"Predsa len su to vsak (podla teba) blbci s okruhlimi peciatkami a teda odborne sposobile osoby s odbornou praxou." - prave to je problem ze tu okruhlu peciatku nedostane vzdy odborne sposobila osoba. Prikladom je domovnik isteho nemenovaneho pofiderneho panelaku v Pétržke (aj ked tam nejde prave o gulatu peciatku)..
A co som povedal, ze historicke centrum bude turistickym a spolocenskym centrom? Biznis ale pojde na Nivy a Prievozsku. A kam cestuju kazde rano a poobede ludia? Co bude hlavna relacia a co len doplnkova?
Prave ti vysvetlujem, ze sa tym nevyriesi skoro vobec nic. Najviac ludi pojde na Nivy. Ako z Petrzalky, tak od Jura. Musis riesit prioritne tuto relaciu.
Vsetko ostatne sa da doriesit ostatnymi subsystemami.
Re #98105 810zssk: Predsa len su to vsak (podla teba) blbci s okruhlimi peciatkami a teda odborne sposobile osoby s odbornou praxou. Ze su blbci musis adekvatne preukazat.
P.S. Jedneho takeho preukazania som bol osobne svedkom, ked sa jeden dopravak pustil do druheho... Zacal mu ukazovat prepocet za prepoctom, az to ten druhy nezniesol psychicky a odhalil svoju blbost.
Asi pred troma hodinami som dopozeral Hríbovu reláciu Lampa: Čo bude s Vydricou? (pre záujemcov, relácia na DVD je prílohou aktuálneho čísla časopisu Týždeň). Zaujímavé, že tam sa prítomní zhodli, že aj napriek výstavbe rôznych nových centier, bude to historické pre obyvateľov stále rovnako aktratívne. Dosť pochybujem, že rôzne kultúrne a spoločenské akcie (napr. Korunovácia, Vianočné trhy, Hudobné koncerty ktoré bývajú na Hlavnom námestí...) sa presunú niekde na Nivy alebo Filiálku.
Koniec koncov, v okolí Plynárenskej je takýchto stavieb už dosť a mimo pracovnej doby tam ani pes neštekne.
No ved o to ide! Ze Petrzalka - Filialka nie je najdolezitejsie spojenie! Omnoho viac dosiahneme ked budeme mat NS MHD ktory prepoji Petrzalku, Vajnorsku, Racu, Dubravku, Ruzinov a casom snad aj Vajnory, Devinsku Novu Ves ci prave Mlynske Nivy a Prievozsku
Prave som ti vysvetlil, ze presne toto sa uz stava skutocnostou. Centrom Bratislavy sa stava lokalita Nivy - Prievozska, ktora mimochodom elektricku nema.
A samozrejme, ze NS MHD nema vyriesit vsetky dopravne problemy. NS MHD ma riesit len istu cast, no prave tu najdolezitejsiu a podstatnu.
Re #98102 AAA: Samozrejme, ze aj odbornici maju rozne (a casto protichodne) nazory, dokonca aj medzi odbornikmi sa najdu blbci. To vsetko vieme. Problemom je spracovat tieto protichodne informacie a konvergovat k optimalnemu rieseniu. Ja som naznacil, aku optimalizacnu ulohu riesim aj ake riesenie som nasiel.
Ad #98102 - tuto informaciu mi dodali z magistratu, ze s takymto intervalom oni pocitaju a planuju ho. Mojim zdrojom je teda magistrat. Tak ako tvojim dpb. Ale neviem sa zarucit za ich spravnost, ako sa ani tynevies zarucit za spravnost info na dpb.
Reakcia je jednoducha: zeleznica nie je pre polmilionovu Bratislavu. Zeleznica je pre neviemkolko stotisicovu (asi sa to blizi k milionu spolu s BA) aglomeraciu az po Trnavu vratane s tym, ze v dvojhodinovych intervaloch cele Slovensko.
