riko:
Hmm, na to by si potreboval variabilny kompresny pomer. Viem ze sa take daco vyvyjalo v SAAB-e. Alebo Volvo to robilo. Slubovali si od toho nasledovne veci: Znizenie spotreby benziu a zvysenie ucinnosti. Totiz pri nizkych otackach je idealne mat vyssi kompresny pomer, pri vyssich staci nizsi. Samozrejnmostou je varaibilne casovanie ventilov, o ich pocte na velec netraba hovorit. Je to velmi zaujimava tema a uvidime co buducnost prinesie. Kazdopadne ale plati stale jedna zasasda: Ziaden spalovaci motor sa nevyrovna elektromotoru. Kto si mysli, ze elektromotory sa uz vynasli vsetky a nie co zdokonalovat sa tiez myli. Mozno nie priamo elektromotory, ale ich regulaciu. Ako priklad si veumem trolejbusy. Prve mali derivacne motory, ktore sa vlemi lahko riadili. Potom sa uchytili motory seriove, ktore sa daju velmi lahko ovladat pomocou shuntovania. Okrem toho sa lahko spajaju viacere motory do jednej regulacie. V sucastnosti letia asynchronne motory, pri ktorych je ale problem ustrazit ich a dat viacej asynchronnych mototrov pod jednu regulaciu je fakt obtaizne. Ale vyvoj pokracuje (niekedy aj velkymi omylmi, akym je napr. T3Mod ). Takze sa mame na co tesit.
Hmm, na to by si potreboval variabilny kompresny pomer. Viem ze sa take daco vyvyjalo v SAAB-e. Alebo Volvo to robilo. Slubovali si od toho nasledovne veci: Znizenie spotreby benziu a zvysenie ucinnosti. Totiz pri nizkych otackach je idealne mat vyssi kompresny pomer, pri vyssich staci nizsi. Samozrejnmostou je varaibilne casovanie ventilov, o ich pocte na velec netraba hovorit. Je to velmi zaujimava tema a uvidime co buducnost prinesie. Kazdopadne ale plati stale jedna zasasda: Ziaden spalovaci motor sa nevyrovna elektromotoru. Kto si mysli, ze elektromotory sa uz vynasli vsetky a nie co zdokonalovat sa tiez myli. Mozno nie priamo elektromotory, ale ich regulaciu. Ako priklad si veumem trolejbusy. Prve mali derivacne motory, ktore sa vlemi lahko riadili. Potom sa uchytili motory seriove, ktore sa daju velmi lahko ovladat pomocou shuntovania. Okrem toho sa lahko spajaju viacere motory do jednej regulacie. V sucastnosti letia asynchronne motory, pri ktorych je ale problem ustrazit ich a dat viacej asynchronnych mototrov pod jednu regulaciu je fakt obtaizne. Ale vyvoj pokracuje (niekedy aj velkymi omylmi, akym je napr. T3Mod ). Takze sa mame na co tesit.
Andrej (Anndy008)
Cize neda sa jednoznacne povedat, ci je dobry a vyhodny 1m rochod, alebo nie, ci regionalnu dopravu, alebo iba po meste, a pod. Vzdy to zavisi od celkovej koncepcie a ta tu stale chyba, resp. je bohuzial postavena na metre. Ze chyba, co dalej s elinami, ci busmi a pod. je divne (aj ked nieco tu existuje - napr. zadratovanie petrzky tbusmi - nic proti, ale to problem neriesi radikalne - v podstate tbus = bus).
A sorry, ale diskusia o rozchode je momentalne absolutne irelevantna, toboz nema "vitaza".
Cely problem je v tom, ze sa asi nevie, co dalej s elinami a tak, takze nic ine ako rekonstruovat stare sunky DP nemoze.
Proste je to na ..., ako vacsina veci na SK.
p.s. jo - eliny mozu (teoreticky) chodit aj pod vodou - stale to bude lacnejsie, ako cele metro.
KLF: no tam islo o ten motor, co si asi Z nevedela predstavit. Lebo CNG motor je defacto ako benzinovy, nie naftovy, teda vznetovy. Ale mozno sa mylim.