Reakcia na: Palo1987 #75261:
jj, tu vzadu 99 nie je najpresnejsia, ale odkedy je vypravovana rovnakym typom vozidiel, je to omhoho lepsie. Predtym ked sa na trati stretavali plynove a naftove Karosy, Sorky aj Ik415 tak to skutocne bolo jedno pozerat CP. Bolo treba iba cakat.
Beus
Slová ako systém, interval, kapacita, dopyt, záťažové smery, a podobne ti niečo hovoria?
Doteraz to šlo (teda skôr riadne krívalo) bez 99, pretože sme mali linky po Petržalke tak chaoticky, až to bolelo, a každá z nich čiastočne suplovala 99 na niektorom svojom úseku (žiarivým príkladom bola stará 95, ktorá sa motala krížom-krážom). Teraz v nich máme konečne systém, máme nosné, doplnkové, a lokálne linky (99), a aby bolo jasné - nosné linky NIE SÚ určené na to, aby sa vrteli kade-tade, ale na to, aby čo najrýchlejšie odviezli ľudí z najzadnejších koncov Petržalky v severojužnom smere cez most, preto je linka 99 jednoducho nutnosťou, aby doviezla ľudí východozápadne z domovov k nosným linkám, ktoré ich rýchlo prepravia za most.
A to, že nie všetky linky chodia až na úplný koniec Petržalky, je tiež dosť logické. Nemôžeš predsa očakávať, že na úplnom konci Petržalky sa ti každý autobus, čo tam príde, naplní do takej miery, aby malo zmysel to, že tam chodí. Proste v tých južných častiach je dopyt ďaleko menší než v severných, preto je prirodzené, že tam chodí menej liniek, a zriedkavejšie. Alebo si to predstavuješ tak, že "potiahnime každú linku až na koniec" a od polovice budú tie autobusy prázdne? Tie zbytočné kilometre navyše, ktoré by tam tie poloprázdne autobusy nabehali, zaplatíš z vlastného vrecka? Ak áno, prosím, potiahni si hoci aj 5 liniek rovno pred bránu. Ale kým nie, tak platí zákon ponuky a dopytu, ktorý jasne hovorí, že keď postavím v dedine so 100 obyvateľmi hypermarket (čo je to isté, ako ťahať všetky linky až na koniec Petržalky, alebo prepletať nosné linky sídliskom), tak veľmi rýchlo skrachujem.
Jednoducho linky sú riešené tak, aby poskytovali adekvátnu kapacitu tam, kde ju je treba, a keďže magistrát nám peniaze nazvyš nedáva, tak rozloženie jej ponuky je čo najoptimálnejšie, čiže nič navyše tam, kde to naozaj treba nie je.
A ešte si neodpustím poznámku k tomu tvojmu cestovaniu 5 zastávok na 2 či 3 prestupy - neviem odkiaľ máš takýto nezmysel, ale zjavne cestuješ tak, že ideš prstom po mape po trase svojej niekdajšej obľúbenej linky, ktorá ťa tam kedysi doviezla priamo, a teraz sa snažíš silou-mocou cestovať po tej istej trase. Čo je samozrejme po reorganizácii a systematizácii linkového vedenia číry nezmysel. Určite existuje aj alternatívne spojenie po inej trase, ktorým sa tam dostaneš na 1 prestup. A ak nie, tak také 2 zastávky v Petržalke teda chcem vidieť
Takže stačí len zapnúť mozog, zabudnúť na zaužívané konvencie a zvyky, a skúsiť si poradiť s dávkou invenčnosti a objavovania. Skús si napr. predstaviť, že si cudzinec, a Petržalku vidíš prvý krát. Sadni si nad mapu liniek, a nájdi si cestu, bez toho, aby si to spájal s akýmikoľvek predchádzajúcimi vedomosťami o Petržalke a jej niekdajšom linkovaní. A keď uspeješ, v ďalšom kroku môžeš ešte hľadanie cesty zoptimalozovať tým, že doň zohľadníš intervaly a prevádzkové režimy jednotlivých liniek. Nič zložité.
Takže...veľa úspechov pri objavovaní skrytých tajomstiev linkového vedenia.