Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Cely zvrhly napad s elektrickou je uplna ubohost a bohapuste planovanie niecoho, co absolutne nesplni ucel o ktorom sa hovori. Maximalne tak sa niekomu zvacsi bankove konto vdaka obrovskej mase neprehladnych investicii (= ved.. napokon ako pri kazdej stavbe v Bratislave... staci kuknut na magistrat na najvyssieho 😃
Reakcia na: intony #96518:
Nechapem. Pri novom diele sa nerazi v celom meste, ale len v centre alebo eventualne v obyvanych castiach, inde sa hlbi.

Pri rieseni napojenia centra a mimourovnovych krizovatkach musis riesit aj tzv. vynutene stavby.

Ale uznavam, ze takato debata je vysoko hypoteticka a filozoficka.
Reakcia na: Marcelllooo #96519:
mestotvorny prvok je podla mna najmenej dolezity... to by sme podla toho mali na slovensku 4 mesta ?
Reakcia na: Marcelllooo #96511:
Kto je to "autorizovaný dopravný inžinier"? Autorizovaný kým a na čo? Na základe akého predpisu?
Reakcia na: intony #96518:



co vlastne ma byt ten NS MHD???

sucasna el. trat + trat do petrzalky?

to bude fiasko ako hokejovy stadion
Reakcia na: intony #96514:

- realizacia cesty v tom useku v ktorom nie je ani dnes nie je ista a to ani forma jej prevedenia. Barierou su najme bezpecnostne a zvukovo izolacne prvky ako ploty, steny a pod.
- klasiky vlak v danom koridore ani premavat nebude. Plytky tunel je zaroven zvukovou izolaciou a barierou.
- mestotvorne prvky ponechavam, aj ked v inej podobe a forme. mestovornym vsak nie je radialna estakadova trat elektricky...
- upokojenie IAD na Safku vsak sposobi vacsie inetnzity na trase Novy Most, Einsteinova a paralelne smerom do sidliska aj Viedenska a most Apollo, ktore budu musiet absorbovat nielen cca 10000 aut co chodi po Starom moste, ale aj dopravu Vajanskeho - Dostojevskeho. Pesia zona smer na sad Janka Krala sa nezvacsi, lebo nema kam, su tu cesty, ktore zrusene nebudu.
- lacnejsie riesenie to nie je, len Petrzalska elektrickova radiala stoji vyse 8mld. v najlacnejsom variante. V pripade zdruzenej investicie so statom to vyjde o 2 az 5 mld. lacnejsie podla finalnej verzie.
- vetvenie na Hl.st, Karlovku atd je mozne aj tak - pomocou autobusov, ci trolejbusov, ktore ostanu zachovane. nevidim dovod, preco by malo byt absencia taketo vetvenia negativom NS MHD.
- neodbremenila by 93, 98 ani 59, kedze na Petrzalskej strane nejde v pesej dostupnosti do 10 min od ich sucasnej trasy. Elektricka nebude alternativou pre tieto linky a tieto bud budu musiet byt zachovane, alebo sa to bude riesit tak, ze v Petrzalke sa bude zbierat k elektricke a v meste sa to od elektricky distribuovat.
- Nie je ucelom NS MHD odbremenit 59. 98 z casti odbremeni, lebo pojde okolo Trnavskeho myta dalej, kde je cast destinacii 98.
Reakcia na: Marcelllooo #96512:

Pri novom diele musím raziť tunely v celom meste, aby "nehyzdili" povrch, alebo ich ani nie je kde postaviť.
Pri súčasnom stave musím raziť tunely iba v centre mesta, mimo môžem riešiť prostredníctvom mimoúrovňových križovaní.

Mimoúrovňová križovatka stojí 100-500 miliónov.

Ak rátam, že kilometer koľajového razeného tunela by stál miliardu (v skutočnosti je to oveľa viac) kompletná sieť podzemného metra v Bratislave by bola 70-100 miliárd Sk.

