Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
CeCo: posunut iba jednu kolajnicu excentricky nemozes (aspon nie pri betonovych podvaloch ktore su napriklad v karlovke), pretoze by si naklonil vozidla na trati... ono je to uvazovane ze obe kolajnice posunies symetricky od stredu o 217 mm (a o ziadnom trojkolajnom cude neuvazujem) a tym sa ti osova vzdialneost vozidiel zachova...
Kombinacia elektricka - trolejbus ti tiez nemusi fungovat - pri vypadku meniarni :-))
Ad. SDKU Aspon DPB dostane peniaze...
Si: Pretoze osova vzdialenost kolajnic sa menit nebude... vsimni si napr. prazce v Raci, maju tam asi takto:

..o.I.....I.o..

I - kolajnica
o - kolik na nit
. - prazec

Takze oni len pridaju tretiu kolaj a tak sa os posunie, cize sme zase doma.
A rozkopavky v centre by boli vesele... vymen tych x km kolaji tak, aby eliny behali v kuse...
Napr v Dubravke/Ruzinove: ziadne depo, ziadny obrat, KT8D5 nie su, a zozen tolko autobusov, aby premavali miesto celych elin od tunela az do Dubravky popr. z Trnavaku do Ruzinova... vsak cela ta stvrt /najma Dubravka/ stoji na jednom type...

Mne by sa skor lubilo nieco trolej/bus/elina mix, aby sa pri vypadku jedneho dalo operativne presmerovat linky / doplnit vozy zo zasob druheho, pretoze po povodniach v Prahe si myslim svoje o centralizovanom systeme...
CeCo: rozkopat sa da aj centrum, koniec koncov tam kde sa robila rekonstrukcia nedavno staci len odprata dlazbu a posunut kolaje na paneloch (pri velkej snahe to nemusi az tak dlho trvat) a inde by tie rekonstrukcie aj tak bolo treba... ale suhlasim s tebou ze niektore z tych trati co su uz pripravene na zmenu rozchodu by tiez pytali rekonstrukciu... PS: naco chces menit ostrovceky (aj ked ja by som ich popresuvel a zredukoval:-)) pokial sa nebude menit osova vzdialenost kolajnic ?
d3k0: 1. ja by som sa mozno zasiel aj z BA pozriet do pezinka a urcite by som sa zasiel pozriet aj do viedne, ale pri sucasnej ponuke spojov (SAD,vlak) na to chut nemam, kdezto pri celosietovej elektricenke (ktoru si vzdy kupujem so vsetkym co sa da bez ohladu na to ci to vyuzijem) by som sa tam chodil pozriet hoc aj kazdy druhy den...
2. najnovsie rekonstruovane trate... odprac z nich asfalt/dlazbu a zamysli sa ako sa tam da zmenit rozchod... este jednoduchsie ako na tych s podvalmi... uvolnis skrutky (nemusis ich ani vybrat), posunies kolaj, a nazad ich dotiahnes...
3. v KE by elektricka upadala v sucasnej situacii aj keby bola na 1000ke, lebo sa tam rozmahaju gumkaci...ale pri zmene postoja kompetentnych by sa tam s tym dalo robit zazraky.... (a maju co sa tras tyka myslim lepsiu siet ako BA
"Modra je dobra" zacne jazdit bud vo stvrtok alebo v piatok.
Martyk: 45% trati, ktore je mozne za relativne kratky cas prestavat na siroky rozchod je
1. sakramentsky malo
2. vacsina je uz v takom stave, ze same potrebuju rekonstrukciu, takze potom sa o rychlom prechode hovorit neda

A nosit vlastnu meniaren pre kazdu elektricku kvoli roznym napatovym sustavam su iste peniaze naviac, takze tym padom sa 1435 oplati este menej. A to len pre to, ze niektori ludia nechcu dopustit, aby nejaky obyvatel Pezinka prisiel vlakom na Filialku, presiel 50 metrov peso a nastupil na elektricku. Fakt, umrel by 🙂

