To je jedno uz, prsalo jak dive a navyse ten pach zo Spalovne... cize na Vlcie Hrdlo som prisiel uplne mokry, kurnik, doteraz mam nocnu moru chodit linkou c. 77 ?
Co je odpodstatnene na tom ze si sa mohol zrelaxovat v takom prijemnom prostredi? ? Si predstav ze keby si sa tam nereaxoval nemohol by niekto ist na obed!
A co ja (resp. stranka iMHD.sk) s tym ma? Napravit sa to neda a nikto nemoze byt potrestany... toto ja nechapem, bezne vypadne par spojov a to je take vynimocne... ine by bolo, keby tam bol dvojhodinovy interval a ja by som ostal mrznut na Spalovni ? co sa mi uz stalo (patricne som sa stazoval aj na DPB, no moja staznost bola neopodstatnena ?)
Dobre, tak by tam ten CP nebol. Aj ked si myslim ze zverejnenie odchodov s poznamkou: "Tieto spoje NIE SU garantovane a nemusia byt vypravene" mohlo byt.
CP bez garancie odchodov neexistuje. Ako náhle je odchod zverejnený na CP, je povinnosť podľa všetkých dostupných prostriedkov patričný spoj vykonať, v prápade výpadku ho nahradiť.
Omg.. keby si si skusil najst dobre spojenie a uracil sa aj prestupovat, hned by to bolo rychlejsie
Re #74495 ufo: Odkial mas tuto informaciu? Ak je to pravda a ide sa rusit posledna z dobrych veci je cas zacat riesit nejaky sposob ako sa zbavit Cng. Zachara a nahradit ho niekym normalnym.. Da sa to peticiou? (kedze ide o mestsky podnik) Viem ze vedenie DPB v tom moc nejde, ale bez CNG. Zachara by sa to aspon trochu zlepsilo.. a Andrejko D. by sa trochu mozno zlakol.
Re #74500 Erinaceus: To som uz davnejsie navrhoval, ale s oznacenim J (Jurajov Dvor) a K (Krasnany). Z kazdej zastavky by bola urcena jednotna trasa zatahov do vozovne, pricom na oznacniku by ta trasa (aj s CP - BEZ GARANCIE ODCHODOV) uvedena.. Co sa tyka Ruzinova - tam by sa trebars mohla spravit aj nova linka (15?) Ruzinov - Krasnany..
Ad. 68: Nedalo by sa to tocit cez Vazovovu? Aj tak predpokladam ze je len otazka casu kedy bude dalsia zmena..
Tu nejde ani tak o to, že to bude postavené zajtra, o týždeň, či o 10 rokov. Dôležité je najmä to, aby uvedené stavby boli zapracované do územného plánu (a teda sa nedali odmietať s vyjadrením, že nie sú v ÚP). Tým bude zabezpečená územná rezerva, čo je obzvlášť dôležité pri električkových tratiach a vozovniach - lebo inak sa môže stať to, že by sme aj mali za čo stavať ale nebude kde ...
Presne toto ma napadlo, ako chcu klbovy autobus otocit zo Zahradnickej na Mileticovu ☠ ved to jednoducho nejde - jedine ze by sa autobus pred krizovatkou zaradil do laveho pruhu rovno na zahradnickej a potom to rezol aj cez pravy odbocovaci - jedine tak si to viem predstavit, alebo ked na Mileticovej nebude nikto stat na cervenu smerom dolava (co je realne asi tak po 23. hodine). na racianskom sice musel ist autobus cez tri pruhy (asi aj s plnymi ciarami) - ale vsetky boli v jednom smere, a nikto tam nikdy nestal (vdaka nastaveniu semaforov), tak nechapem kde bol problem. Na Mileticovej uz vidim ako budu musiet cim skor posunut statie aut odbocujucih dolava o niekolko metrov dozadu, a samozrejme nikto to nebude respektovat...
Je podla teba problem urobit CP z Ruzinova do Krasnan??? Normalny dojazd do vozovne? Vsetko konciace v Ruzinove ide jednym smerom cize jedna linka, ziadne problemy s parametrami ktore spominas... je to vsetko o tom ze DPB chce vyuzit kazdu minutu na trati v prospech zarobenia penazi a to ako to funguje je asi uplne jedno... koho zaujimaja dakaja vyroba CP, tercikov a dalsie naklady??? Ked nieco chcu pre cestujucich dobre, musia za naklady ktore to vsetko obnasa platit tak ako vsade inde vo svete... Za malo penazi velku hudbu... takto to funguje na zapade a aj na vychode??? O tom pochybujem, ked nieco robia tak nech to obkukaju od ostatnych ako to robili doteraz s inymi zmenami...
