Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #98540:
co vravis na TEZ? je to lahky vlak alebo elektricka?

z mojho laickeho nazoru dedukujem ze z hladiska cestujuceho rychla elektricka = lahku vlak...
problem je len technologicky, ale ten cestujuceho nezaujima (napajanie, typ kolajnic, vyhybky, signalizacia...)
Ak by bolo oficialne povedane, ze NS v Bratislave su autobusy, tak okamzite ziadam predlzenie L95 zo Safka cez nam. SNP, Stefanikovu na Hl.St. Dostupnost Petrzalky z centra a Hl.St by sa tym vyrazne zlepsila, zaujem cestujucich velky. Ale zial urcite sa najdu "spekulanti", vdaka ktorym ani v buducnosti nebude tento smer dobre obsluzeny.
Reakcia na: Marcelllooo #98540:
Nechcel som sa zapájať do tejto debaty, ale (nielen) tomuto vôbec nerozumiem:

Trasa NDS v Petržalke je až na malé variantné odchýlky v trasovaní už niekoľko desaťročí PROSTE DANÁ. Ako je KTORÉKOĽVEK z Tebou menovaných kritérií NDS ovplyvniteľné skutočnosťou, či ho bude zabezpečovať električka alebo ľahká železničná jednotka???

To jednoducho nechápem. Alebo napr. že ak to bude vlak, tak dochádzková vzdialenosť bude nižšia ako na električku?
Fotky z nového úseku metra IV.C2 Ládví-Letňany těsně před dokončením.
http://www.metroweb.cz/metro/IVC/IVC-stavba39/IVC-stavba39.htm
Reakcia na: Marcelllooo #98540:

Čo z toho električka nespĺňa? Najmä druhý bod ma zaujal, to je absolútny vrchol demagógie - to k zastávke "Marcelllooonds" budú 'ludia bežať, alebo ako bude k "Marcelllooonds" lepšia pešia dostupnosť ako k električke v tom istom koridore?
Reakcia na: TeBeCe #98533:
A to nie je tlačidlo dopytu na plošinu? Lebo v Prahe toto tlačidlo znamená, že má vodič prísť vyklopiť plošinu.
Suhlasil by som s marcelllooom ohladom NS a elektricky, len do miery, keby dodal ze v sucasnej podobe...

Pretoze v sucasnej podobne naozaj nema sancu byt elina NS.
Ak by sa ale nejakym sposobom zvysila premavkova rychlost, zabezpecila radiala, eliminovala koliznost, zriedili zastavky... tak si to viem predstavit 🙂
Reakcia na: Marcelllooo #98542:
"...preto hovorim, ze elina nemoze byt nosnym systemom pre Bratislavu a uz vobec nie jedinym."

Hmm, zaujímavé vyjadrenie. V ktorých mestách konkrétne majú viac ako jeden nosný systém?
Reakcia na: kecho #98535:
Tie červené sú u nás modré. ?
Reakcia na: Marcelllooo #98542:
Ale veď, pokiaľ viem, tak to aj je v skutočnosti plánované. Lebo veď si zober dnešné linky 95 a 99. 95 ide v podstate po trase pripravovanej električky a 99 tvorí akýsi nadväzný spoj k nej (a samozrejme aj k iným nosným linkám).
Reakcia na: Marcelllooo #98540:
Minimálne posledné dve kritériá Ti môže spĺňať aj električka.
Reakcia na: Marcelllooo #98543:

Do ktorej vozovne patrila? Do Juráka alebo do Krasňan? Aký typ to bol? Novší či starší? Veru,fičím tu na nich a o ničom neviem.. ?
Reakcia na: stevo #98541:
Samozrejme ze sa to neda preto hovorim, ze elina nemoze byt nosnym systemom pre Bratislavu a uz vobec nie jedinym. Preto treba dalsie subsystemy a konkretne navrhujeme trolejbusovy subsystem a doplnkovy autobusovy subsystem.
Reakcia na: Marcelllooo #98540:
co to znamena max 10 min (600m od trate) dostupnost? odkial? od vsadial? to sa neda. Keby isli Petrzalkou 2 elektrickove cesty, myslim, ze by sa dala Petrzalka kompletne obsluzit tymito 2 cestami, alebo jeden okruh. ❓
Reakcia na: Valec #98537:
Spomenme niektore:
- bezkoliznost
- max 10minutova pesia dostupnost (VUD uvadza max 8 min) = cca do 600 metrov od trate
- kratky cas pre cestu z lubovolnej stanice do lubovolnej

Nateraz len tolko.
Zmluvu o spolupráci pri výstavbe železničnej trate v úseku od Bosákovej ulice po Janíkov dvor v bratislavskej Petržalke by sa mali podpísať bratislavský primátor, minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a generálny riaditeľ Železníc SR v najbližších dňoch

http://bratislava.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=3748638
Davnejsie som tu pisal nieco ohladne stranky Google Transit (www.google.com/transit) a tym, ze by sa tam mohli pridat aj linky DPB.. Vtedy ma tu niekto odbil s tym, ze to nie je potrebne, pretoze to funguje len v Amerike. Teraz to uz ale davnejsie rozbehli aj pre Europu a myslim si, ze by to nebolo zle spravit pre BA. Ja by som sa napr. podujal, je tu ale problem, ze treba povolenie od DPB a ti neodpisuju.. Ma tam niekto nejaky specialny kontakt? ?
Reakcia na: Marcelllooo #98536:
"elektricka nesplna kriteria na to, aby bola nosnym systemom"

Môžeš mi uviesť, ktoré kritériá nespĺňa a prečo? Lebo ja ti tvrdím, že elekrička môže byť nosným dopravným systémom (viď napr. Brno, Ostrava, Záhreb....).
Reakcia na: Valec #98520:
Este raz. Nie je ucelom, aby vsetko chodilo len cez NS MHD.
Diverzifikacia dopravnych prudov je nielen OK, ale az vtedy je dopravny system optimalny.

Re #98521 Valec: To ze mesto medialne a marketingovo pertraktuje elektricku ako nosny system je sice skutocnostou, ale skutocnostou je aj to, ze elektricka nesplna kriteria na to, aby bola nosnym systemom.

MZP SR ziada dopracovat DUSku prepojenia a vlastnici bytov ako dotknuti ucastnici konani ziadaju realizaciu az finalneho variantu NS MHD. Vzhladom na fakt, ze teraz sa robi len projekt pre uzemko, plus konanie plus stavba a tak prvy termin kedy moze elina jazdit je prelom rokov 2012-2013 za predpokladu ze vsetko pojde ako po masle. Tak to fakt ze radsej pockajme este dva roky a mame finalny variant.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.