Si: Uz po niekolky krat: ta cena, o ktoru su vyssie nove vozidla pre 1435 nie je o tolko vyssia, aby sa prachy vrazene do zmeny rozchodu vratili do 100 rokov. Okrem toho si musis pripocitat peniaze na nove podvozky pre existujuci vozovy park. A hovorit o tom, ze prejdeme na novy rozchod a vymenime si T3 a K2 za nizkopodlazaky, no... hahaha. Iste ti netreba pripominat, kolko stoji jedno vozidlo a kolko by sme ich potrebovali. Za tu sumu uz kludne mozes stavat metro. Akosi si este pozabudol na to, ze ak "vacsina trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435", preco si myslim, ze v pripade Vajnorskej, Radlinskeho a Razusovho nabrezie, co su najnovsie rekonstruovane trate, to tak nie je?

Martyk: No neviem, 107 rokov tu elektricka beha na 1000-mm rozchode a nemam taky dojem, ze by kvoli tomu upadala. Dokonca si myslim, ze eliny su v ovela lepsom stave ako v Kosiciach, hoci tam 1435 maju... 🙂

Okrem toho skuste danovym poplatnikom Slovenska povedat, ze teraz investujeme niekolko miliard do zmeny rozchodu v nejakej hnusnej centralistickej vykoristovatelskej Bratislava. Vsetci to budu brat ako VYHODENE peniaze a poslu vas do...
Martyk: Prazce vidim /i v Raci/ ale urob rozkopavku centra mesta /sirsieho/ pocas pracovneho dna... a mas kolaps na svete /a urcite by zan nechcel byt nikto zodpovedny.../, okrem toho urob vsetky vyhybky /i, ci najma depa/, prestavaj nastupne ostrovceky, nakup nove vozy, urob integrovany system atd atd...

Si: s tymi financiami je to myslene tak, ze pride niekto, kto da projekt s navratnostou...
Ja mam nejak dojem, ze buducnost celej SR vyzera neradostne - tak na rozchod 1520 mm ... 😞

Ale vazne - keby sa nasiel investor na rekonstrukciu na 1435, tak chodte do toho. Ja sa len obavam, ze na to nemame.

Mozno je skoda, ze okolie Bratislavy nie je zatrolejovane ako okolie napr. Prahy napatim 3 kV js, vozidlo, ktore zvladne 0,6 kV a 3 kV js snad nie je az take narocne zostrojit... hm, ta striedavost...

Napadla ma dalsia (ale uplne sialena, neberte to vazne) myslienka: Pri prechode rychlovlaku Talgo zo Spanielska, kde maju siroky rozchod, do Francuzska, kde je normalny rozchod, je vraj suprava pretahovana cez zariadenie, ktore na kazdej naprave povoli koleso, presunie ho do novej polohy a znovu ho zaisti. Samozrejme, napravy supravy su na to prisposobene. A vraj sa to da pri v = 15 km/h! Viete, na co myslim, ale to je tak akurat do Sci-fi 🙂

Ale ak by aj boli peniaze na vytvorenie Dokonale Integrovanej Dopravy Bratislavy, predstavte si len, kolkych uradov (a kolkych uradnikov, ergo k...tov) v kolkych statoch sa to bude tykat a zajde vam chut. Mozno, az raz budeme v EU.

Aj ked by som sa rad odviezol elektrickou z Mosonmagyarovaru cez Petrzalku do Blavy, zasiel si do centra a pokracoval dalej do Kittsee, Viedne alebo Trnavy, s tym, ze by som bol stale v ramci tej istej siete a platil by mi jeden listok....

A z uplne ineho sudka: Ked som bolo dieta, malo som predstavu prepojenia Komarna - 35000 a Komaromu - 30000 obyv. trolejbusom 🙂
d3k0: heh, mne sa najviac pacilo "what is bratislava" 😃

