CeCo: posunut iba jednu kolajnicu excentricky nemozes (aspon nie pri betonovych podvaloch ktore su napriklad v karlovke), pretoze by si naklonil vozidla na trati... ono je to uvazovane ze obe kolajnice posunies symetricky od stredu o 217 mm (a o ziadnom trojkolajnom cude neuvazujem) a tym sa ti osova vzdialneost vozidiel zachova...
Kombinacia elektricka - trolejbus ti tiez nemusi fungovat - pri vypadku meniarni :-))
Kombinacia elektricka - trolejbus ti tiez nemusi fungovat - pri vypadku meniarni :-))
si
2. vyzerali by v principe uplne rovnako a predpokladam ze tam nemaju rozbite trate a ani by nemali, takze z pohladu cestujuceho by sa nic nezmenilo... naklady vyplyvajuce zo zmeny by sa im v dlhodobej perspektive vratili v cene vozidiel.
A ty vidis zmenu rozchodu ako nieco strasne drahe... ale neuvadomujes si, ze vacsian trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435 a tie trate co su starsie by aj tak potrebovali opravit, a naklady na budovanie trate su myslim +- rovnake bez ohladu na rozchod. Vozdila (s vynimkou T6 a generalkovanych K2) maju uz celkom slusny vek, netvrdim ze nie su schopne sluzit dalej, ale voci ich vymene za novsie modernejsie a nizkopodlazne vozidla by asi ziaden cestujuci nenamietal (a vodici asi tiez velmi nie, aj ked to by uz dost zalezalo aj od ich technickych parametrov)
Papyr: prechod medzi roznymi napajacimi systemami je z tohto celeho to najobtiaznejsie, pretoze musis vozit so sebou de facto malu meniaren (co zebarie neake miesto a aj nieco vazi), ale nie je to nerealizovatelne !!!
prestupne systemy zeleznica - elektricka a podobne ludi prilis lakat nebudu, ich nelaka ani ked maju prestupovat na zastavke z jedneho vozidla do druheho a nie este ze vystupim kdesi z vlaku na nastupisti a potom kus prejdem zas na zastavku a pod....
CeCo: aspon kusok normalnejsi prispevok... 1. poskytovanie dopravnych sluzieb vo verejnom zaujme nie je nikdy ako take ziskove, je dobre ked je aspon nestratove... Ale na projekt zmeny rozchodu a rozsirenia a prepojenia siete by sa v rozumnom pripade mohli najst financie tak zo strany mesta, regionu, statu a aj EU (pretoze to zasahuje a obsluhuje uzemie 3 statov)
Vystavba novych trati na 1000 a ich nasledna prestavba na 1435 by bola o hodny kus drahsia...
KLF: a kto tu vravi zeby si sa mal do viedne trepat kachnou ? :-))