Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SteyerGraf #79898:
A ktore odchody by si ty uz len zrusil?
Reakcia na: S499.1023 #79953:
No neviem ako to je u citelisov/25Tr ale ked porovnas 14tr a porovnatelne stare (niekedy aj mladsie) kratke karosy tak na tej dlhsej zivotnosti asi nieco bude.. aj ked samozrejme sa rata aj s nejakymi GO ale tie sa robili aj pri karosach a byzeraju uz ovela horsie ako trofliky.. ☺
Reakcia na: Ike #79956:
Ja viem, som z DNV takze ako to tam chodi poznam viac nez dobre. Problem je len v tom ked niekdo s jedneho dvoch prazdnych autobusov vracajucich sa rano do DNV posudi celu linku a jej vytazenost...
Reakcia na: vaky #79948:
ano su aj take spoje, ale to su tie co idu v opacnom smere ako spicka... ale zial na konecnu nieco musi dojst aby to mohlo ist naspat natrieskane... a kedze nevymysleli teleport...
Reakcia na: S499.1023 #79953:
Dakujem za vysvetlenie ?
Reakcia na: hoppusmark #79951:
Weigl nič nepísal, všakáno. A hyena si to už zmrcasí podľa svojho.
Reakcia na: hoppusmark #79946:
Menšie namáhanie vĎaka vyššiemu výkonu a lepšiemu zrýchleniu? To som asi nejako nedával v škole pozor...

A teraz vysvetlenie:
Tvrdenie o dvojnásobne dlhšej životnosti trolejbusu sa traduje od čias, keď nám tu premávali rámové 9Tr a samonosné ŠM11.

Dnes to už samozrejme neplatí, odhadoval by som dlhšiu životnosť karosérie vďaka menším vibráciám od rotačného stroja povedzme o 10% a skrátenie životnosti prenosovej cesty (diferenciály, nápravy) výkonu kvôli výrazne vyššiemu krútiacemu momentu asi o 20%.
Reakcia na: citelis #79945:
Najviac ma dojalo vyjadrenie, že trasa "duobusu" po Nový most ostane nezmená, v ďalšom odstavci zadrel, že nahradí autobusy na L32 trolejbusmi, ktoré teraz premávajú na L33 a na L33 budú jazdiť trolejbusy, ktoré budú parkovať v noci na DD. Chcem vidieť ako so 6-timi Citelismi zabezpečí premávku na 32 a 133 a taktiež by ma zaujímalo, že čo ostane z trolejbusov, keď budú v noci parkovať na DD.
Reakcia na: hoppusmark #79949:
Aha, až teraz som si všimol, možno tým "klasickým" trolejbusom myslel 12-metrový nízkopodlažný.. Tak to tam ale mal napísať, lebo takto to dosť poplietol...
Verim, ze vozidlo 1515 je len docasne riesenie a coskoro ho nahradi nieco dostojnejsie na prepravu.
K článku v BN: "Podľa riaditeľa divízie prevádzky a techniky dopravného podniku Branislava Weigla stojí dnes klasický trolejbus približne 12 až 13 miliónov korún. Cena nízkopodlažného kĺbového sa pohybuje v rozmedzí od 14 do 15 miliónov korún."

-takže taká otázka: KDE v západnej alebo strednej Európe sa ešte vyrábajú vysokopodlažné trolejbusy? Prečo vôbec uvádza túto možnosť? Dúfam, že nechce nakupovať na Ukrajine..


"V prípade budovania nových trolejbusových tratí je potrebné rátať s ďalšími miliónmi, a to aj na ich priebežnú údržbu. Trolejbusy sú vo všeobecnosti hodnotené ako ekologické, dynamické a dobre sa pohybujúce v kopcovitom teréne."

- Nech sa len nesťažujú, lebo mi ich bude ľúto
? Na výstavbu a rozširovanie nových ciest netreba milióny???
Reakcia na: Ike #79944:
? Vyzera to tak ze citas dobre, niekdo asi velmi dobre pozna pomery v DNV a obzvlast na 21.
Chcem pochváliť fotku v novom update: 2 Solarisy+1x25Tr... Presne takto by mala vyzerať celá MHD v BA...
Reakcia na: S499.1023 #79939:
Dobrá otázka.. Keďže úplne všade sa píše, že trolejbus má dlhšiu životnosť ako autobus, tak som toto tvrdenie prebral a považoval ako samozrejmosť...

čo sa týka môjho názoru, myslím, že kvôli menšiemu namáhaniu karosérie vďaka vyššiemu výkonu elektromotoru oproti dieslu???
Teda aj vďaka lepšiemu zrýchleniu atď...
Inač ten Záhradník je asi fakt tupoň..To ako môže vzdelaný človek povedať,že nakupovanie trolejbusov je nevýhodné.Ten by asi na DD stále najradšej videl kolabujúce spaľovacie motory,ktoré by po siedmich rokoch boli nepoužiteľné.Pri takomto prístupe vedenia dopadneme ako v Banskej Bystrici.Ak boli s trolejbusmi s prídavným pohonom problémy,tak iba preto,lebo nebola zatrolejovaná aj konečná na Riviére,a to by mal problém nielen Citelis,ale akákoľvek iná značka vozidla.Napokon toto riešenie sa tu kritizovalo stotisíckrát.Asi fakt spravil niekto capa Záhradníkom.......
Reakcia na: SteyerGraf #79898:


"21 to iste a niektore linky by som zrusil"

❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓

citam dobre?
Reakcia na: SteyerGraf #79906:
ty si len dalsi wol vymyslajuci blbosti na tomto fore. Ak ty si spolupracovnik DP tak ja som boh ? tvoje inovacne napady a zarucene nepravdive pravdy su dobre tak do kontajnera. vies ty vobec nieco o MHD? akoze ludi typu Dunco sa nam tu v poslednej dobe nejako rozmnozilo ?
Reakcia na: S499.1023 #79939:
? ? ?
Reakcia na: Solider #79907:
A skusil si ist cez formular co maju na online BN, je to tam ako Dorucovanie novin ?
Sorry za OT ?
Reakcia na: S499.1023 #79936:
Pardon, to čislo som si pamatal asi v dakej inej suvislosti. ? Dnes som koncil skusky tak som mimo...
Moja chyba, pri 83,7 mil za 18 kusov = 4,65 mil/kus

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.