a vobec, co sa stalo na poslednej schodzi? nejake horory? krv? sem s tym, nech viem aj nejaky gossip, hihihi... 🙂 Z, co ti urobili?
A prečo nemáte nové električky? Lebo sa všetci zaklínajú metrom. A ani vám nové električky nekúpia, lebo vám predsa kúpia vozne metra, tak načo by vám boli nové električky?
Choďte sa všetci zahrabať aj zo svojím slávnym 1000mm rozchodom, ktorému kľudne obetujete eliny samé. Veď sa nechte prekvapiť a sami uzriete, že vám metro vykynoží eliny z Blavy. Potom už bude neskoro na čokoľvek rozumné a vam ostane iba lamanie rukami a plač. Ja vám hovorím: Do dvadsiatich rokov je Bratislava bez električiek.
Turbo: 1. chyba (ale skor ma navyse) vysku cien vozidiel a dielcov (a to mi nemas ako odskriepit, je to proste fakt). Toto je zavinene tak velkostou serii ako aj tym ze prislusne zariadenia musis narvat na mensiu plochu...
2. vyzerali by v principe uplne rovnako a predpokladam ze tam nemaju rozbite trate a ani by nemali, takze z pohladu cestujuceho by sa nic nezmenilo... naklady vyplyvajuce zo zmeny by sa im v dlhodobej perspektive vratili v cene vozidiel.
A ty vidis zmenu rozchodu ako nieco strasne drahe... ale neuvadomujes si, ze vacsian trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435 a tie trate co su starsie by aj tak potrebovali opravit, a naklady na budovanie trate su myslim +- rovnake bez ohladu na rozchod. Vozdila (s vynimkou T6 a generalkovanych K2) maju uz celkom slusny vek, netvrdim ze nie su schopne sluzit dalej, ale voci ich vymene za novsie modernejsie a nizkopodlazne vozidla by asi ziaden cestujuci nenamietal (a vodici asi tiez velmi nie, aj ked to by uz dost zalezalo aj od ich technickych parametrov)
Papyr: prechod medzi roznymi napajacimi systemami je z tohto celeho to najobtiaznejsie, pretoze musis vozit so sebou de facto malu meniaren (co zebarie neake miesto a aj nieco vazi), ale nie je to nerealizovatelne !!!
prestupne systemy zeleznica - elektricka a podobne ludi prilis lakat nebudu, ich nelaka ani ked maju prestupovat na zastavke z jedneho vozidla do druheho a nie este ze vystupim kdesi z vlaku na nastupisti a potom kus prejdem zas na zastavku a pod....
CeCo: aspon kusok normalnejsi prispevok... 1. poskytovanie dopravnych sluzieb vo verejnom zaujme nie je nikdy ako take ziskove, je dobre ked je aspon nestratove... Ale na projekt zmeny rozchodu a rozsirenia a prepojenia siete by sa v rozumnom pripade mohli najst financie tak zo strany mesta, regionu, statu a aj EU (pretoze to zasahuje a obsluhuje uzemie 3 statov)
Vystavba novych trati na 1000 a ich nasledna prestavba na 1435 by bola o hodny kus drahsia...
KLF: a kto tu vravi zeby si sa mal do viedne trepat kachnou ? :-))
Ach jo. Já nediskutuju o rozchodu, ale o koncepci. Rozchodu se to týká jenom tím, že fanatičtí zastánci stávajícího stavu ho prostě budou obhajovat za každou cenu. Až se Slovensko zmátoří, tak vám v Bratislavě začnou stavět metro. Kam to metro bude jezdit na levém břehu? Logicky tam, kam teď jezdí tramvaje. Nakonec to skončí tak, že budete mít metro-bus systém a po "tisícke" a tramvajích se vám bude akorát tak stýskat. Tohle přesně totiž Bratislavě hrozí.

CeCo,
ty si slepej? Copak nevidíš, že DP už dost let nemalý částky do změny rozchodu investuje? Vždyť je to vidět úplně všude. Na svých stránkách DP dokonce oficiálně oznamuje, že na změnu rozchodu už má připraveno 45,6% tramvajových tratí. To se zatraceně blíží polovině. Prohlídni si někdy pořádně pražce u PKO a možná ti něco dojde.