Rád by som počul od všetkých ekonómov, dopravných inžinierov, enviromentalistov a teba počul, kedy bude Bratislava na to mať, keďže ste zásadne proti lacnejšiemu a flexibilnejšiemu NS MHD.
Hellou, nemate prosim niekto informacie z utrob 2.kolony v akom stave je oprava Bublifuku a ci este ho niekedy uvidime jazdit? Lebo sa zacinam o neho pomaly strachovat... ❤
Reakcia na: intony #96514:
linku 93, nie 59 a 98
Reakcia na: Marcelllooo #96508:
Tvrdil si "Ak mas vsak z pramena do ustia len jeden mozny sled, neprelinkujes tu nic. Existuje totiz prave jedna cesta..." #95778)
Ja som ti to príspevkom #96301 vyvrátil, načo si ty reagoval, že "Lenze zmena trasy v centralnom komponente toho vela neriesi a je zmenou cisto formalne-matematickou, nie zmenou, ktora by prinasala kvalitu do dopravneho riesenia." #96336) A na úrovni "Ale my nelynčujeme černochov" diskutovať odmietam.
Netvrdil si, že si odborník na dopravu, ale že si odborník na siete #95594, #95623).
A musíš si uvedomiť, že tu nediskutuješ s poslancami, ktorí (česť výnimkám) vedia o doprave veľké guľové, ale s ľuďmi, ktorých neoblbneš nejakými odbornými výrazmi, ktoré si kdesi vyčítal a teraz sa nimi ohnáňaš, miestami úplne mylne.
Mimochodom, svojím prístupom v diskusii mi pripomínaš Aquilu. Tiež tvrdo obhajoval svoje postoje a odmietal uznať, že sa mýli. A zaujímavé je, že jeho nick a tvoje priezvisko sú oboje pomenovaním vtáčích druhov. Nie ste náhodou jedna a tá istá osoba?
Reakcia na: Marcelllooo #96511:
Električka totiž (poradie ľubovoľne):
- je menšia bariérová prekážka vo voľnom pohybe ako bežná štvorprúdová cesta s ktorou sa v strede Petržalky počíta
- tichšia než klasický vlak a metro
- v mnohých mestách výrazný mestotvorný prvok
- akonáhle sa dostane do mesta, mohla by vojsť do podzemia a napojiť sa na trasu zakotvenú v ÚP
- odstavenie Starého mosta upokojí IAD na Šafárikovom námestí, zároveň sa rozšíri pešia zóna smerom Sad Janka Kráľa
- lacnejšie riešenie, napriek tomu, ani na to mesto Bratislava nemá dostatočný obnos financí
- sa môže vetviť na Hlavnú stanicu, do Rače, Karlovej Vsi, na Vajnorskú, podzemný koridor TEN-T nie
- odbremenila by aj 93, 59, 98, keďže linky sa budú vetviť.
Ako odbremení TEN-T linku 59 a 98, keďže trasa vedie na Trnavské mýto a nie na Hlavnú stanicu a NDS zakreslený v ÚP?
Reakcia na: Solider #96509:
mna na tom fascinuje spotreba 3l/100km o 5 rokov. To dnesne prditko s 5l/100km je len na rozbeh. Patrim do mensinovej skupiny cestujucich, ktori fandia hromadnej doprave nie podla jej aktualneho stavu, ale z principu. Ale ked pride o 5 rokov ekologicka hracka s 3l/100km, za 1700 EUR, tak asi neodolam (naivne predpokladajme, ze o rok mame EURo a platy o nieco nizsie ako vedla v Rakusku, kde je priemer cca 2500 EUR/mes).
Reakcia na: intony #96510:
Jednoducha uvaha: Razit tunely musis rovnako, len pri novom diele nemusis riesit prepojenie na esxistujucu siet. Nemusis najprv rozobrat stare a znovupostavit nove. nemusis sa prisposobovat existujucej sieti, ale vytvoris novu presne podla aktualnych potrieb. Ekonomickejsia je teda tym, ze sa nemusia realizovat mnohe stavby prepojenia na existujucu staru siet a odpadaju aj naklady na rozobratie tych casti, ktore sa budu stavat nanovo.
Reakcia na: AAA #96447:
Pokial si pozries mapu Bratislavy a Rovniankovej ulice, zistis, ze koridor NS MHD ide menej nez 50 metrov od mojho baraku. Takze si rozhodne nemozem vyberat co a ako pojde. To je dane.

Ale mas pravdu, ze tento projekt bol iniciator toho, ze som sa o dopravu zacal systematicky zaujimat. Lebo urcite mi nie je jedno co sa v okoli mojho domu deje a bude diat. A uz vobec neni jedno, ze by o okoli mojho domu mal rozhodovat nejaky soto elektrickovy fundamentalista realizujuci si svoj Transport Tycoon sen (a ze je to velmi priliehave oznacenie som zistil pri stretnutiach s ing. Lunackom). A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich. Tak som sa dal dohromady s niektorymi odbornikmi (ing. Dulla - ekonom stavieb, MHSR; Dr.ing. Schllosser - autorizovany dopravny inzinier, ing. Kocur - autorizovany dopravny inzinier) a spolu sme prisli k zaveru, ze elektricka v Petrzalke nie je to prave orechove a uz vobec nie to najlepsie riesenie.

