7820 by mala byť rekonštruovaná do stavu pri dodaní. Aspoň tak znel konsenzus. Ozaj, tebe som ten materiál neposielal? Tak pošlem...
Reply on: S499.1023 #40:
Len aby sa toho dožila, lebo nie je vo veľmi dobrom stave. Nejaka menšia údržba by jej rozhodne nezaškodila.
Reply on: zlomok #41:
A to by malo aký účel? Displeje tu budú možno ďalších 40 rokov, ale tabule tu už vozy nemajú. Okrem iného to s tabuľami vyzerá o niečo lepšie a povedzme aj historickejšie.
Reply on: Solider #48:
Tabuľové vozy T3 by mali byť 275, 7819 a 7820. K tomu si prirátaj 7911+7912 v stave po dodaní s tabuľami, prevíjacími transparentami a televízormi.
Reply on: zlomok #49:
S takou 7923-24, ktorá je aktuálne v ÚD, by bolo menej roboty – dokonca ako posledná súprava má pôvodnú gumovú guličkovú podlahu, čo už 7911-12 nemá.
Reply on: Solider #48:
Lebo o 30 rokov, keď tu bude telepatický prenos čísla linky aj trasy, tak bude elektronický transparent tiež historický artefakt.
Reply on: Solider #47:
Pritom je to okrem kabíny a sedačky SUCS najpôvodnejšia CS.
Páni, môžete tu argumentovať, koľko chcete. Keď raz Kim ukázal prstom, čo sa mu žiada, nik to už neovplyvní. Skúste dať chvostu lepší návrh, nech navrhne Kimovi postaviť pred Krasňanmi modlu, ku ktorej sa všetci budeme chodiť klaňať. Samozrejme, za mestské peniaze. Tak je to u nás zvykom.
Reply on: Peter6607 #53:
Dobrý matroš. Odkiaľ berieš? Aj ja chcem.
Reply on: S499.1023 #54:
Neboj, rád sa rozdelím ?
Reply on: S499.1023 #39:
Hlboko sa ospravedlnujem, ale tak dobry prehlad v Bratislavskom zverinci nemam. To meno mi nic nehovori.
Reply on: TeBeCe #57:
A zaplatil za ňu najviac? A-Z Lokomat určite nechce nekompletný a nepojazdný voz, ale kompletný, pojazdný vozeň ktorý je najlepšou zrýchľovačovou T3 ktorú DPB vôbec má. Takže oni kúpili 229/7706/707/7719/7726. Bolo by dobré napísať im, či im je známe že medzi 1. a 2. súťažou boli vymenené čísla vozov tak, aby ich skutkový stav zodpovedal tomu ako boli deklarované (nepojazdný, nekompletný). Aby bolo jasné, neobviňujem A-Z Lokomat z pokusu o podvod. Skôr mám pocit že to je výsledok chyby DPB, nech sú už dôvody akékoľvek (vnútorná vojna medzi ľudmi alebo sa niekto len pomýlil).
Reply on: zlomok #58:
Ak majú v zmluve vyznačené, že daný voz je nepojazdný nekompletný, a túto zmluvu podpísali, tak hádam vedia čo kúpili. A ak nie, tak je to len ich chyba, mali si ju prečítať.
Reply on: zlomok #58:
Prosímťa, odkiaľ máš číslo "707"?
Reply on: S499.1023 #60:
https://imhd.sk/ba/vozidlo/265/CKD-Tatra-T3-7726II

Evidenčné čísla: 1. 229 1976 – 1983
2. 7706 1983 – 2007
3. 707 2007 – 2012
4. 7719II 2012 – 2016
5. 7726II od 2016

