Reakcia na: Nal Sehel #84829:
ak je retarder medzi napravou a prevodovkou, potom nie je problem.Takto vyzera mechanicka Karosa 95x:
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto35.jpg - retarder
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto34.jpg - zadna naprava
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto36.jpg - motor Iveco Cursor
http://www.kamim.sk/vysmyto.php - viac fofiek.
Konkretne Karosa B 932.1678 ma retarder ovladany packou na volante so 4 polohami, da sa s nim zabrzdit az na nulu. Bezne sa brzdy vobec nepouzivaju a pri dobrom vodicovi su aj po 150 000 km ako nove.
Pri automatickych Karosach s Voith to byva ako pises v #84834, osobne to vnimam neprijemne ked sa pri podradovani vypina aj retarder a potom hadze celym vozom. Je paradoxne, ze preradovanie pri rozbehu s tou prevodovkou takmer necitit.
risko1
podla prevadzok:
1xxx = 1.Dpa
2xxx = 2.Dpa
3xxx = 3.Dpa
4xxx = 4.Dpa
dalej podla typu vozidla
x0xx = Ik 415 kratky (okrem 4.Dpa = x1xx)
x8xx = Ik 435 klbovy
x5xx = Ik 283 klbovy platnove dvere - stary kadar
x9xx = Ik 280 klbovy zhrnov.dvere - stary kadar
x7xx = TAM 232 resp CNG Karosa kratke v 1 a 2. Dpa
x4xx = TAM 260 klbovy
x6xx = Karosa B741 klbova 1a 2 Dpa resp CNG Karosa kratka B 732 v Krasnanoch
x2xx = Solaris alebo Karosa B741 klbova
Eliny sa podla tohto nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria,vsetky zacinaju cislom 7xxx. Jedine sa daju rozoznat podla elektrickeho pantografu - tie su z Krasnan. Taktiez nie su rozdelene podla vyzbroje ani podla serie T3 alebo T3SUCS a taktiez ani T-busy sa nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria (okrem klbakov a duobusov) tie su z Hrobonovej.