Elektricka totiz (poradie lubovolne):
۰ je barierova prekazke vo volnom pohybe
۰ je hlucna
۰ vadi vizualne
۰ dobre obsluhuje radialu Petrzalky, ale ako nahle sa dostane do mesta, konci
۰ na prekonanie Dunaja musi byt odstaveny Stary most a zruseny aj prechod Vajanskeho - Dostojevskeho
۰ nie je ekonomicky ani dopravne opodstatnene dopravne naroky riesit elektrickou
۰ elektricka by oblsuhovala len tu cast ludi, co dnes vyuzivaju 95ku, lenze mame tu dalsie spadove a taziskove linky: 93, 59, 98

Tak som v spolupraci s uvedenymi inziniermi a Dr. Kusikom, enviromentalistom a ing.arch.Pavlaskom dali dohromady riesenie (inspirovany mnohymi realizovanymi projektami), ktore zahrna ochranu regionalneho biokoridoru, ktorym je Chorvatske rameno, eliminuje nevyhody elektriciek ale sa stavia pozitivne k rieseniu nosneho systemu dopravy. Navrhujeme teda trasu NS MHD v Petrzalke riesit v tzv. plytkom tunely, pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase developerske projekty. Zaroven sa vyriesi prekrytie a uprava povrchu aby bol prirodny a tvoril plynuly prechod k terasam domov, co bude tvorit mestske prostredie. Pozdlz trasy sa budu striedat lokalne centra a parkovo/sadovo upravene uzemia okolo Kanala s prepojenim na terasy.

Uvedeny navrh sme komunikovali a komunikujeme prislusnym organom a tieto si ich osvojili. Ci uz ide o MDPT, splnomocnenca pre nosny system, ci mestku cast Petrzalka.
Reakcia na: Marcelllooo #96508:
Moja otázka už znela a znie:

Čím je ekonomicky výhodnejšia stavba úplne nového podzemného koľajového systému, ako prestavba súčasného spolu s výstavbou tratí do nových oblastí?

❓ Poprosím v tejto otázke neignoráciu, jasnú a nespochybniteľnú odpoveď.
Reakcia na: stevo #96506:
Pochybujem o úspechu tej haraburdy. Keby som si mal kúpiť IGK, tak si siahnem hlbšie do vrecka. A navyše, myslíš si, že to bude mať rovnaký úspech, ako tzv. nákupný košík Fábia Junior 1,0, ktorý by pri plnom naložení nevyšiel ani hore Pražskou?
Reakcia na: tr3mp #96503:
Pokial viem, tak studie metra nie su v podobe platneho koncepcneho alebo systemoveho riesenia dopravy. Pre potreby sucasneho rozvoja mesta ich je potrebne aktualizovat a mierne upravovat. UP ich akceptuje zo zotrvacnosti.

Re #96504 Martin Fundárek: Martin, nechcel som na tvoj prispevok reagovat, ale musim, lebo nehorazne klames.
1. Nikdy som nepovedal, ze som dopravny odbornik, prave naopak.
2. Nic si nevyvratil, prave naopak.
3. Uviedol som tu cely rad odbornych argumentov (ktore som prevzal od inych odbornikov) a jedine co sa s nimi urobilo boli posmesky a urazanie.

Takze sa nehnevaj, ale moja reakcia na taketo spravanie bude taka, ako si zasluzi: ignoracia. Nielen tebe, ale aj dalsim podobnym. Aplikujem biblicke "nehadz perly sviniam, lebo ich rozsliapu". Avsak chapem tvoj (vas) postoj, budovali ste si tu svoj Transport Tycoon a ono to nie kazdy zdiela, ba najde sa aj niekto kto s tym otvorene nesuhlasi a oponuje tomu.
Reakcia na: Martin Fundárek #96505:
Ak bude interval električiek 15 minút v špičke, tak sa to možno bude dať zvládnuť ?
Reakcia na: Marcelllooo #96416:
2. Nikde som doteraz nečítal, že by trať z Filiálky mala mať duálnu prevádzku. Akási "duálna prevádzka" sa plánuje len v úseku Bosákova-Janíkov dvor, ale zatiaľ nikto z predkladateľov návrhu nevysvetlil, ako si predstavuje zladenie vlakov a električiek. Podľa môjho názoru je to bez použitia oddelených koľají pre vlak a električku nemožné z hľadiska následných intervalov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.