https://imhd.sk/ba/galeria-media/Vyhladavanie/57565/Posunovacie-vozidlo-707?&ref=ba%2Fvozidlo%2F265%2FCKD-Tatra-T3-7726II&ghg=&ghv=265
Reply on: Mike #61:
Plus v galérií sú aj ďalšie fotky dokazujúce že počas tých rokov 2007-12 mal čísla 707.
Reply on: Mike #62:
Tak to si tam hádam nalepili nejakí dielenskí šotouši, však v bratislavskej číslovacej schéme sa v tých rokoch už veeeeeľmi dlho trojmiestne čísla nepoužívali.
Reply on: S499.1023 #63:
Pokiaľ viem, toto vzniklo akousi narýchlo spravenou úpravou evidenčného čísla pri príležitosti použitia toho vozidla pri filmovaní ilustračných záberov pre dokument o košickej tragédii pri Amfiteátri na odstavnej ploche vo vozovni. V Košiciach síce žiadna T3 číslo 707 nikdy nemala, ale predpokladám, že išlo len o to, aby bolo trojciferné. Po filmovaní toto číslo zostalo na vozidle nalepené až do jeho opätovného sprevádzkovania s #7719/II.
Reply on: Valec #59:
A čo má brániť tomu, aby niekto v DPB rozhodol že súčasný vozeň 7726 sa bude evidovať ako nekompletný a nepojazdný a nariadi aby boli naň nalepené čísla 7719?
a zase to skončí na Ukrajine ...Hlavná vec,že som niekde čítal,že dôvodom može byť práve rozchod ..?
Reply on: jokl #66:
Vozy idú kamsi do Dnipra, podnik má dostatok podvozkov 1524 mm.
Dokedy maju čas na odvoz všetkého .. ? Ved trolejbusy im tam stále stoja ..?
Reply on: jokl #66:
Nerozumiem, prečo niekto rieši rozchod. Veď aj české podniky majú iný rozchod a veselo predávajú na Ukrajinu (a pred embargom aj do Ruska). Nielen 1000 mm sa nerovná 1520 mm, ale ani 1435 mm sa nerovná 1520. Takže je to jedno, prosto - nerovná sa ani v jednom prípade. Naši východní susedia naše - často staršie - vozidlá používajú ako náhradu svojich, oveľa zhumpľovanejších električiek T3 SU. Takže podvozky sú použité práve z týchto pôvodných ukrajinských električiek.
Reply on: Mhr1 #69:
Už som to tu raz písal - podovozky 1435 a 1524 mm (v MHD sa rozchod nemenil na 1520 ako na želelznici) sú rovnaké, iné sú len dvojkolesia. Podvozky 1000 mm sú úplne iné. Ale nie je to problém, podvozok vydrží omnoho dlhšie ako električka, takže podniky majú podvozkov na "svoj" rozchod dosť.
Reply on: Mike #62:
Pôvodné a zmenené čísla 7706 - Aby sa to už raz a navždy uviedlo na pravú mieru:

jeden z juráckych dielenských (Michal, týmto pozdravujem!) sa raz z nedostatku inej práce motal po stojánke, až sa domotal k odstavenej 7706, vtedy oficiálne čakajúcej na papierové zrušenie a následne aj na fyzickú likvidáciu. Tá vtedy niesla svoje pôvodné štvorčíslie. Na každej strane voza z neho odšklbol (a prípadne aj prelepil) inú samolepku tak, aby to z každej strany vyzeralo ako iný voz. Vznikli tak rôzne kombinácie čísel 770, 706, 707 a ešte čosi tuším 067. Niekde by som z toho aj mohol mať fotky, skúsim dohľadať...

Taktiež ten voz nikdy nebol papierovo ani pracák, ani posunka. On len bol plne pojazdný, všetko na ňom fungovalo, len nemal papiere a sporadicky sa v areáli prebehol alebo naprázdno, alebo dotlačil skapaciny na kanál alebo na zdviháky.

Neskôr sa použil pre nakrúcanie epizódky o tragédiach a katastrofách a vtedy tam ktosi zjednotil (pravdepodobne na podnet štábu) polepy na 707, aby to opticky vyzeralo jednako.
Reply on: Jajcaj #64:
Ono sa to použilo na filmovanie nielen vo vozovni, ale aj vonku. Filmáriky sa vtedy dokonca zaujímali aj o možnosť vykoľajenia a strhnutia do priekopy, predstava produkcie bola kdesi medzi Karlovou Vsou a Krčacami pred Iuventou. Podarilo sa im to vytĺcť z kotrby s argumentom, že následné nakoľajovanie by bolo veľmi drahé a museli by ho zaplatiť aj NAD, pretože by si to vyžiadalo výluku električiek do Dúbravky, lebo v noci to nik nakoľajovať pre chýbajúce prenosné osvetlenie nebude. Kládli síce protiotázky, že čoby, keby a akoby v prípade reálnej nehody pod kopcom, ale nakoniec ich uspokojila odpoveď, že v takom prípade by náš nakoľajovač spolupracoval HaZZ a ten mobilné osvetlenie má. Chvíľu ich zaujímala i suma, ktorú vtedy ktosi strelil úplne od boku a dobre spravil, pretože produkčný zašomral čosi o rozpočte na polovicu seriálu, tak to nechali tak a uspokojili sa len s (nelogickými) prestrihmi záberov v čierno-bielej mutácii.
Reply on: Jajcaj #64:
Malo by to byť toto:

