Ja mam nejak dojem, ze buducnost celej SR vyzera neradostne - tak na rozchod 1520 mm ...
Ale vazne - keby sa nasiel investor na rekonstrukciu na 1435, tak chodte do toho. Ja sa len obavam, ze na to nemame.
Mozno je skoda, ze okolie Bratislavy nie je zatrolejovane ako okolie napr. Prahy napatim 3 kV js, vozidlo, ktore zvladne 0,6 kV a 3 kV js snad nie je az take narocne zostrojit... hm, ta striedavost...
Napadla ma dalsia (ale uplne sialena, neberte to vazne) myslienka: Pri prechode rychlovlaku Talgo zo Spanielska, kde maju siroky rozchod, do Francuzska, kde je normalny rozchod, je vraj suprava pretahovana cez zariadenie, ktore na kazdej naprave povoli koleso, presunie ho do novej polohy a znovu ho zaisti. Samozrejme, napravy supravy su na to prisposobene. A vraj sa to da pri v = 15 km/h! Viete, na co myslim, ale to je tak akurat do Sci-fi
Ale ak by aj boli peniaze na vytvorenie Dokonale Integrovanej Dopravy Bratislavy, predstavte si len, kolkych uradov (a kolkych uradnikov, ergo k...tov) v kolkych statoch sa to bude tykat a zajde vam chut. Mozno, az raz budeme v EU.
Aj ked by som sa rad odviezol elektrickou z Mosonmagyarovaru cez Petrzalku do Blavy, zasiel si do centra a pokracoval dalej do Kittsee, Viedne alebo Trnavy, s tym, ze by som bol stale v ramci tej istej siete a platil by mi jeden listok....
A z uplne ineho sudka: Ked som bolo dieta, malo som predstavu prepojenia Komarna - 35000 a Komaromu - 30000 obyv. trolejbusom
Ale vazne - keby sa nasiel investor na rekonstrukciu na 1435, tak chodte do toho. Ja sa len obavam, ze na to nemame.
Mozno je skoda, ze okolie Bratislavy nie je zatrolejovane ako okolie napr. Prahy napatim 3 kV js, vozidlo, ktore zvladne 0,6 kV a 3 kV js snad nie je az take narocne zostrojit... hm, ta striedavost...
Napadla ma dalsia (ale uplne sialena, neberte to vazne) myslienka: Pri prechode rychlovlaku Talgo zo Spanielska, kde maju siroky rozchod, do Francuzska, kde je normalny rozchod, je vraj suprava pretahovana cez zariadenie, ktore na kazdej naprave povoli koleso, presunie ho do novej polohy a znovu ho zaisti. Samozrejme, napravy supravy su na to prisposobene. A vraj sa to da pri v = 15 km/h! Viete, na co myslim, ale to je tak akurat do Sci-fi
Ale ak by aj boli peniaze na vytvorenie Dokonale Integrovanej Dopravy Bratislavy, predstavte si len, kolkych uradov (a kolkych uradnikov, ergo k...tov) v kolkych statoch sa to bude tykat a zajde vam chut. Mozno, az raz budeme v EU.
Aj ked by som sa rad odviezol elektrickou z Mosonmagyarovaru cez Petrzalku do Blavy, zasiel si do centra a pokracoval dalej do Kittsee, Viedne alebo Trnavy, s tym, ze by som bol stale v ramci tej istej siete a platil by mi jeden listok....
A z uplne ineho sudka: Ked som bolo dieta, malo som predstavu prepojenia Komarna - 35000 a Komaromu - 30000 obyv. trolejbusom
Papyr
Sice je 1435 normalny rozchod, ale aj keby nam niekto na Slovensku zaplatil rekonstrukciu na 1435 (vsetci vieme, ze na to nemame a mat nebudeme), ako by ste riesili prejazdy elin na zeleznicne trate??? Elina - 600 V js, vlaky ZSR a MAV 25 kV, 50 Hz, vlaky OBB 15 kV, 16,66 Hz?
Skor sa priklanam k nazoru, ze je potrebne vytvorit zo stanice Filialka nieco take, ako je prazske Masarykovo nadrazi. Koncili by tu osobne vlaky (elektricke alebo motorove jednotky) z dedin, cim by sa trochu odlahcilo hlavnej stanici a ta by bola vyuzivana len na rychliky a pre zataz smerov, z ktorych nie je kolajove prepojenie na Filialku alebo ktore nie je ekonomicke tahat na Filialku.
Dalej: vytvorit skutocne FUNGUJUCU integrovanu dopravu, ergo, ze KAZDY drzitel AKEHOKOLVEK casoveho listka bude moct po Bratislave vyuzivat vlaky (aj rychliky! a ZSR by mali aj tak zrusit uz konecne ten komunisticky prezitok zvany rychlikovy priplatok). A dat tym vlakom nejaky slusny interval.
Namiesto tahania elektricky kdesi do Trnavy strojkolajnit danu zeleznicnu trat. Vyrazne sa zvysi kapacita, vid trat Praha-Kolin.
V pripade elektricky do Petrzalky: bud ju postavit na rozchode 1000, alebo vytvorit nieco ako v Budapesti HEV (pozemne primestske vlaky, cosi ako metro s pantografmi), lenze kam to na lavom brehu povedie? Takze rozchod 1000, ale, prosim Vas, KVALITNU trat oddelenu od ostatnej dopravy.
Najvacsi problem bude najst vyrobcu kvalitnych vozidiel, ale to za chvilu bude problem aj na 1435
Ad predaj cestovnych listkov vodicom: ked to ide v KE, PO, Prahe atd., musi to ist aj v Bratislave. Proste MUSI, nech si ludia na Olejkarskej myslia, co chcu. (Takisto ako v inych mestach jazdia intaktne Karosy a Ikarusy, takisto ako v inych mestach nie su CP iba cisty papier na plechu, ale su kryte atd.) Akurat na Slovensku (a v hlavnom meste obzvlast - tam je totiz najviac Slovakov ) je to tak: nehladaju sa moznosti, ako nieco urobit, ale hladaju sa dovody, PRECO TO NEJDE. A tak to mas vsade, to myslenie je v nas zafixovane. Asi emigrujem.