Inak priznám sa, že niekedy mám pocit, že horšie nápady DPB vznikajú práve v týchto diskusiách. To stou 71/72 by ste hádam ani nemohli myslieť vážne. Toto keď sa niekto inšpiruje tak vám ďakujem veľmi pekne sa zničenie MHD, ktorá roky funguje a spoliehame sa na ňu. Očividne polovica z vás čo tu píše o nevyužití liniek 71/72 s nimi cestujete večer po 22hej alebo počas vianočných sviatkov kedy v BA nikto nie je. 24m vozy sa nakupovali pre nedostatočnú kapacitu linky 71. Vy tu teraz píšete a navrhujete podaktorí aby sa 72 zrušila, skrátila alebo zhoršil interval? To vám komu dáva logiku?? Čo by ste tým vyriešili? Nič. Len by ste problém, ktorý je teraz ponechali problémom stále.
#176678
ty ako často cestuješ MHD na Dolné hony keď tvrdíš, že je to zbytočné? Úsek ich spoločnej trasy využíva málo ľudí, že by nastúpili na Hronskej napr. a vystúpili na CV príklad. Oba spoje sú ľuďmi využívané primárne pre ich konečné respektíve úseky kde sa už rozdeľujú. Takže to, že sa na DH prekladajú v 5 minútovom intervale je pekné ale tu sa vyťaženosť ráta ťažko, keďže obe linky majú tieto zástavky skôr ako zberné. V konečnom dôsledku sa tu furt a stále bavíme o 10 minútovom intervale keď chcem ísť do Centrálu, na Trnavské alebo ďalej ku stanici. Rovnako 10 minút keď chcem ísť na Nivy alebo Rajskú. Keď zhoršíš preklad na DH tak ľuďom opäť pokašleš cestovanie do ich cieľov nie na zberných zastávkach kde ten preklad 5 minút je.
K rušeniu 72ky by som veľmi rád povedal jedno. Od septembra tohto roku je linka 72 súca kapacitne na posilnenie intervalu (čo vieme, že už moc nejde) alebo väčšie vozy. Cestujem ňou každý deň z práce alebo do práce. Nie raz sa mi už stalo z práce na Košickej smer DH, že som musel počkať napríklad na 42 lebo do 72 som sa jednoducho nedostal. Počas víkendu keď sú v meste hoc aké akcie tak je interval 10 minút jedna obrovská katastrofa lebo je 72ka plná nonstop. Mimo akcii je postačujúci akurát 10 minút.
Prosím vás, premýšľajte čo píšete kým to sem napíšete lebo ak sa týmto niekto začne riadiť/inšpirovať tak môžeme začať rušiť buspruhy lebo takýmito opatreniami ľudí presunieme iba do áut a nikam inam. Sorry za taký dlhý komentár ale extrémne ma tieto úvahy niektorých dostali.
Ja viem, to malo byť formulované ak by mala mať 10 min., že je to zbytočné a lepšie je mať inú posilovú pravidelnú linku v tom najvyťaženejšom úseku počas dňa, ktorá je ale zároveň aj linka, pre inú obsluhu časti mesta. Preto som navrhol tú L60.
Na koncoch trasy interval stačí, ale v strede trasy nie... Možno by sa uživila posilová linka v špičke Šulekova - Hodžovo nám. - 29. augusta - Prievozská - Ružová dolina. V preklade so 42 by to bola fajn posila v úseku Hodžko - Miletičova.
Ale to je nereálne teraz, keď je človek rád že mu aspoň niečo nezrušili...
L42 má zbytočný interval cez víkend 10 min. alebo 8 min. keďže poloprázdna jazdí už od Hodžového cez Kramáre až na konečnú Č.m. Takže polovicu trasy. Dokonca nie je o nič plnšia ani na trase po Mierovej.
Určite je. Neviem prečo by DH mali byť cez víkend odstavené od priameho spojenia s AS a centrom mesta. Pokiaľ by jazdila cez víkend L78, tak by sa dalo hovoriť o zbytočnosti niektorej z týchto liniek cez víkend. No L78 jazdí iba po Astronomickú.
