Borci celkom zaujimava diskusia, v ktorom sa prelinaju dve veci:
1. zmena rozchodu
2. nosny dopravny system v BA
Tiez by som k tomu nieco pridal.
1. zmenu rozchodu na 1435 - ANO, ale len za podmienky ze to na nieco bude. Teda len ak by som napojil eliny v BA na region. Inak mi je to na nic a ako Turbo spravne uvadza nie je ziadny dovod prechadzat z 1000 na 1435. Staci len kvalitne trate, vozidla, udrzbu a hlavne system a vsetci nadsenci metra budu cumiet.
2.Nosny dopravny system
Skusili ste sa niekedy pozriet na ake trate chcete vybehnut z centra BA do okolia?
- BA - Malacky - Kuty : Silna nakladna doprava. Cez jeden tunel neprepchate v spickovych hodinach ani koleso.
- BA -Pezinok - Trnava: Hlavna slovenska tepna, v sucastnosti reko na 160km/h, v projektoch sa pocita so zrusenim stanice Sv.Jur (ihned znizena priepustnost)
- BA - Galanta - N.Zamky: tuto trat caka podobna rekonstrukcia, ale priepustnost je v spickovych hodinach na hraniciach prelezenia s nakladnym vlakom.
- BA - Dunajska Streda - Komarno: nutna rekonstrukcia a elektrifikacia, po reko vysoka rezerva priepustnosti, ale naopak trat je zle situovana k obydliam (Rovinka, Nove Kosariska, Miloslavov)
- BA - Rusovce - Rajka: snad az po vstupe do EU, statna sprava si rada podrzi vlacik 20 minut v Rajke
- BA - Kitsee : Warum?
Neviem ale preco napriklad v Prahe neplanuju vybehnut z tramvaji do Kolina, alebo Berouna, alebo v Brne do Blanska? Kua ani rozchod nemusia menit, v Prahe to maju dokonca komplet jednosmerny system, akurat to napatie.
Niekedy bola v Blave celkom zaujimava zeleznica BA-Petrzalka - BA-Nivy (predtym Nove Mesto) - BA filialka - BA predmestie + BA-Nivy - Vrakuna - P.Biskupice. Postupne sa nam mesto rozrastalo a komunisti usudili ze zeleznica v meste nie je to prave orechove ( a este sa im k tomu hodil prave budovany Slovnaft) a vybudovali krasnu stanicu BA-Nove Mesto (le trochu od ruky) a celu trat trosku predlzili cez Ba-UNS. Pre nakladnu dopravu vcelku OK investicia, ale v tom case asi nikoho nenapadlo o moznosti vyuzitia pre osobnu dopravu.
A co tak sa k tomu vratit? Asi sialeny sen, ale pri predstave ze osobny vlak (nejaka pekna elektricka jednotka) z Trnavy(Galanty, Dunajskej Stredy) prejde cez Filialku, Nivy do Petrzalky celkom zaujimave. Alebo rychlik z Kosic, ktory prejde cez cele mesto? A ktomu nosny system MHD - elina na 1000mm a rekonstrukcia (vlastne posunutie) hlavnej stanice smer Raca a zastavky Vinohrady az nad Raciansku ul. a stanicu Predmestie.
1. zmena rozchodu
2. nosny dopravny system v BA
Tiez by som k tomu nieco pridal.
1. zmenu rozchodu na 1435 - ANO, ale len za podmienky ze to na nieco bude. Teda len ak by som napojil eliny v BA na region. Inak mi je to na nic a ako Turbo spravne uvadza nie je ziadny dovod prechadzat z 1000 na 1435. Staci len kvalitne trate, vozidla, udrzbu a hlavne system a vsetci nadsenci metra budu cumiet.
2.Nosny dopravny system
Skusili ste sa niekedy pozriet na ake trate chcete vybehnut z centra BA do okolia?
- BA - Malacky - Kuty : Silna nakladna doprava. Cez jeden tunel neprepchate v spickovych hodinach ani koleso.
- BA -Pezinok - Trnava: Hlavna slovenska tepna, v sucastnosti reko na 160km/h, v projektoch sa pocita so zrusenim stanice Sv.Jur (ihned znizena priepustnost)
- BA - Galanta - N.Zamky: tuto trat caka podobna rekonstrukcia, ale priepustnost je v spickovych hodinach na hraniciach prelezenia s nakladnym vlakom.