Priklad:
Stojim na Slovanete, prichadza voz do zastavky vidim ake cislo ide zbadam cislo napr."16" co to je? Neviem, idem sa pozriet na CP vidim ze kadial to ide nastupim a hotovo!!! A ziadne komplikacie a niekoho pokusy naucit ludi pozerat na transparent, lustit a domyslat si "kraviny". ?
Preco toto vsetko?
1. Informovanost o tychto spojoch je uplne nulova, nikde neni ani spomenute na zastavke alebo aspon vo vozoch o tom ako to funguje. (pardon zabudol som na 1x1mm svtorcek a malu poznamku vo velkosti poistnych podmienok v poistovnach)
2. Obrazok "vozovne" je skor dobra hatlanina ako nieco co by mi malo povedat o aku linku sa jedna. ?
P.S: Ty rozpravas TEORIU a PRAX je uplne ale uplne ina.
"MHD je tu pre cestujúcich a nie naopak."
Nesuhlasim. Logicky mi to nesedi. Auto co mam je tu pre mna a nie ja pre auto. Rozbijam si ho ? Carbem si po nom ? Spravam sa k nemu jak dement ?
Ak to je tak ako pises, preco tolko nadavok na vodicov ? Ja (A MNOHI MOJI KOLEGOVIA!!!!!!!!!!!!!!!) tu uz ani nepiseme nase KAZDODENNE "zazitky" s cestujucimi. Pre vas by mnohe boli mozno aj ftipne, ale su skor tragicke, alebo tragikomicke. Z tychto dovodov mi nesedi Tvoja veta.
Re #74500 Erinaceus - #74504 Erinaceus, KLF, S499.1023
Fakt že dojazdy s cestujúcimi sú bežná prax všade na západe, aj v Košiciach a stavím sa,že aj nekde na východe ? MHD je tu pre cestujúcich a nie naopak.
Keď sa podarilo obnoviť dojazdy okolo roku 2003 (najprv L9 z K. Vsi do Krasňan a JD a až nedávno 8, 9 a 14 z Ružinova), najprv sa to riešilo označením linky a vozovne, v CP bola tá malá poznámka.
Ale problém bol z toho Ružinova, kedy sa vlky pozerali na linku a cieľ nesledovali a tak nastupovali na 8 9 a 14 v domnení že idú do mesta, alebo na stanicu. A máte pravdu, že ten malý štvorček za odchodom si ľudia zvyčajne ani nevšimnú.
Tak sa pristúpilo k druhému kroku, že pri dojazde z Ružinova už nie je linka, aby vlky nenastupovali cielene na 8, 9 a 14 s tým, že idú do mesta hoci to ide do vozovne. Na miesto linky je tam iba piktogram akože vozovne, lepšie sa podľa mňa na Buse už nedalo (ibažeby vyhodiť piktogram na mieste linky úplne a dať na celý transparetn iba cieľ). Tieto dojazdové odchody už ani nie sú v zastávkovom CP, takže nastupovať by mali iba ľudia, čo to poznajú. Tento krok sa zaviedol ako reakcia na sťažnosti od vodičov na "problémové situácie", keď im vlky na Vazke nadávali, že "prečo nejdete na Obchodnú/Špitálsku,...veď ste devina/štrnástka"... Takže je to bez linky, akurát to, čo je na zadnom transparente treba doriešiť - všetko je to otázka naprogramovania.
Ale ani toot sa ako čítam nepáči. Keby sa zaviedli ďalšie linky č. 15 a 16 napr. "dojazd smer Krasňany" - akože zo všetkých smerov? Alebo iba z Ružinova? Nová linka ale musí mať aj nejaké parametre. Konečné stanice a stanovené odchody, povedzme. Koľko by bolo východzích zastávok? A premávala by iba ako dojazdová, alebo aj ako výjazdy? s akým cieľom? Vazovova? Každú novú linku tušim schvaľuje magistrát.
A potom by to chcelo aj nové CP, terčíky prirábať, nie všade je na to miesto, ďalšie náklady.....
OK - povedzme že toto súp dôvody prečo to nejde, tak ináč.
Skúsenosti vodičov hovoria, že aj dnes vlky z označenia dojazdov nechápu, nevedia si zvyknúť a vodič musí stále odpovedať na "blbé" otázky. A na nové linky 15 a 16 by si zvykli hneď? To by zrazu už vedeli automaticky kam to ide? Podľa mňa by sa rovnako pýtali, "likna 15, to nepoznám, kam to ide?" -veď takto to býva vždy pri zavedení novej linky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo