Reakcia na: Nal Sehel #84829:
ak je retarder medzi napravou a prevodovkou, potom nie je problem.Takto vyzera mechanicka Karosa 95x:
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto35.jpg - retarder
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto34.jpg - zadna naprava
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto36.jpg - motor Iveco Cursor
http://www.kamim.sk/vysmyto.php - viac fofiek.
Konkretne Karosa B 932.1678 ma retarder ovladany packou na volante so 4 polohami, da sa s nim zabrzdit az na nulu. Bezne sa brzdy vobec nepouzivaju a pri dobrom vodicovi su aj po 150 000 km ako nove.
Pri automatickych Karosach s Voith to byva ako pises v #84834, osobne to vnimam neprijemne ked sa pri podradovani vypina aj retarder a potom hadze celym vozom. Je paradoxne, ze preradovanie pri rozbehu s tou prevodovkou takmer necitit.
AAA
6xxx - značí t-bus
x1xx - boli 9 Tr
x2xx - 14 Tr(M)
x3xx - 14 Tr(M)
x4xx - 21 Tr
x5xx - boli Sanosy
x6xx - 15 Tr(M)
x7xx - 25 Tr
Príslušnosť 14 Tr k vozovni sa teda na základe ev. č., ani ničoho iného, na rozdiel od elín nedá zistiť inak, ako vedením toho, ktorý voz má ktorá vozovňa.
Delenie podľa prevádzok sa tu ani nedá, keďže oficiálne tvoria obe vozovne jednu prevádzku.