https://www.youtube.com/watch?v=C1y-yfoQta4
Neviem či sa to tu už písalo, ale 7759, 60, 65, 66, 93, 94, 7815, 7816 boli odvezené do Charkova.
Reply on: lostrail #37:
Je to bohužiaľ vizitka DP. Myslím si, že nikto tu nepochybuje o tom, že najmodernejšie zo "starých" vysokopodlažných električiek sú práve T3P (a z toho 5 nových!!!). Mali by jazdiť prednostne a nie byť rezervou JD. Ak by sa vymenili s T3G z Krasňan, bola by rezerva na JD zo starších, negenerálkovaných vozov a aj ich využitie by bolo lepšie ako dnes T3P (T3G: výprava 1-3 súpravy zo 6 je výrazne lepšie využitie ako pri T3P: 1-3 z 11). A v Krasňanoch by naopak mali byť vypravované prednostne T3P s modernejšou výzbrojou (rekuperujú) a až v 2. rade T6 (nerekuperujú). Lenže to podľa DP NEJDE, lebo zaškoľovanie vodičov (?!) - osobná informácia. Je to teda o prístupe.
Ďalšia možnosť, bez výmeny vozidiel, je zvýšiť výpravu vozidiel z JD (namiesto 6x e-6 10x e-8), takže k slovu by sa dostali o trochu viac i T3P. Ale zasa vozokilometre... Nadbytočnosť K2S, ktoré DP akosi nadmerne obľubuje, takže to zasa nejde... Ale o tom som tu už písal...
Reply on: S499.1023 #70:
Samozrejme, že mi je jasné, že podvozky 1435 sa dajú úpravou zmeniť na 1524, zatiaľ čo 1000 mm podvozky majú vonkajší rám a upraviť sa nedajú. Ale všetko je to o výmene celých podvozkov, čo sa zjavne deje (viď súčasný odvoz na Ukrajinu).
Reply on: zlomok #58:
Priatelia, tuší niekto, aký môže byť osud električiek predaných AZ Lokomat? Vie niekto, čo je to za spoločnosť? Lebo bez pochyby si vybrali tie najlepšie električky - čelné vozy s elektronickými transparentami, nie celé súpravy. Poslednú VP 7757 a ďalšie dobré kusy. Budú to tiež predávať na Ukrajinu a sľubujú si vyššiu cenu? Uvítal by som, ak by tu niekto napísal viac informácií o tejto spoločnosti.
A tušíte, načo to chce spoločnosť Pyrotech, s.r.o? Názov spoločnosti pre tie električky neveští nič dobrého. Na internete som našiel len to, že predávajú zábavnú pyrotechniku. Vie niekto niečo bližšie o tej spoločnosti a načo im to bude?
A rovnako ostatné spoločnosti, ktoré kúpili nepojazdné vozy.
Reply on: zlomok #46:
Neviem, prečo sa v BA tak bránia zachovaniu historických vozov v poslednom prevádzkovom stave. Tomu by najlepšie vyhovela 7819+20 tak, ako dojazdila (mimochodom, prečo nezachovali radšej poslednú VP 7757+58?). Nebola technicky lepšia, vzhľadom k nedávnej VP?
Čo sa vozu 7719/II ex 7706 ex 229 týka, tu je problém pri jeho prípadnom zachovaní, koho a čo by mala reprezentovať? Lebo ak by jej zostalo číslo 7719, musela by byť v podobe, v akej dojazdila. Lenže to už zjavne nejde (zmätky s výmenou za 7726). Na 7706 ju vrátiť nejde, lebo takáto električka v BA jazdí... Zostáva 229. Lenže to by sa musel zmeniť transparent a umakart na pôvodný. Lišty netreba, lebo táto séria T3/V ich už nemala, ani pokladňu.
Ono by sa toho pri T3 žiadalo zachovať v budúcnosti veľa. 7733+34 alebo 7602+10 ako reprezentantky TV1, určite aj jednu súpravu T3P... Ako reprezentantku TV1 je asi najlepšie zachovať práve 7610, lebo má pôvodný transparent. A z hľadiska miesta - asi na zachovanie celej súpravy priestor nie je.
Reply on: Mhr1 #75:
Súhlasím, že situáciu s T3P treba urýchlene riešiť, ale v spore T3P vs. T6 nejde len o zaškoľovanie vodičov. A takisto aj výmena T3G za T3P nič nerieši, je predsa cieľom taká rezerva, ktorá nejazdí a ktorá má ohrozenú funkčnosť a prevádzkyschopnosť? Nemyslím si. Vymeniť treba T3P za K2S a rezervu riešiť operatívne podľa aktuálnych prevádzkových potrieb výpožičkou vozov medzi vozovňami, prípadne nástupom/ukončením služby v inej vozovni.
Reply on: Mirtschi #35:
Zatiaľ (minimálne) jedna z nich je stále u nich v areáli. Ak sa mi podarí, skúsim zistiť ktorá.

(zdroj: https://www.facebook.com/MaleKrasnany/photos/a.1420535068249400.1073741828.1419439621692278/1786860358283534)
Reply on: Valec #80:
Kedze 7761 a 7764 uz udajne jazdia v Kyjeve, tak zostava 7721
http://transphoto.ru/photo/1071346/?vid=20747
Reply on: TeBeCe #81:
Potvrdzujem 7721. Stále tam stojí.