Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: intony #98941:
Elektrickove podjazdy vsak posobia ako retarder - spomaluju dopravu a su v rozpore s principom prebudovania na rychloelektricku. Mozu vyriesit (aspon z casti) koliznost, nie vsak rychlost. Otazne tiez je, ci by z praktickeho hladiska uz nebolo nutne (alebo aspon lepsie) realizovat hlbeny tunel v celej dlzke, kvoli rozostupom, ktore su v istych usekoch velmi male.
Reakcia na: Marcelllooo #98936:


Električka môže riešiť dané územia zmenou ÚP so zapracovaním nových tratí.

Električka síce nerieši reginálne vzťahy, tak isto nerieši regionálne vzťahy ani metro, ktoré je v ÚP, ale len príživníctvo krčeného systému na koridore TEN-T.

Električka môže byť bezbariérová nákupom nízkopodlažných vozov. Ak by sa stava trať do Petržalky, samozrejme, že by bezbariérová bola, pretože by išlo aj o nové vozy, ktoré by nejazdili iba v tej vašej Petržlenke, ale v celom meste, zatiaľ čo tvoj pseudoNS MHD iba v Petržalke a na Trnavskom mýte.

Nie, nekonverguje. Pôvodne zamýšľanému systému metra konvergujú súčasné radiály električiek.

Prestaň neustále opakovať, že električka je vizuálne nevhodná a hnusná.
Reakcia na: Ike #98940:
1.Vlak bude riesit Nivy, Prievozsku aj Trnavku (posledne dve minimalne aspon z casti). Elektricka vobec ani jedno.
2. NS MHD bude sucastou tohoto systemu
3. Moze. No a? Nema suvis s uvedenym
4. Navrhovany NS MHD je navrhnuty ako bezbarierovy a bezkolizny. Elektrickova siet je navrhovana ako barierova a kolizna.
5. Trasa elektricky nie je ako trasa NS MHD. Su rozdielne v dost podstatnych ohladoch.
6. Preto sa to nazyva Dopravno-URBANISTICKE riesenie, ze sa uvazuje aj v urbanistickych suvislostiach ako organicka sucast uzemia do ktoreho je zasadene. Navrhovana elektricka uzemie degraduje, NS MHD vytvara predpoklady pre zhodnocovanie a vsestranny rozvoj.
7. Mozno ano a mozno nie.

Tatranska elektricka je dobry priklad. Z uzivatelskeho hladiska je to jedno a nieco podobne by malo byt aj prave v pripade NS MHD.

Petrzalka ma vytvorene realne podmienky pre mestsku kolajovu dopravu len v trase NS MHD.
Reakcia na: Marcelllooo #98934:
Električkové podjazdy aj v stredovom páse sa predsa vyhýbajú úrovňovému križovaniu ciest. Tak kadiaľ v električkovom koridore by si viedol NS MHD? Nejako ti nerozumiem.
Reakcia na: Marcelllooo #98936:

1) vlak riesi Nivy, Prievozsku, Trnavku?
2) regionalne vztahy riesi momentalne SL, ZSSK a bude BiD po vybudovani zastavok a liniek...
3) Nizkopodlazna moze byt ako elina, tak vlak
4) Nie je, ale moze byt... rovnako ako vlak
5) Trasa ako trasa, nema to nic s tym co tam bude premavat... kam budu radsej cestovat obyvatelia Petrzalky? elinou do centra alebo vlakom na filialku?
6) v com?
7) ... este nieco?

este raz sa ta opytam... Tatranske elektricke zeleznice su vlak? alebo elektricka?

preco hladas silou mocou rozdiely medzi elinou a vlakom?

ja si myslim ze petrzalka ma take vztahy s mestom ze aj rychlo-elina je tu luxus, resp neuzivi sa... skor sa uzivi komplet elektrickova siet povedzme s troma radialmi...
rychloelektricka... alebo lahky vlak (myslim ze je to len to iste, len rozdiel je to po akych kolajniciach to jazdi) sa skor hodi na tie regionalne vztahy (Jarovce, Stupava, DNV, Vajnory)
Reakcia na: Valec #98935:
Cip a citacia plocha su len castou (a to nie podstatnou) celeho DEK systemu. Mohli by sa nahradit lubovolnym inym identifikacnym zariadenim (IDkarta kontaktna alebo nekontaktna, snimac sietnice a palca a pod). Podstatu systemu a jeho logiku (teda to, co ho robi, tym cim je) su vlastnym vyvojovym produktom spol. RYS, ktora pri ich vyvoji spolupracovala s R14.

Dalas cipy boli vybrane kvoli ich nizkej cene.
Na Markíze v relácii 112 práve ukazovali bezdomovca, ktorý zaspal v električke pri ŽST Nové Mesto. Výjazd záchranárov bol vyhodnotený ako neopodstatnený.

