Dovolte, aby som sa zapojil do diskusie o rozchode:
Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...
Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:
a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov
Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.
Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...
Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:
a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov
Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.
Papyr
Sice je 1435 normalny rozchod, ale aj keby nam niekto na Slovensku zaplatil rekonstrukciu na 1435 (vsetci vieme, ze na to nemame a mat nebudeme), ako by ste riesili prejazdy elin na zeleznicne trate??? Elina - 600 V js, vlaky ZSR a MAV 25 kV, 50 Hz, vlaky OBB 15 kV, 16,66 Hz?
Skor sa priklanam k nazoru, ze je potrebne vytvorit zo stanice Filialka nieco take, ako je prazske Masarykovo nadrazi. Koncili by tu osobne vlaky (elektricke alebo motorove jednotky) z dedin, cim by sa trochu odlahcilo hlavnej stanici a ta by bola vyuzivana len na rychliky a pre zataz smerov, z ktorych nie je kolajove prepojenie na Filialku alebo ktore nie je ekonomicke tahat na Filialku.
Dalej: vytvorit skutocne FUNGUJUCU integrovanu dopravu, ergo, ze KAZDY drzitel AKEHOKOLVEK casoveho listka bude moct po Bratislave vyuzivat vlaky (aj rychliky! a ZSR by mali aj tak zrusit uz konecne ten komunisticky prezitok zvany rychlikovy priplatok). A dat tym vlakom nejaky slusny interval.
Namiesto tahania elektricky kdesi do Trnavy strojkolajnit danu zeleznicnu trat. Vyrazne sa zvysi kapacita, vid trat Praha-Kolin.
V pripade elektricky do Petrzalky: bud ju postavit na rozchode 1000, alebo vytvorit nieco ako v Budapesti HEV (pozemne primestske vlaky, cosi ako metro s pantografmi), lenze kam to na lavom brehu povedie? Takze rozchod 1000, ale, prosim Vas, KVALITNU trat oddelenu od ostatnej dopravy.
Najvacsi problem bude najst vyrobcu kvalitnych vozidiel, ale to za chvilu bude problem aj na 1435
Ad predaj cestovnych listkov vodicom: ked to ide v KE, PO, Prahe atd., musi to ist aj v Bratislave. Proste MUSI, nech si ludia na Olejkarskej myslia, co chcu. (Takisto ako v inych mestach jazdia intaktne Karosy a Ikarusy, takisto ako v inych mestach nie su CP iba cisty papier na plechu, ale su kryte atd.) Akurat na Slovensku (a v hlavnom meste obzvlast - tam je totiz najviac Slovakov ) je to tak: nehladaju sa moznosti, ako nieco urobit, ale hladaju sa dovody, PRECO TO NEJDE. A tak to mas vsade, to myslenie je v nas zafixovane. Asi emigrujem.