Šesť spoločností získalo spolu 78 električiek.
Dopravný podnik Bratislava zverenil výsledok obchodnej verejnej súťaže na odpredaj vyradených električiek Tatra T3. V súťaži uspelo 6 spoločností. Jednotlivé spoločnosti by mali odkúpiť nasledovné vozidlá:
- AQUAREA s. r. o., Hrubá Borša - #7830 (kúpna cena 730 € bez DPH).
- A-Z LOKOMAT, s. r. o., Zvolen - #7719, 7755, 7757, 7777, 7813, 7825, 7831 (celková kúpna cena 20 438 € bez DPH).
- BeArt Slovakia s. r. o., Bratislava - #7721, 7761, 7764 (celková kúpna cena 2750 € bez DPH).
- OZ UM, Bratislava - #7807.
- PREGOTUX s. r. o., Ostrava - #7723, 7724, 7739, 7740, 7741, 7742, 7747, 7748, 7749, 7750, 7751, 7752, 7753, 7754, 7756, 7758, 7759, 7760, 7765, 7766, 7769, 7770, 7773, 7774, 7778, 7779, 7780, 7793, 7794, 7797, 7798, 7801, 7802, 7803, 7804, 7805, 7806, 7809, 7810, 7811, 7812, 7814, 7815, 7816, 7817, 7818, 7823, 7824, 7826, 7827, 7828, 7832, 7833, 7834, 8135, 8137 (celková kúpna cena 156 510 € bez DPH).
- Pyrotech, s.r.o., Bratislava - #7731, 7732, 7735, 7736, 7737, 7738, 7762, 7763, 7808, 7829 (celková kúpna cena 8620 € bez DPH).
Dopravný podnik uzavrie s uvedenými spoločnosťami kúpne zmluvy v najbližšom období.
Doplnené: Odvoz prvých električiek začal v noci z 14. na 15. decembra 2016, kedy boli na ukrajinských kamiónoch odvezené vozne #7759, 7760, 7765, 7766 a 7793.
zlomok
Bavíme sa o dvoch vozoch: 229/7706/707/7719/7726 a 726/7726/7719.
Prvý je T3/V.CS z roku 1975 v kompletnom stave, plne pojazdný a ideálny adept na historičák, ktorý dokumentuje vzhľad a úpravy vozidiel T3 ku koncu premávky, vhodne dopĺňajú 275 a súpravu T3SUCS.
Druhý je T3/VI.SU, z roku 1982, resp. T3M od roku 1997. Podľa súťaže nepojazdný, nekompletný, predávaný pod číslom 7719.
Prvá súťaž bola zrušená. V prvej súťaži sa predával ešte 7719 z roku 1975. Počas druhej súťaže boli vozy už prečíslované tak, aby ich skutkový stav zodpovedal papierovému. Aj keď je možné že DPB prevádzkoval 7719 (229) na papieroch T3SU....
Keď bola druhá súťaž, tak mala byť znovu obhliadka vozov. Počas druhej súťaže už boli čísla medzi 7719 a 7726 vymenené. To znamená že k obhliadke prichystaný voz počas 2. súťaže bol naozaj nepojazdný a nekompletný, r. v. 1982, nesúci č. 7719. Lenže čo som počul, tak pri znovuvyhlásení súťaže sa obhliadka nekonala, predpokladalo sa že vozy sú rovnaké.
Takže A-Z Lokomat si myslí že kúpil 229/7706/707/7719/7726 a DPB (alebo aspoň ja) si myslí, že predal 726/7726/7719. Prúser je v tom, že medzi 1. (zrušenou) a 2. súťažou sa zmenil voz č. 7719 tak, aby zodpovedal tomu, čo je opísané vo vyhlásení súťaže, ale kupujúci vychádzal z toho, čo videl pri 1. obhliadke 1. súťaže, ktorá bola zrušená.
Toto je niečo pre právnikov, aby v tom urobili poriadok. Osobne si myslím, že A-Z Lokomať veľmi dobre vedel aké vozy to kupuje a berie, však si vybral tie najlepšie A-vozy ktoré DBP predával. Na druhej strane sa teraz pýtam, čo bude ďalej. Ak si A-Z Lokomat naloží a odvezie 229/7706/707/7719/7726, tak by sa to dalo napadnúť, lebo to nie je to, čo bolo ponúkané v opakovanej súťaži.
Kde vznikol tento problém? V bordeli DPB. Počul som aj niečo o tom, že za to môžu páni Polák, Mesík a Masár a že celé to je trucpodnik a pomsta Plunárovi. Fakt neviem čo si mám o tom myslieť a jediné čo mi ostáva je znechutenie nad tým, čo sa deje. Ja osobne by som prežil keby 229/7706/707/7719/7726 bola predaná a naozaj odišla, aj keď som s ňou rátal ako potenciálnym historičákom, dokumentujúcim úpravy T3 ku koncu ich premávky (a celkovo 4. a poslednou T3 ktorú by som rád zachoval ako historickú popri 275 a súprave 7819+7820). Vadí mi však ten bordel v DPB, žabomyšie vojny, spory a naprieky, ktoré toto celé sprevádzajú. Okrem toho by som rád vedel meno osoby, ktorá zostavovala tie zoznamy a kto jej tie čísla vozov a údaje k nim dával.
Je to celé na zaplakanie. Aj keby som kašlal na 229/7706/707/7719/7726, vadí mi spôsob, akým sa predala, nakoľko je to vozidlo v TOP stave, ale predané ako údajne nekompletné a nepojazdné, čo je jasný podvod. Opakujem, vec na právnikov.
☠ ☠