Na zábere vidno aj dispečerov, zrejme aj oni tam došli zbytočne. Zaujímalo by ma, pri ktorých mimoriadnych udalostiach NETREBA volať dispečerov (a teda stačí len nahlásenie na centrálny dispečing)?
Reakcia na: Ike #98932:
Elektricka neriesi rozvojove uzemia mesta (Nivy, Prievozska, Trnavka)
2:2

Elektricka neriesi regionalne vztahy
2:3

Elektricka nie je bezbarierova
2:4

Elektricka nie je bezkolizna
2:4

Trasa vlaku konverguje k povodne zamyslanemu NS MHD
2:5

Dopravno - urbanisticke riesenie je lepsie v prospech vlaku
2:6
...
Reakcia na: Ike #98930:
Ad dallas kľúče:
"Dallas Semiconductor was founded in 1984 as a designer and manufacturer of semiconductors and chip-based subsystems. The company quickly established its innovation and technical leadership:
....
* iButton®
...."
http://www.maxim-ic.com/company/dallas/


What Is an iButton?
http://www.maxim-ic.com/products/ibutton/ibuttons/
Reakcia na: Emo #98882:
Barierovost tu vyvratena nebola, prave naopak. Potvrdzuje to IZ NS MHD...

Tak si zase asi necital dostatocne pozorne. Kompozicia uzemia sa robila s ohladom na metro (nie na pozemnu elektricku) s tym, ze terasy maju tvorit prirodzeny pesi koridor. Plus Chorvatske rameno, hoci povodne vylucne vodohospodarska stavba, zivot si tu nasiel cestu az do takej kvality, ze je to dnes CHKO a regionalny biokoridor. Tolko v skratke.

Bezkoliznost je jedna z celehoradu nevyhod pozemneho riesenia.

Re #98880 Emo: Asi nie. Ale potom zrejme nemohli odobrit navrh trate do Petrzalky, ako tu volakto tvrdil...

Re #98884 Valec: Realne trva prejdenie CMO v spicke 15 az 20 min. tolko trva casto cela cesta po radiale, alebo aspon po jej velkej casti.

CMO je objektivne uzkym hrdlom.

Re #98901 Majo: Marcelllooo nie je domovnik. Marcelllooo je splnomocneny zastupca vlastnikov. Marcellloooo vsak zadava upratovacie prace domovnikovi, ktory ma na to s domom uzavretu zmluvu a nasledne kontroluje kvalitu jeho odvedenej prace.

Re #98915 intony: Stredove pasy nekrizuju cestu pod urovnou cestu. Hlbenym tunelom pod urovnou cesty sa vyhnes krizovaniu. Pripadne krizovanie cesty nie je totiz natolko zavazne, aby sa musela kvoli nemu rusit technologia, (pri vystuzeni sa cesta podkope ale technologiou hlbenim - nie razenim).

Rozdiel je v pristupovych cestach, najazdoch a nadvaznej dopravnej infrastrukture.

Re #98918 intony: NS MHD lahkymi mestskymi supravami mozno nebude klasicky NS MHD, ale k nemu z moznych variantov najviac konverguje.

Re #98928 stevo: Preukaz toto svoje tvrdenie. Tiez by ma zaujimali dovody takejto preferencie.

Ludia venujuci sa MHD (na laickej, poloprofesionalnej a profesionalnej urovni - treba rozlisovat) nie je vacsina uzivatelom MHD.

Vlastnici bytov v dotknutom uzemi si uvedomuju, ze dopravu treba z dlhodobeho hladiska riesit. Preto nepresadzuju status quou a nulovy variant, ale NS MHD pomocou lahkych mestskych suprav.

Re #98929 intony: Ano. Lebo bude rychly, nepojde cez uzke hrdlo a bude riesit spadovu oblast do rozvojovych oblasti mesta a novych obchodnych centier, co su loziska zamestnanosti a teda dopravnych potrieb. Navyse riesi regionalne suvislosti.

Re #98930 Ike: Ano, aj toto je skratka, ktora sa casom viacej ujala z dovodu zdoraznenia, ze sa dvere otvaraju dotykom cohosi o cosi a nie klasickym vsuvanim.