Papyre,
dvousystémové jsou všechny kočkopsy, které jezdí po elektrifikované železnici. Ty německé mají na železnici 15 kV, 16,7 Hz. Ve městech mají pochopitelně původní napájecí soustavu. Všechny bez problémů přestály změnu frekvence z 16 2/3 Hz na 16,7 Hz. Na 25 kV/50Hz je trafo o dost menší, než na 16,7 Hz, takže to řešit jde. Třísystémová vozidla jsou také zvládnutelná.
d3k0: ked pojdete do Ostravy, odporucam pozriet si staru vozovnu v Olomouci ! 😉 Strasne sa mi pacila, a aj ta odstavna plocha v tom kvazi dvore medzi domami. 😉 Ak tam zas niekedy pojdem, urcite si to odfotim.
Oops, zle som si precital TBCho SMSku, takze v premavke nie je 3623, ale 3523 🙂

Hroch: No prave pridavam 9579. prispevok telenovely zvanej Diskusne forum 🙂 🙂 A zajtra na tu schodzu pridi, bude hlavne o vylete do Ostravy, takze vsetci sa mozu zavazne prihlasit. Len dufam, ze to bude na vyssej urovni ako minule, lebo aj ked my stari clenovia sme z toho, co sa tam dialo, mali v konecnom dosledku srandu, pre Z to asi nebolo prave najlepsie uvitanie 🙂

Z: Juro ma krajsie fotky 4402, hadam to aj niekedy dam na web.

All: Ospravedlnujem sa za pripadne chyby v English version, bolo to robene po nociach, takze mi urcite kadeco uslo... 🙂
🙂 Kokso, mna nik nepresvedci o tom, ze na 1000mm sa neda jazdit hladko, ticho a rychlo. 😉 Keby som sa tym neviezol v Zeneve, tak by som mozno diskutoval, ale takto nie je o com, co sa tyka KVALITY jazdenia na 1000mm. Co sa tyka napojenia na kadeco v regione, to uz nekomentujem. Rozhodne by ma nik nepresvedcil, aby som sa K2-kou trepal do Viedne za pocitam cca 150-200 korun (len tam!) neviem ako dlho, ked mozem ist po dialnici autom. 😉 😉 😉 Vsetka ucta k elektrickam v BA (kiez by TAM vytlacili dopravu z centra radsej!!!) ale do Viedne by som sa asi K2, T3, T6A5 netrepal ani za svet. 😉 A nielen do Viende ale ani do Trnavy, Stupavy, atd. Co tym chcem povedat ? Toto: 1000mm pre BA rozhodne staci, len robosi by mali makat a bolo by to aj kvalitne, bez "hupania", ale debatovat o napojeni na neviem co vsetko vratane leteckych liniek a lodnej dopravy kym NEMAME NOVE ELEKTRICKY nema zmysel ! howhg.
ludia moji, naco sa hadate o rozchode, ked sa mozete pobit? rozduchane emocie... hadka... bolest... je to lepsie ako argentinska telenovela. 😃 ale aspon vidno, ze vas nieco zaujima. mozno by som sa zapojil tiez, ale pisete tak rychlo a tak vela, ze to popri praci ani nestiham citat... tak si to precitam cestou cestou elinou s rozchodom 1000 mm smerom k lepsim zajtrajskom v slavicom udoli... 🙂

d3k0: gama je super, ale dnes po druhom trenazeri mam pocit, ze som posledny debil. asi by ma nemali pustit na cesty... ale vobec, zajtra sa mozno na schodzi objavim aj ja, tak dufam, ze na mna budete dobri, hihi 🙂 aha, a kompliment za anglicku verziu, je very nice... 🙂
Dovolte, aby som sa zapojil do diskusie o rozchode:

Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...

Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:

a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov

Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.
Ad:d3k0
Fotka bieluckeho 4402 je peeekna 🙂 🙂 🙂

Zajtra je schodza-zbavis sa mojho dazdnika 🙂
Ludkoviaaaaa-abbbsolutne blamazny clanok v dnesnej prilohe SME-Bratislava!!!! (teda...)
V clanku Niektoré linky MHD... je v druhom stlpci menovany Karol Kajdy (sledujete ten ypsilon?), v tretom je uz z neho Karol Kállay-no... a v stvrtom uz len Kajda... Oooo, boze... Ked sa bude citat, neuveri vlastnym ociam...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.