Tento spôsob boja proti vandalom by bol z technickej, finančnej a personálnej stránky veľmi náročný, takmer nezrealizovateľný...
Boj proti sprejerom je veľmi ťažký. Čiastočne by pomohlo, keby každý voz bol po službe očistený. Len zase je problém, že by bolo potrebné zamestnať ľudí (neviem, či by mal vodič chuť čistiť voz po službe). Počet sprejerov by sa snáď mierne znížil, ale najmä vozy by boli čistejšie. A keby sprejeri zistili, že ich diela nevydržia ani zopár hodín, vykašľali by sa na to (dúfam).
Viem, že teraz ma ponížite pod zem čiernu, ale ten "sprayer" ma svojím spôsobom aj pravdu. Ale je to stále ten istý kolobeh, niekto urobí bordeľ a druhému sa bordeľ nepáči, tak vyčíňa. Ale čiastočne aj nemá pravdu, môžu cestovať aj v predných vozňoch, kde je aký-taký poriadok. Ale to na veci nič nemení. Kedysi boli vozne čisté, lebo každý mal pridelený (aj keď v dvoj, či trojosádke) svoj voz, ktorý bol jeho vizitka a preto sa oň staral. Teraz sú síce niektoré vozne pridelené, ale na svoj voz sa majiteľ dostane raz za čas. Určite to nezmeníme, lebo brigádnik nebude umývať cudzi voz a brigádnici budú stále. Nechcem teraz narážať na vás, brigádnikov, ktorých vas je tu veľa, ale je to tak... môžete to potvrdiť.
Toto je podla mňa budúcnosť celého nášho bratislavského nosného systému. Načo kupovať drahé nízkopodlažné električky keď si môžeme dať vyrobiť hybrid. Ešte by sme aj kopec peniažkov ušetrili keby sme nevybudovali koľajovú ani asfaltovú konečnú v Janíkovom dvore. Jednoducho by sa to otočilo na betóne na Vyšehradskej okolo Teplárne ako doteraz. Jeden návrh vozidla pre Bratislavu som si dovolil načrtnúť.>>> http://img502.imageshack.us/img502/6664/irisbuskarosarenaultkodrq8.png Samozrejme rátal som aj z prerobením rozchodu z 1000 na 1435 mm. ?
Tak skusim aj ja svoje, a čo takto :
Príde súprava rozdelí sa na dve sóla -, ďalšia súprava ide do vozovne a ďalšia sa potom zas rozdelí na dve sóla... (len neviem ako s vodičmi, asi nejaký čo by behal do vozovne a späť)
Ad Re #76664 wizard112: A koľko Ti taký hodinku - dve zapaltený vodič stihne vymeniť vozov? Áno, správne, jeden až dva. Takže toto je slepá ulička.
Re #76669 S499.1023: Nie, organizácia vozovní je iná. Keďže prispievaš pomerne kvalifikovane, myslel som, že to aspoň nejako orientačne poznáš. S ovzidlami sa posunuje a stavajú sa na rôzne koľaje. Keďže je dnes väčšina vozidiel pridelených, musia sa stavať tak, aby to sedelo zase na ranné výjazdy vodičov. A nespájali by sa ráno, ale priebežne .
Záverom: Prvá podmienka by bola Scharfenbergy medzi všetky vozy. A to vraj u T3 nie je ochotný Dráhový úrad schváliť, resp. len s úchylnými, náročnými a drahými procedúrami (pritom T3/T4 pre NDR to mali štandardne).
Pekná práca, Matrin Fundárek už opravil tvoje dorbné chyby. Mne tiež chvíľku trvalo vysomáriť sa z tej mapky. Ale je pekná. Vidno ako vtedy ešte celá MHD stála na elektrickej trakcii, tých autobusov je tam naozaj málo...
Tak ešte raz a hádam naposledy:
1) Električky KT8D5 sa už nevyrábajú.
2) Električky KT8D5 majú iný, menej priaznivý prejazdný profil.
3) Električky KT8D5 nie je možné prispôsobiť na úzky rozchod.
4) Električka KT8D5 nie je dlhšia ako súprava 2 x T.
Heh, super. Po prve, firma "bratislavska MHD" neexistuje, po druhe nema monopol... ?
Re #76664 wizard112: Vsak ano.. ono by to len chcelo trochu obnovit kabiny v zadnych voznoch a zaplatit na hodinku-dve dvoch (krasnany a jurak) vodicov navyse.. z dlhodobeho hladiska by to malo byt efektivne....
Re #76667 Solider: No ale neviem kto ti bude jazdit v tom prachu? Navyse predpoklada sa ze druhe vozne by na druhy den jazdili ako predne (kedze by skor dosli do vozovne) a tak treba aspon transparenty a samozrejme PP (co nie je lacne).
Re #76669 S499.1023: Lenze ja by som videl problem v organizacii. Neviem ako su presne organizovane vozovne, ale neviem si predstavit ze by na jednu kolaj nahadzali zadne vozne a na druhu predne a potom by ich rano spajali. Ja som z rozpravania jedneho znameho - vodica pochopil ze sa proste supravy davaju do rady a tak potom tak chodia. Cize by niektore sucasne zadne vozne potom jazdili ako predne.. No nic, asi je to moc komplikovane = len idea.
Re #76680 Jezo: Mne sa zda ze ja som videl kedy si na nasich elektrickovych kolajach taky nakladny voz, to sa mi len snivalo, alebo DPB take nieco mal / skusal?
Re #76685 Dunčo: Nie. Povodne sa mala kupit, ale neni mozne ju vyrobit pre 1000mm. A naco by si ju chcel? Dnes su uz aj lepsie vozy a hlavne (ak sa nemylim) uz sa nevyraba.
Nenastavujú? Dakde som čítal, že v ČKD boli neochotní sa s takým dačím hrať. Však rozmery zastávok nezasahujú u nás do koľajiska ale myslel si ako dĺžkovo? Tam by nemal byť tiež problém? Zas keď tá 5-článková Škoda pre Callighieri tu prešla, tak hento by malo tiež.
"Monopolný podnik bratislavská MHD zrušil, presmeroval, postrihal a rôzene ponadpájal linky, ktoré boli pôvodne výhodné pre pasažierov (rýchlejšia, plynulejšia a tým lacnejšia preprava). Čo do výhodnosti pre MHD, im to vyhovuje teraz - bubáčiky sa hrnú viac (čo predtým trvalo 9 min. teraz s prestupovaním a čakaním 12-25 min. - samozrejme kupuješ drahší lístok)."
Čo keby si dotyčný kúpil električenku, nevyšlo by to lacnejšie? A ani nevie, že MHD u nás prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, a.s., žiadne že "bratislavská MHD". ?
A nielen to... Ci by to vedeli vyrobit na 1000mm a s elektromotorom a pouzivat to na eletrickovych tratiach
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
wizard112
Boj proti sprejerom je veľmi ťažký. Čiastočne by pomohlo, keby každý voz bol po službe očistený. Len zase je problém, že by bolo potrebné zamestnať ľudí (neviem, či by mal vodič chuť čistiť voz po službe). Počet sprejerov by sa snáď mierne znížil, ale najmä vozy by boli čistejšie. A keby sprejeri zistili, že ich diela nevydržia ani zopár hodín, vykašľali by sa na to (dúfam).