DEK system vsak nepozostava len s tychto casti, v skutocnosti je to system pozostavajuci z vlastnych vyvninutych HW aj SW komponentov.
Reakcia na: Solider #98925:
Na 60 km/h sa dá rozbehnuť na väčšine úsekoch na radiálach, aj napr. v Ružinove. Spotreba elektriny sa vodičom nemeria (resp. ak sa meria, nevyvodzujú sa z toho žiadne dôsledky pre vodiča), tak nevidím dôvod, prečo by mali šetriť elektrinu. Ak sa budú šuchtať, bude to znamenať dlhšie jazdné doby, viac vozidiel na trati a teda aj tak sa nič neušetrí. A v konečnom dôsledku to môže znamenať aj odliv cestujúcich a teda negatívny vplyv na ŽP nárastom počtu vozidiel IAD. Takže šetrenie pomalou jazdou skutočne nie je na mieste. Ja vidím príčinu ich pomalej jazdy aj v tom, že pri nehodách sa ako vinník určí skoro vždy vodič električky. Pokiaľ to bude takto, nemôžeme čakať, že budú "lietať"...
Reakcia na: intony #98929:

inak mohli by sme to uzavriet...

pre cestujuceho je vlak to iste co elektricka (v tomto ponimani)... ma to draty, ma to kolaje...

cize 1:1 pre vlak vs elektricka...

vyhodou elektricky je ze sa moze napojit na existujucu siet...

2:1
elektricka vyhrala... ?
Reakcia na: Marcelllooo #98927:
dopravne siete sa z hladiske typologie delia inak... ziadny hviezdicovy model tam nie je... ale odotropny, monocentricky, polycentricky, vejarovy, viacosovy, konvertgentny a pod...
Reakcia na: Marcelllooo #98926:

DEK nie je skratka "Domovy elelektronicky kluc" ale "Dotykovy elektronicky kluc"... velmi dobre si to pamatam, pred rokom sme si to davali na branu ? a rovnake "kluce" (dallas) maju aj revizori
Reakcia na: Marcelllooo #98926:
Električka bude dopravne neopodstatnená a nevyťažená, ale vláčik bude odrazu maxmálne vyťažený a opodstatnený.
Reakcia na: Marcelllooo #98926:
Ok, Ty si za vlak. Ale drviva vacsina ludi venujucich sa MHD je za modernu elektricku (NIE to co dnes jazdi po BA). ?
Reakcia na: Valec #98881:
Topologia pocitacovych sieti je len konkretna prakticka aplikacia vseobecnej abstraktnej matematickej discipliny topologie sieti.

Uzkym hrdlom je ovela viacej usekov, je to problem v podtstae celej CMO. Vo vseobecnosti plati, ze po radiale sa dostanem rychlo, ale trmacam sa v centre.

Preferencia MHD pred IAD je zatial len nerealizovanym snom.

Vyhrada o minuti historickeho centra je na mieste len ciastocne. Ano - realizuje sa len jedna vetva a nie cely system spolu s centrom, ale realizuje sa vetva, ktora bude kapacitne velmi vytazena. Bude prepravovat do noveho bratislavskeho obchodneho centra a rozvojovych uzemi. Samozrejme ze vybudovanbim niekolkych desiatok sklobetonovych skatul sa zmeni znacna cast funkcie uzemia, o tom je urbanistika. Ze architektonicke prevedenie je nekvalitne a unifikovane, je vecou zlej technickej realizacie.
Reakcia na: Valec #98878:
To co vidis v autobusoch nie je DEK kluc, ale len citacia plocha elektrinickeho cipu. DEK (Domovy Elektronicky Kluc) sice tiez vyuziva rovnake cipy a citacie plochy, tu ale cela podobnost konci. Tak ako v pripade busov je tosucast analytickeho systemu vyhodnocovania prevadzky, tak v pripade DEK je to sucast systemu zabezpecenia fyzickej ochrany domu. Ten zahrna vlastne vyvinute zariadenia, vlastny softver a hlavne system a alogiku, ktora, cini samotne know-how.

V dome som aktivny zhruba od roku 1999 kedy sa byty odkupili do sukromneho vlastnictva, cim sme prebrali (aj ja osobne) zodpovednost za vlastnictvo. Podla ustavy vlastnictvo je nielen pravo, ale aj zodpovednost. My sme sa toho, myslim, chytili zodpovedne a vysledky vidno.

Kym sa tak stalo, ludia na to kaslali. Hadam aj preto, lebo to nebolo ich.

Topologia elinovej siete v Bratislave je hviezda (pojem z topologie sieti - algebraicka matematicka disciplina nezavisla na type siete), s tym, ze CMO, ktora cini len malu oblast mozno chapat aj ako silne spojity komponent a teda len ako jeden uzol (topologia sieti) - co nas pripad splna.

Mam na vyber medzi dvoma moznostami:
- elektricka, ktora je barierova, kolizna, dopravno-urbanisticky nevhodna, kompozicia uzemia sa narusa, je draha a dopravne neopodstatnena
- lahky vlak, ktory konverguje k jednej vetve NS MHD

Preferujeme druhu moznost.
Reakcia na: Majo #98923:
Na 60 km/h sa v podstate ani nemáš kde rozbehnúť. Možno taká 7783-84 by to dokázala, ale obyčajný beúsák, ktorý šetrí každú korunu na spotrebe by to pravdepodobne nedokázal 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.