Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Johny D #172700:
Odklon zruseny, premavka a obsluhovanie zastavky Hodzovo nam. pre linky 83, 84, 93 smer Zochova v pôvodnej polohe obnovena
Z dôvodu dopravnej nehody v zákrute za zastávkou Hodžovo námestie (prevrátené osobné auto) a neprejazdnej komunikácie, je zastávka Hodžovo námestie, smer Zochova pre linky 83, 84, 93 obsluhovaná pri Tatra banke (zastávka trolejbusov, smer Námestie 1. mája), autobusy ďalej premávajú na Kollárovo námestie, kde sa otočia ako linka 80 a následne späť podjazdom na Hodžovom námestí smerom na Zochovu po svojej trase.
Reakcia na: Miro #172697:
Lenže situácií, v ktorých by vodič prichádzal kolmo na zastávku, aby videl bielo-červené na zábradlie, je v celom meste tak 0,0. Takže načo ho mať strakaté, ak to neplní žiadnu úlohu?
Reakcia na: gejza #172696:
To značenie je tak zle, že verím, že 50% priestupkov nie je úmyselných. Preto najprv funkčné riešenia a potom represia.
Reakcia na: gejza #172695:
Presne tak, ale tu to vyzerá, že tie zábradlia a stĺpiky chcú byť čo najnenápadnejšie.

A viacerí diskutujúci na tomto fóre chválili tie antracitové zábradlia, aké sú pekné, nie ako tie škaredé bielo-červené.
Reakcia na: Ike #172692:
"Je potrebné použiť aj opticko-psychologické a fyzické prekážky (šikany), aby to platilo fakt pre všetkých. Menej áut (aj s vyššími otáčkami a splodinami na jedno auto) = menej exhalátov a absolútnych číslach."

... možno by postačovala tvrdá represia, dôsledné udeľovanie a výber pokút ...
Reakcia na: Miro #172688:
pokiaľ viem, tak stĺpiky, zábradlia či reflexné pásiky nemajú súťažiť o Miss Sympatia
Reakcia na: Ike #172691:
Na Karadžičovej nie je VDZ ani pre ten nový BUS pruh.

Mohli tam postaviť aspoň ten príves s digitálnou tabuľou. Na ten sa peniaze prekvapivo našli. 😁
Reakcia na: Miro #172688:
Najkrajšie je to teda asi rozdrbané po nehode. 😁
Reakcia na: si #172690:
Pointa zóny 30 nie je dať ju na Pražskú, ale dať ju tak, aby demotivovala tranzit a zároveň "zrovnoprávnila" cyklistov a chodcov. Samozrejme to nemôže byť na slovenský spôsob, že dám značku, a hotovo ✔️. Je potrebné použiť aj opticko-psychologické a fyzické prekážky (šikany), aby to platilo fakt pre všetkých. Menej áut (aj s vyššími otáčkami a splodinami na jedno auto) = menej exhalátov a absolútnych číslach.
Reakcia na: zakaznik #172686:
Obrovský nedostatok počas tohto vedenia umocneny jeho proklamovanou orientáciou na udržateľnú mobilitu je VDZ, hlavne priechody. V takto žalostnom a zanedbanom stave neboli ešte nikdy. Najmä ak sa ostatné vdz obnovilo, tie priechody prakticky zmizli.
Reakcia na: birch #172689:
"Pri nižšej rýchlosti je kratšia brzdná dráha a nastávajú menšie škody na zdraví a majetku."
suhlas, nizsia kineticka energia nevykona tolko prace ak sa ma niekde "zmarit"
"Navyše doprava produkuje nižší hluk."
znacne diskutabilne, zavisi od vozidla a jeho konstrukcie.... ano, valivy hluk od kolies bude pri nizsej rychlosti (=nizsich otackach) takmer urcite nizsi (ak netrafis zrovna nejaku rezonancnu frekvenciu nejakych vibracii), avsak nizsia rychlost bude takmer s istotou znamenat nizsi prevodovy stupen v prevodovke a tak sa moze velmi lahko stat ze motor bude pracovat vo vyssich otackach, co bude takmer s istotou znamenat viac hluku (a aj emisii tak oblubeneho CO2 🙂 )

Reakcia na: si #172687:
Pri nižšej rýchlosti je kratšia brzdná dráha a nastávajú menšie škody na zdraví a majetku. Navyše doprava produkuje nižší hluk.

Ale so znížením rýchlosti skutočne nejde ruka v ruku aj menší počet nehôd. Ich dôvody sa však menia, k bežnej nepozornosti sa pridáva pocit menšieho rizika (však idem pomaly, to určite ubrzdím, nič sa nestane...) + nepohody (trčím v zápche pol hodinu / plazím sa cez mesto aj keď by som mal byť už doma) + správania ostatných (ak ideš pomaly, chodec sa ti skôr vrhne pod kolesá ako keby si šiel rýchlo). Naopak ubúda nehôd súvisiacich so stavom vozovky a kvôli nedaniu prednosti v jazde.

Ale inak rada, ktorú si dostal, že ak nevieš jazdiť v miestach s obmedzenou rýchlosťou, tak (tadiaľ) jazdiť nemáš, bola správna 😉
Reakcia na: zakaznik #172686:
Preto sa robili zábradlia a stĺpiky červeno-biele. Ale to bolo škaredé. Aj reflexný pásik na antracitovom stĺpiku by bol škaredý.
Reakcia na: Viko #172684:
takuto reakciu som presne ocakaval a bol som zvedavy kto sa objavi bez znalosti a pochopenia ako vacsina ludi naozaj funguje 😃
Medzičasom sa cyklistom stavajú do cesty antracitové stĺpiky s 0 reflexnými prvkami (Ružinovská).

Bratislava má vážne nedostatky z pohľadu bezpečnosti.
Reakcia na: birch #172683:
Áno, stĺpik tam bol. Na stĺpik som zabudol. Červený stĺpik neplní funkciu dopravnej značky, ani nie je určený pre cestné vozidlá. Mám pochybnosti, či ten pásik bol vôbec reflexný. 😏

Reakcia na: si #172681:
Keď sa pri šoférovaní nevydržíš venovať šoférovaniu, riešenie je jednoduché - nešoféruj.
Reakcia na: si #172681:
Červený stĺpik s reflexným pásom bol a zostal ležať na vozovke, je aj na fotke pri ľavom okraji. Značka na ňom nebola.
Reakcia na: toldo #172680:
Nie je aktuálny, pretože už to tam predtým niekto zobral... Následne nikto nepovažoval za potrebné osadiť značku znova. Tak aj nehoda bola znova. 😁

Lebo však stačí zábradlie vo farbe antracitovej.

Je jedno aká je tam povolená rýchlosť, podstatné je, že je tam znova rozdrbané zábradlie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.