Solider
A sú vôbec nejaké úžasné výstupy koľko ušetrili tými sólami. Však nedokázali vypraviť na víkendovú L72 všetky poradia zo sólami a tretinu výpravy pravidelne dvorili kĺbové vozy. To bol taký hurá nápad v šotovedení DPB za účelom šetrenia. Evidentne sa k tomu vrátili aby to zase mohli ohlásiť ako úžasné posilnenie L72, proste komedianti v DPB. A hlavne by už mohli s tou komédiou skončiť cez víkend na L96, ktorá spája Petržalku s najväčším nákupným centrom na Slovensku. Aspoň teraz by im v tom vzduchoprázdne hlavy mohlo bliknúť, že v tomto 4 víkendovom adventnom období sú tie nároky oveľa väčšie na kapacitu tejto linky. Videl som cez minulý víkend L96 na zastávke Prievozská v smere k Avionu pekne napratanú. Keď to dokázali pri L70, ktorá je teraz cez víkend opäť celá výprava kĺbová, tak neviem prečo by to nemohli zaviesť aspoň do začiatku Vianoc aj na L96.
L42 by to od 29.augusta až po Mieltičovu kapacitne cez víkend nezvládala. Však ona je plná aj cez víkend hlavne v úseku Kollárko - ASMN. Ak by mala brať ešte naviac ľudí na Špitálskej a 29.augusta za chýbajúcu L72, tak to zrovna na komforte nepridá. Skôr by sa malo pouvažovať posilnením toho úseku, od Kollárka po ASMN a to presmerovaním L60 z Cintorínskej na otočku Hodžovo námestie aby uľahčila L42, ktorá je v tomto úseku vždy dosť preplnená.
Ja neviem
Len keď čítam komentáre tu tam mi to príde také že jak keby ju niekto chcel zrušiť cez víkend lebo na 71 bude kapacity a kapacity...
Popravde necestujem týmto smerom ale tak 42 + 71 takmer plne nahrádza 72
Je vôbec linka 72 potrebná cez víkend??? Prestup 71/42 sa dá pohodlne vykonať na Prievozskej a ak by bol nastavený vhodný interval na oboch linkách to znamená 10minut možno 7-8 či by to nebolo lepšie ...
Tiež to tak vidím a už som tu o tom písal koncom leta, že keď sa zaradia 24 m vozy, tak to vidím na redukciu intervalu cez víkend na L71 a L72. Z mesta by sa tak dal urobiť aj preklad medzi L42 a L72. Však cez víkend môžu 24 m vypraviť aj na L72 ak by sa obávali o nezvládnutie náporu cestujúcich z mesta pri 15 min. intervale. Síce to nikdy rád nepíšem ak sa majú redukovať intervaly, ale vždy lepšie ako nejaké skracovanie nebodaj rušenie liniek.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dadino
#176678
ty ako často cestuješ MHD na Dolné hony keď tvrdíš, že je to zbytočné? Úsek ich spoločnej trasy využíva málo ľudí, že by nastúpili na Hronskej napr. a vystúpili na CV príklad. Oba spoje sú ľuďmi využívané primárne pre ich konečné respektíve úseky kde sa už rozdeľujú. Takže to, že sa na DH prekladajú v 5 minútovom intervale je pekné ale tu sa vyťaženosť ráta ťažko, keďže obe linky majú tieto zástavky skôr ako zberné. V konečnom dôsledku sa tu furt a stále bavíme o 10 minútovom intervale keď chcem ísť do Centrálu, na Trnavské alebo ďalej ku stanici. Rovnako 10 minút keď chcem ísť na Nivy alebo Rajskú. Keď zhoršíš preklad na DH tak ľuďom opäť pokašleš cestovanie do ich cieľov nie na zberných zastávkach kde ten preklad 5 minút je.
K rušeniu 72ky by som veľmi rád povedal jedno. Od septembra tohto roku je linka 72 súca kapacitne na posilnenie intervalu (čo vieme, že už moc nejde) alebo väčšie vozy. Cestujem ňou každý deň z práce alebo do práce. Nie raz sa mi už stalo z práce na Košickej smer DH, že som musel počkať napríklad na 42 lebo do 72 som sa jednoducho nedostal. Počas víkendu keď sú v meste hoc aké akcie tak je interval 10 minút jedna obrovská katastrofa lebo je 72ka plná nonstop. Mimo akcii je postačujúci akurát 10 minút.
Prosím vás, premýšľajte čo píšete kým to sem napíšete lebo ak sa týmto niekto začne riadiť/inšpirovať tak môžeme začať rušiť buspruhy lebo takýmito opatreniami ľudí presunieme iba do áut a nikam inam. Sorry za taký dlhý komentár ale extrémne ma tieto úvahy niektorých dostali.