kto vie, či by to stihli skontrolovať všetky vozidlá z deň.... predsa mesto je velké a nie každá linka má pekný interval
Nehovoriac o tom, že ak by revízori sa vyskytovali moc často, tak ludia, čo cestujú na lístky, teda nepravidlení cestujúci, by bud prešli na električenku, alebo by prestali chodiť MHD, kedže by ich nebavilo sa dohadovať s revízormi.... Lebo je pekné, že človek má mať 20 sekúnd na zablokovanie strojčekov, ale pri poslednej kontrole som si všimol novinku, že revízor si hneď strčil lístok do označovača, nechal ho tam, vypýtal si lístky od tých, čo si chceli označiť a preukázal sa preukazom revízora ? ?
Ja platím za štvrťročný predplatný lístok 790sk a aj tak sa mi to čertovsky vyplatí. Jednak nemám nervy, že ma čapne revízor, môžem kedykoľvek podľa potreby a kamkoľvek v medziach prvého tarifného pásma frčať. Aj kebyže cestujem výlučne v prvom pásme a kúpim si električenku na prvé aj druhé pásmo tak sa mi to oplatí, hoc už by som ušetril menej ale zas navrch by som mal pohodu, že nemusím si pri vstupe vozidla do druhého pásma kupovať lístkok a cvakať, zvlášť keď je bus plný ? hoc MHD ma dakedy vytáča ale toto je výhoda, že človek ušetrí. Pre zaujímavosť : 5dní v týždni cestujem 2x po 30min, počítam so zľavneným lístkom kedže som študent. (2x9)x5=90sk, 90x4(týždne)=360sk,360x3(mesiace)=1080sk. 1080-790sk=290sk. To som ešte nepočítal víkendové jazdy za nákupmi, za kultúrou do centra a prípadné jazdy ohľadom vybavovačiek...
Je to fuška skontrolovať celý bus. Si predstav,že tí čo stoja a majú doklady (električenku v nich samo) v taške, kým to vytiahnu,ukážu a tak a pod. tak je minúta v keli. Čiže ak sa dostanú po polku busu tak to je úspech. Možno by zabrala prepadovka, všetic na zem, zastaviť vozidlo a kontrola ? fakt celý busby sa dal prekontrolovať možno na takej linke ako 21 , 25 a 92 kde bud nestojí aspoň 6minút, ale zas je plný čiže by sa revízor ani nepohol.
Tých vozidiel je viac ako 600 ? Ako si nato prišiel, že priemerne su v buse 3 ludia nacierno?
Riešiť kotrolu cestovných lístkov tým, že do každého prostriedku naženieš revízorov nepovažujem za šťastné a ani realizovateľné riešenie. Keď vychádzame z toho, že väčšina ľudí cestuje obvykle iba "svoju" jednu trasu a najčastejšie maximálne 2,3 linkami tak skôr prichádza do úvahy obdoba tzv. "revízorskej linky" kedy by povedzme v čase od 8.00 -11.00 boli revízory v absolútne každom poradí danej linky. Zase by to malo len dočasný efekt, namiesto hlásenia dopravných správ by ráno rádia hlásili v ktorej linke sú revízori ?. Ale ako určité osvieženie z času na čas to môže byť zaujímavé.
Čo sa týka tej sumy vybraných peňazí:
1, namieste ti nezaplatí veľa cestujúcich
2, máš 30 dňovú lehotu na zaplatenie
3, ak by 70 % ľudí tu pokutu zaplatilo považoval by som to za úspech! Nezabúdaj, že DPB zapasí aj mesiace a roky s nevymožiteľnými pokutami čo vytvára náklady na administratívu.
4, sú cestujúci od ktorých proste nemáš šancu vybrať pokutu a ani ju nikdy nezaplatia. Bezdomovci, ludia na sociálnych dávkach... a oni veľmi dobre vedia, že im nič nemôžu.
Takže tento problém treba riešiť komplexnejšie a hlavne asi skôr v mysliach ľudí aby pochopili, že okradajú samých seba. Dodnes je mi záhadou, že za telefón sú ochotný dať mesačne aj tisíc korún ale za predplatený cestovný lístok nie ?
Je to dobrá suma. Ale zas často krát neskontrolujú celý bus. Asi 2x z 5 kontrol sa mi stalo, že ma obišli a to som tam sa nadrapoval aby som si z tašky vytiahol električenku. Nemusel som...
Preco kua DPB nenazenie do kazdeho vozu, alebo aspon linky revizorov?
priemerne su v buse 3 ludia bez listka, pokuta je 1400sk, vypravenych vozov je 600. Dni v mesiaci je cca 30...
Lahka matematika
3x1400 = 4200 na jeden bus
4200x600 = 2 520 000 Sk za den
2 520 000*30 = 75 600 000Sk na mesiac
teraz z toho platy revizorov... nech je revizor 75 a plat maju 60 000 (prehnane, ale dajme tomu)
75*60000 = 4 500 000 SK
75 600 000 - 4 500 000 = 71 100 000 SK
chapete? DPB by mesacne zarobil 71 100 000 SK v cistom, co nie je malo... je pravda ze casom by pocet ciernych pasazierov klesal, ale preco nenaplnit kasu DPB???
Videl som tam to stúpanie a dokonca som sa tadiaľ aj viezol L20. Aj na to som sa odvolal, ale ten človek ma nechcel pochopiť. Aj v Brne na Pisárkach pred výstaviskom je také stúpanie. Ja s tým nespravím nič,že ten človek ma nechce pochopiť. Nakoniec uvidíme ako to bude vyzerať keď sa to postaví ak sa to vôbec postaví.
Ja som raz spoznal revízorov podľa ich správania, ešte keď boli na zastávke. Bolo to na zastávke Vajnorská smer Zlaté Piesky a ešte ako električka išla, videl som tam 2 chlapov, jak stoja pri seba. Prišla električka každý išiel do iného vozňa. Ja som tam vystupoval, a keď sa zavreli dvere videl som cez okno, ako už vyťahuje 1 z nich čítačku.
ale ma cistu pravdu ? revizori ma za posledny rok kontrolovali 4 krat, a to chodim MHD pravidelne, skoro kazdy den. a mam predplatny listok. a vzdy z tych 4 razov som o kontrole vedel dopredu, predtym nez ohlasili kontrolu - mozno to bude tym, ze vacsinou sedim vpredu a sledujem co sa deje - teda si vsimnem podavanie toho kluca na zablokovanie, to sa stalo dva krat, raz som si vsimol ako si oznacuju ten nejaky zvlastny kontrolny listok a stvrty krat, to sa nedalo nespoznat, ze ide o revizorov uz podla vizoru, sadli si oproti mne a ja som uz v ruke mal pripraveny predplatny listok ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
miso1234
Nehovoriac o tom, že ak by revízori sa vyskytovali moc často, tak ludia, čo cestujú na lístky, teda nepravidlení cestujúci, by bud prešli na električenku, alebo by prestali chodiť MHD, kedže by ich nebavilo sa dohadovať s revízormi.... Lebo je pekné, že človek má mať 20 sekúnd na zablokovanie strojčekov, ale pri poslednej kontrole som si všimol novinku, že revízor si hneď strčil lístok do označovača, nechal ho tam, vypýtal si lístky od tých, čo si chceli označiť a preukázal sa preukazom revízora ? ?