- BA - Dunajska Streda - Komarno: nutna rekonstrukcia a elektrifikacia, po reko vysoka rezerva priepustnosti, ale naopak trat je zle situovana k obydliam (Rovinka, Nove Kosariska, Miloslavov)
- BA - Rusovce - Rajka: snad az po vstupe do EU, statna sprava si rada podrzi vlacik 20 minut v Rajke
- BA - Kitsee : Warum?
Neviem ale preco napriklad v Prahe neplanuju vybehnut z tramvaji do Kolina, alebo Berouna, alebo v Brne do Blanska? Kua ani rozchod nemusia menit, v Prahe to maju dokonca komplet jednosmerny system, akurat to napatie.
Niekedy bola v Blave celkom zaujimava zeleznica BA-Petrzalka - BA-Nivy (predtym Nove Mesto) - BA filialka - BA predmestie + BA-Nivy - Vrakuna - P.Biskupice. Postupne sa nam mesto rozrastalo a komunisti usudili ze zeleznica v meste nie je to prave orechove ( a este sa im k tomu hodil prave budovany Slovnaft) a vybudovali krasnu stanicu BA-Nove Mesto (le trochu od ruky) a celu trat trosku predlzili cez Ba-UNS. Pre nakladnu dopravu vcelku OK investicia, ale v tom case asi nikoho nenapadlo o moznosti vyuzitia pre osobnu dopravu.
A co tak sa k tomu vratit? Asi sialeny sen, ale pri predstave ze osobny vlak (nejaka pekna elektricka jednotka) z Trnavy(Galanty, Dunajskej Stredy) prejde cez Filialku, Nivy do Petrzalky celkom zaujimave. Alebo rychlik z Kosic, ktory prejde cez cele mesto? A ktomu nosny system MHD - elina na 1000mm a rekonstrukcia (vlastne posunutie) hlavnej stanice smer Raca a zastavky Vinohrady az nad Raciansku ul. a stanicu Predmestie.
Andrej (Anndy008)
Podla precitaneho ma napada, ze to co popisuje Martyk, bude mat nejaku myslienku. A to taku, ze by sa malo spojit par skupin a vylobovat si prachy na skutocnu a racionalnu regionalnu dopravu. Ak ten projekt bude mat zmyslel a privoniame si k EU, tak prachy urcite budu (a pocitam, ze nie zvacsa od nas - nastastie). Inak si s nasimi zdrojmi nevystacime.
Mozno Grecko je priklad. Neviem, ci je to tym, ze vstupili relativne nedavno do EU a prachmi EU, ale teraz som mal moznost precestovat par krat vacsiu cast grecka - od solunu az po ateny(tam a spat a este medzi tym par 100km) (dlzka medzi Atenami a Solunom je cca 600km po ceste jednym smerom - defacto spojenie medzi dvoma najvacsimi mestami) a medzi tym a co som nevidel? Jedno velke stavenisko (v dobrom zmysle). Proste tam stavaju 600 a viacej km dialnic + vedla toho nova zeleznica (uplne novy zvrsok /ciest, kolajnic/ a tak isto nova elektrifikacia zeleznic) a urcite si to nefinancuju sami. Niekedy to prichadza az do absurdit - klasicka cesta prejde razom na strk, tam su uz betonovymi kockami polozene krajnice a stred cesty (asfalt este nikde) a vedla znacka, ze je to dialnica a smerove tabule , alebo super cesta a zrazu koniec a pole, ci kopec - ale za chvilu bude co zavidiet. Neviem, ci za to moze naozaj vstup do EU, ci ako je to financovane, ale zda sa mi, ze to spolu suvisi - ale mozno sa mylim.
Este tak keby si dali spravit kanalizaciu .
Akurat, ze slovo spojit znamena pre slovaka vseobecne nieco neskutocne, ba priam je to vyzva do boja (neviem, preco to je, ale aj sam to, dokonca aj na sebe, niekedy tak citim) .
Inak MHD - ja som videl (nestihal som aj pouzit ) MHD v Atenach - povedal by som, ze je na vysokej urovni, t-busy, metro, busy, dalej v Solune (Thessaloniky) - tam je to o poznanie na horsej urovni a potom medzimestske, ci primestske spoje (neviem ako presne to nazvat) - to sa uz podobalo na balkansku dopravu, ale inak v pohode.
Jo este som videl budapest, teda MHD, ale jedina zaujimavost, ze tam v pohodke jazdia "nove" ikarusy i260 resp. C80 s transparentmi. Musim povedat, ze je z toho iny bus - aspon z vonku.