Dovolte, aby som sa zapojil do diskusie o rozchode:
Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...
Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:
a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov
Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.
Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...
Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:
a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov
Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.
Turbo
O akom prepojeni na ZSR vravis? Aj keby sme mali rozchod 1435 mm, tak by to nebolo lahke. Zeleznicne trate su zatazne, ZSR by ti tam nepustili elektricky. Okrem toho mas podobne sny ako niektory ludia z DPB, ktori tvrdili, ze na T6A5 dame na strechu transformator aj s usmernovacom a bude to jazdit po regione. Ale zabudli na take veci ako hmotnost, pretoze ta mala meniaren akosi vazi 7 ton, problemy s nastupom cestujucich na zeleznicnych nastupistiach a pod. A Tvoj priklad, ze do Viedne by si radsej cestoval z Trnavskeho Myta vyriesim velmi jednoducho: Staci postavit Hlavovu zeleznicku ztanicu Filialka. Cas, za ktory by vlak presiel z Filialky, cez Predmestie a pristavny most do Petrzalky a nasledne do Viedne je urcite kratsi, ako cas, za ktory by ti presla tramvaj z Trnavskeho myta cez mesto do Petrzalky a odtial cez region (a vsetky dediny co su v nom) do Viedne. A velmi pochybujem ze by sa vo Viedni a regione do toho pustili, nakolko tam maju uz S-Bahn. Skor si viem predstavit ten Vlak z Trnka do Viedne. Klasicky vlak. Masiny na systemy 25000 V/50 Hz a 15000 V/16,2/3 Hz existuju (snad, ale urcite viem ze by sa vyrobit dali). Okrem toho Zeleznicna stanica Filialak vyriesi aj prepravu ludi z Regionu do mesta (Smery od Trnavy, Pezinka, Galanty...). Okrem toho, si mi stale neodpovedal na tu otazku, ktoru som zdoraznil.