Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Keďže sa medzičasom diskusia o reorganizácii linkového vedenia električiek v niektorých bodoch zamotala a pár ľudí sa tu stihlo navzájom pourážať, uvediem pred samotnými reakciami najskôr do poriadku genézu vývoja mnou navrhovaného linkového vedenia.

Vzniklo v máji 2005 ako reakcia na diskusiu o tom, ako zmeniť linkové vedenie po otvorení električkovej trate do Petržalky - v tom čase bol ešte z oficiálnych miest ohlasovaný termín 2008. (Preto je aj v mapke rok 2008. To že je aj teraz rok 2008 a nemáme trať do Petržalky teda neznamená, že autor nevie, že stredom Petržalky nevedie električková trať ?).

V diskusii boli prinesené návrhy viacerých ľudí na nové linkové vedenie, ktoré mali spĺňať nasledujúce predpoklady:
- obsluha existujúcich tratí + trate do Petržalky
- minimalizácia počtu liniek
- minimalizácia počtu polokružných liniek
- maximálne jeden prestup pri využití električkovej siete
- zachovanie súčasnej prepravnej kapacity

Toto môj návrh rešpektoval a pozrieť sa dá v príspevku #29724 (odporúčam pozrieť aj debatu pár dní pred a po). Ešte raz zdôrazním, že návrh som nezamýšľal ako zmenu linkovania pre existujúcu sieť, ale je možná aj táto úprava (skrátenie liniek 1 a 2). Z tohto dôvodu je však žiadať po mne porovnanie výpravy s existujúcou dosť nezmyselné. Okrem toho, že návrh nebol robený pre existujúci vozidlový park aj preto, že predpokladaným dôsledkom výstavby trate do Petržalky bolo aj rozšírenie vozidlového parku jedna z dôvodu samotnej výstavby trate ako aj z dôvodu posilnenia existujúcej kapacity (to sú ďalšie vozidlá naviac).

Môj návrh nebol nikdy mienený ako oficiálny, preto od neho nie je možné žiadať zdôvodnenie ako od oficiálneho projektu dopravných inžinierov. (Mimochodom, tie podklady, ktoré žiada Marcelllooo často pri výstupoch dopravných inžinierov chýbajú). To však neznamená, že som len "zbrucha" pokreslil čiary bez výpočtov.

Re #95829 Kami: K potrebe vozidiel, môj prvotný návrh v príspevku #29724 nepredpokladal jednotný špičkový interval 4 minúty, ale 4 minúty pre linky 1, 2 a 3, 6 min. pre 4 a 12 min. pre 5.
V takom prípade mi po oklieštení o trať do Petržalky pri jazdných časoch vyšli nasledujúce počty súprav:
L1 - 30 min - 11 (K2)
L2 - 65 min - 23 (2xT6)
L3 - 96 min - 34 (2xT3)
L4 - 83 min - 20 (2xT3)
L5 - 28 min - 4 (K2)

To je spolu 92 súprav. To je približne dnešná výprava.

V prípade, že by linka 1 neviedla až do Petržalky, nemá na nej zrejme zmysel interval 4 minúty. V prípade zmeny na 6 minút by sa ušetrili 4 vozidlá. Otázny je aj význam linky 5, ktorej ponúkanú kapacitu je veľmi dobre možné nahradiť autobusovými a trolejbusovými linkami vedúcimi po Šancovej s prestupom na Račianskom a Trnavskom mýte.

Pokračovanie nabudúce 🙂
Reakcia na: Solider #95866:
Vedieť štekať? ? ?
Reakcia na: enumaelish #95864:
Vieš vôbec, čo znamená know-how?
Reakcia na: enumaelish #95864:
Ja sa riadim inou zásadou:
Boj s blbosťou sa nedá vyhrať ale nesmie sa vzdávať!
Reakcia na: S499.1023 #95859:
Mohli ale mohli sme trepať ? ešte raz, nikdy som nepovedal, že nemáš KNOW HOW, ale nemôže ťa vytočiť dakto čo o veci nevie nič a kecá o nej. Múdrejší ustúpi. Ten kto má prehľad tak ho nevytočí dáky zelenáč. Hmm? ?
Reakcia na: Ámos #95852:
Alebo predseda (či čo tam majú za pohlavára) Matice Slovenskej... To by aj tak zodpovedalo...
Reakcia na: Ike #95860:
Nech sa Ti páči, vytrhávaj ?
Reakcia na: Kami #95856:
A čo §7 ? ?
Reakcia na: S499.1023 #95857:
aj dnes som nimi po dlhom case isiel... ❤ ❤ skoro som sa rozplynul... ale zdrazeli, mrchy... ?

no ale ako ultraz by som potom mal v busoch DPB vytrhavat sedacky a zapalovat svetlice nie? ?
Reakcia na: enumaelish #95850:
Ani ty ani tvoj momentálny obľúbenec ste mi v živote nemohli nič vysvetľovať, lebo na to nemáte ani znalosti ani inteligenciu. Vysvetľovať mi môže d3ko, Vladimír, Papyr, Esíčko, Beus, BMko, galiyosha, niekedy trebárs aj Ámos a fobust ale nikdy nie niekto, kto sa sem prirúti so svojou odcestnou dogmou a myslí si, že jej neustálym opakovaním ju spraví pravdivou.
Reakcia na: enumaelish #95839:
Presne toto som čakal. Hovoril som si, tomu Marcelllooovi niekto skôr či neskôr dá pozvánku do AntiLaminoKLUBU. ? ?
Reakcia na: Ike #95844:
No ale si uznanlivý, že to posmeškovanie znášaš ? . Nechceš si zmeniť nick na SL Ultrazz ? ?
Reakcia na: S499.1023 #95841:
taky momentalny napad. Obecna dodavka, kluce v zapalovaci. Samoodvoz na stanicu, samoodvoz zo stanice. 😃
Reakcia na: Solider #95854:
Sorry, na to ale akosi nemám ? mne sa podarí dakedy záder, niekedy z nevnímavosti alebo zle pochopím
Reakcia na: enumaelish #95853:
Stačí nedávať blbé otázky, aké sa hodia na úroveň červavej chrobače ?
Reakcia na: Solider #95851:
to teda niesom ? mučeník rovno ?
Reakcia na: 810zssk #95824:
zeby skrutkovy manazer ?
Reakcia na: enumaelish #95850:
Ale ty nie si žiak ?
Reakcia na: hoppusmark01 #95842:
Ten kto si nechá nadávať do kreténov za to, že mu ten druhý dačo vysvetľuje je ozaj mimo zmyslov... Učiteľ čo nadáva svojim žiakom patrí do liečebne a nie do školy... ?
Reakcia na: zakaznik #95847:
Ja si zase myslím, že je jedno, čo by ike "bral" ?, podstatné je, že "miestna hromadná doprava" je spojenie už dávno zaužívané.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.