"* Električková trať Petržalka je prioritou v rámci rozvoja električkových tratí a k jej vybudovaniu sa už zaviazalo Mesto Bratislava v memorande uzavretom so ŽSR. Po dokončení by sa do Petržalky mali predĺžiť električkové linky 11, 12, 13 a 14." - odkial to pochadza? Ja som nasiel iba toto: http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef392b2c213a323425301f2f241f392b232932342b252c251f292e21362f24352239361f2f301f2b25292e292c1f283236212eef392b2e212c23
Mike
Re #74505 ? ?
Re #74500 Erinaceus - #74504 Erinaceus, KLF, S499.1023
Fakt že dojazdy s cestujúcimi sú bežná prax všade na západe, aj v Košiciach a stavím sa,že aj nekde na východe ? MHD je tu pre cestujúcich a nie naopak.
Keď sa podarilo obnoviť dojazdy okolo roku 2003 (najprv L9 z K. Vsi do Krasňan a JD a až nedávno 8, 9 a 14 z Ružinova), najprv sa to riešilo označením linky a vozovne, v CP bola tá malá poznámka.
Ale problém bol z toho Ružinova, kedy sa vlky pozerali na linku a cieľ nesledovali a tak nastupovali na 8 9 a 14 v domnení že idú do mesta, alebo na stanicu. A máte pravdu, že ten malý štvorček za odchodom si ľudia zvyčajne ani nevšimnú.
Tak sa pristúpilo k druhému kroku, že pri dojazde z Ružinova už nie je linka, aby vlky nenastupovali cielene na 8, 9 a 14 s tým, že idú do mesta hoci to ide do vozovne. Na miesto linky je tam iba piktogram akože vozovne, lepšie sa podľa mňa na Buse už nedalo (ibažeby vyhodiť piktogram na mieste linky úplne a dať na celý transparetn iba cieľ). Tieto dojazdové odchody už ani nie sú v zastávkovom CP, takže nastupovať by mali iba ľudia, čo to poznajú. Tento krok sa zaviedol ako reakcia na sťažnosti od vodičov na "problémové situácie", keď im vlky na Vazke nadávali, že "prečo nejdete na Obchodnú/Špitálsku,...veď ste devina/štrnástka"... Takže je to bez linky, akurát to, čo je na zadnom transparente treba doriešiť - všetko je to otázka naprogramovania.
Ale ani toot sa ako čítam nepáči. Keby sa zaviedli ďalšie linky č. 15 a 16 napr. "dojazd smer Krasňany" - akože zo všetkých smerov? Alebo iba z Ružinova? Nová linka ale musí mať aj nejaké parametre. Konečné stanice a stanovené odchody, povedzme. Koľko by bolo východzích zastávok? A premávala by iba ako dojazdová, alebo aj ako výjazdy? s akým cieľom? Vazovova? Každú novú linku tušim schvaľuje magistrát.
A potom by to chcelo aj nové CP, terčíky prirábať, nie všade je na to miesto, ďalšie náklady.....
OK - povedzme že toto súp dôvody prečo to nejde, tak ináč.
Skúsenosti vodičov hovoria, že aj dnes vlky z označenia dojazdov nechápu, nevedia si zvyknúť a vodič musí stále odpovedať na "blbé" otázky. A na nové linky 15 a 16 by si zvykli hneď? To by zrazu už vedeli automaticky kam to ide? Podľa mňa by sa rovnako pýtali, "likna 15, to nepoznám, kam to ide?" -veď takto to býva vždy pri zavedení novej linky.