Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
El Sergio #79965: L50 je už teraz dobré motadlo a ešte by si ju nechal zdržovať busmi vychádzajúcimi z ASMN. 😞
Reakcia na: El Sergio #79965:
No, v špičke by to niekedy nebola minúta navyše, skôr pár minút. Dôvodom je výjazd autobusov z ASMN, už som videl situáciu, že na semafóre čakalo 8-10 prímestských autobusov (+ostatná doprava samozrejme).
Reakcia na: El Sergio #79965:
Odbocenie z Parickovej na Svatoplukovu by bol celkom problem, nakolko ta krizovatka je dost neprehladna (a ako som aj cital v novinach aj dost kolizna) kedze tam nie su semafory. Preto sa mi povodna trasa zda byt v pohode. Navyse pri odbocovani z Kosickej na Mlynske Nivy je semafor, takze ziadny problem.
Reakcia na: tr3mp #79964:
No, to celkom dáva zmysel. ?
Ale možno by stálo za zváženie presunúť tú trasu na Svätoplukovu, pretože na Košickej aj tak žiadna zastávka nie je a takto by sa zvýšila obslužnosť oblasti o zastávku Páričkova a nič by sa tým nestratilo (no možno minúta jazdy navyše). Akurát problém by bol v tých zaparkovaných autách ako spomínal Daniel, ale aspoň v prípade nočnej linky by to nevadilo. ?
Reakcia na: El Sergio #79962:
Zaujímavý pohľad. Situácia je skôr taká, že spomínané linky premávajú najkratšou trasou po Košickej a Mlynských nivách. Problémom je však opačný smer, kde sa z Mlynských nív nedá odbočiť doľava na Košickú. Teda trasa po Svätoplukovej a Páričkovej je riešenie nemožnosti zabočiť na Košickú priamo a nie naopak 🙂
Je nejaký objektívny dôvod, prečo linky 50 a 509 a predtým 185, 38 atď. v smere na Miletičovu premávajú cez Svätoplukovu a v opačnom smere cez Košickú? Pokiaľ viem tak tá spojka medzi Svätoplukovou a Dulovym námestím nie je jednosmerka, čiže by po nej linky kľudne mohli ísť aj v smere na AS MN. Jediný dôvod ktorý ma napadá prečo to tak nie je, je tradícia a nikdy sa to tak nerobilo a cestujúci by to zneužili a ani by to nepochopili a podobne. ?
Reakcia na: KLF #79960:
Myslím, že je.
Reakcia na: hoppusmark #79949:
neni on bronislav?
Reakcia na: SteyerGraf #79898:
A ktore odchody by si ty uz len zrusil?
Reakcia na: S499.1023 #79953:
No neviem ako to je u citelisov/25Tr ale ked porovnas 14tr a porovnatelne stare (niekedy aj mladsie) kratke karosy tak na tej dlhsej zivotnosti asi nieco bude.. aj ked samozrejme sa rata aj s nejakymi GO ale tie sa robili aj pri karosach a byzeraju uz ovela horsie ako trofliky.. ☺
Reakcia na: Ike #79956:
Ja viem, som z DNV takze ako to tam chodi poznam viac nez dobre. Problem je len v tom ked niekdo s jedneho dvoch prazdnych autobusov vracajucich sa rano do DNV posudi celu linku a jej vytazenost...
Reakcia na: vaky #79948:
ano su aj take spoje, ale to su tie co idu v opacnom smere ako spicka... ale zial na konecnu nieco musi dojst aby to mohlo ist naspat natrieskane... a kedze nevymysleli teleport...
Reakcia na: S499.1023 #79953:
Dakujem za vysvetlenie ?
Reakcia na: hoppusmark #79951:
Weigl nič nepísal, všakáno. A hyena si to už zmrcasí podľa svojho.
Reakcia na: hoppusmark #79946:
Menšie namáhanie vĎaka vyššiemu výkonu a lepšiemu zrýchleniu? To som asi nejako nedával v škole pozor...

A teraz vysvetlenie:
Tvrdenie o dvojnásobne dlhšej životnosti trolejbusu sa traduje od čias, keď nám tu premávali rámové 9Tr a samonosné ŠM11.

Dnes to už samozrejme neplatí, odhadoval by som dlhšiu životnosť karosérie vďaka menším vibráciám od rotačného stroja povedzme o 10% a skrátenie životnosti prenosovej cesty (diferenciály, nápravy) výkonu kvôli výrazne vyššiemu krútiacemu momentu asi o 20%.
Reakcia na: citelis #79945:
Najviac ma dojalo vyjadrenie, že trasa "duobusu" po Nový most ostane nezmená, v ďalšom odstavci zadrel, že nahradí autobusy na L32 trolejbusmi, ktoré teraz premávajú na L33 a na L33 budú jazdiť trolejbusy, ktoré budú parkovať v noci na DD. Chcem vidieť ako so 6-timi Citelismi zabezpečí premávku na 32 a 133 a taktiež by ma zaujímalo, že čo ostane z trolejbusov, keď budú v noci parkovať na DD.
Reakcia na: hoppusmark #79949:
Aha, až teraz som si všimol, možno tým "klasickým" trolejbusom myslel 12-metrový nízkopodlažný.. Tak to tam ale mal napísať, lebo takto to dosť poplietol...
Verim, ze vozidlo 1515 je len docasne riesenie a coskoro ho nahradi nieco dostojnejsie na prepravu.
K článku v BN: "Podľa riaditeľa divízie prevádzky a techniky dopravného podniku Branislava Weigla stojí dnes klasický trolejbus približne 12 až 13 miliónov korún. Cena nízkopodlažného kĺbového sa pohybuje v rozmedzí od 14 do 15 miliónov korún."

-takže taká otázka: KDE v západnej alebo strednej Európe sa ešte vyrábajú vysokopodlažné trolejbusy? Prečo vôbec uvádza túto možnosť? Dúfam, že nechce nakupovať na Ukrajine..


"V prípade budovania nových trolejbusových tratí je potrebné rátať s ďalšími miliónmi, a to aj na ich priebežnú údržbu. Trolejbusy sú vo všeobecnosti hodnotené ako ekologické, dynamické a dobre sa pohybujúce v kopcovitom teréne."

- Nech sa len nesťažujú, lebo mi ich bude ľúto
? Na výstavbu a rozširovanie nových ciest netreba milióny???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.