1. Lenže odborníci majú rôzne názory na všetko. Napr. právnici, čo právnik to iný názor podložený niečim.
2. Napr. môj príspevok #96806 vychádzal z čísiel na dpb.sk a v Dopravnom magazíne. #96811 Marcelllooo: "Uvazuje sa o takychto intervaloch (ci su dostatocne dobre spocitane a prehodnotene neviem): "
Teda sám si si nie istí podkladmi, ktoré máš a keď som ti ukázal, že Petržalka neuživí ani linku obyčajného metra. Inak ako môžeš robiť rozhodnutie, keď nepoznáš tak dôležitú vec ako obsaditeľnosť tej svojej jednotky.
Mimochodom niečo som našiel, čo vyvracia tvoje tézy o správnosti železnice ako NDS: "Ideálnym východiskom je podpovrchová doprava, ale podzemná dráha poňatá na tradičnom princípe železnice je pre cca pol miliónové mesto PRÍLIŠ DRAHÝM a KAPACITELNE NIE ÚPLNE VYUŽITELNÝM DOPRAVNÝM PROSTRIEDKOM." (str. 16, Dopravní magazín 5/2004), takže prosím na toto reaguj.
FIlialka spolu s Trnavskym mytom su samostatnym JnT projektom. Slovany su nieco ine. Vysledkom vsak bude zvysenie vyznamu (a teda atraktivity) Niv, Prievozskej a Filialky a znacne znizenie vyznamu (a teda atraktivity) centra. Centrum sa bude postupne profilovat na turizmus a volny cas, obchod a sluzby idu na vychod.
Samozrejme MN, Prievozska su atraktivne destinacie, ale rovnako aj centrum. A druha vec je ze Filialka NEBUDE tak atraktivna ako centrum, ani po vybudovani Slovanov.
A taktiez preto, ze hlavnym dopravnym tahom bude severojuzny tah. Lebo stotisic ludi z Petrzalky bude cestovat sem za robotou a nakupami a volnym casom a dalsich stotisic pojde smerom od Pezinka, co sa stava predmestim Bratislavy.
Ten dovod je jednoduchy na obidve otazky (preco nebude historicke centrum atraktivnou destinaciou ale budu nou Mlynske Nivy, Prievozska, Filialka).
Tym dovodom je skutocnost presunu centra mesta a jeho funkcii smerom na vychod do projektov TwinCity, ABC a CBC, Filialka atd. Robi sa to jednak preto, aby sa umoznil uzemny a stavebny rozvoj a taktiez preto, aby sa uvolnilo a odbremenilo historicke centrum.
Ja zase poznám človeka, ktorý sa o MHD vôbec nezaujíma a ktorý žije v Dúbravke práve preto, že tam jazdia električky, ktoré nestoja v kolónach áut. Jeho auto mimo dovolenky, predĺžené víkendy a meganákupy stojí pred domom a on cestuje do centra, do svojho lukratívneho zamestnania bankového anylytika električkou.
Pripustam nazor druheho, co vsak neznamena, ze prijmem za svoje barsco, co mi tu niekto len tak podhodi.
Robim tu to, ze hladam serioznych ludi k diskusii o danych veciach.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
2. Napr. môj príspevok #96806 vychádzal z čísiel na dpb.sk a v Dopravnom magazíne. #96811 Marcelllooo: "Uvazuje sa o takychto intervaloch (ci su dostatocne dobre spocitane a prehodnotene neviem): "
Teda sám si si nie istí podkladmi, ktoré máš a keď som ti ukázal, že Petržalka neuživí ani linku obyčajného metra. Inak ako môžeš robiť rozhodnutie, keď nepoznáš tak dôležitú vec ako obsaditeľnosť tej svojej jednotky.
Mimochodom niečo som našiel, čo vyvracia tvoje tézy o správnosti železnice ako NDS: "Ideálnym východiskom je podpovrchová doprava, ale podzemná dráha poňatá na tradičnom princípe železnice je pre cca pol miliónové mesto PRÍLIŠ DRAHÝM a KAPACITELNE NIE ÚPLNE VYUŽITELNÝM DOPRAVNÝM PROSTRIEDKOM." (str. 16, Dopravní magazín 5/2004), takže prosím na toto reaguj.