Dovolte, aby som sa zapojil do diskusie o rozchode:
Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...
Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:
a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov
Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.
Ako realista a obcan mesta Bratislava by som nerad videl, ako sa vyhadzuju peniaze na zmenu rozchodu kolajnic, ked DPB nema na kupu par pocitacov, aby sa mohli personifikovat karty na viacerych miestach (vid vlastna skusenost...). Takze nema zmysel sa hadat, ci treba taky rozchod alebo onaky, ked vsetci vieme ze peniaze na zmenu pridu mozno o 1000 rokov... Pretoze pokial DPB nebude mat miliardove zisky za doterajsich podmienok /alebo nepride zlata rybka/, tak zmena rozchodu nebude...
Mozno by sa to dalo vyriesit ciastocnou zmenou (tj. par trati - Hl. stanica - Vazovova - Trn. myto (Zelst. Filialka - Pezinok -Trnava) - Zel.st. Nove Mesto /- Wien/ alebo k Petrz. stanici /-Wien/) s tym, ze tam bachnu na nove (zmenene) linky (napr. 6-ka) sirokorozchodne vozidla, ktore dokazu prejst na trate ZSR, ale treba /bez poradia/:
a, najst peniaze na zmenu rozchodu (vyhybky, kolaje, pridanie tretej kolajnice, depa, prechody medzi DPB a ZSR)
b, peniaze na nove vozidla
c, dobru volu ZSR a DPB
d, opodstatnenost zmeny / prepravne naroky
e, tarifny system, pri ktorom nebude miliardova strata a obidve spolocnosti budu uspokojene
f, ustretovejsi postoj uradov
Zatial tolko, pokial ma niekto presvedci o inom a ukaze mi presvedcive a REALNE riesenie, ma u mna /ako cestujuceho/ bod.
Turbo
Prosim ta co si napisal? Elektricka je zeleznica??? To snad nemyslis vazne. Elektricka a zeleznica su dva uplne odlisne systemy a rozchod 1435 mm vobec nie je standard, to mozno plati iba v Cesku. Kludne sa mrkni za hranice a potom mi tvrd ze nejaky rozchod je standard pre elektricky. Ano, rozchod 1435 mm je standard, ale iba na zeleznici (a to tiez nie na celom svete a ani Europe, pozri TEZ, Svajciarsky "Belinea express" a pod.). Tramvaje su uplne ine predadzky, jedine v com maju spolocne crty so zeleznicou je, ze su to kolajove drahove vozidla, ale nie su ziadne vlaky. V tom je rozdiel. Staci si pozriet predpisy pre pramavku elin a potom predpisy zeleznicne, napajacie systemy, profily kol (teda s vynimkou Ostravy ) vseobecnu konstrukciu zel. vozidiel a tramvaji, etc...
Vyhovorky na unifikaciu su absolutne neopodstatnene, lebo na tisicku existuje mnoho elektriciek, modernych, tichych, komfortnych (ale nie od CKD!!!). Nepovedal by som nic, keby sme mali rozchod 1052,39 mm, ale 1000 je nieco, co najdeme aj inde. Ale stale su taky ludia, ktori maju zdeformovany nazor na tisicku. Pozri si, aky Martykov citat som pouzil. A odpovedz mi prosim ta aj ty na tu otazku ktoru som mu polozil, pokial mas argumenty.
Uz ma nebavi sa tu hadat o takych banalitach, ale keby bola ta tisicka naozaj taka nevyhoda, ako ju tu stale opisujete, tak by sa asi vsade vo svete rusuila. Ale mne sa nezda ze by tomu tak bolo.