to Vladimir: no ja som nevidel ziaden citybus na vlastne oci - preto som napisal iba agora . Ale tu bola agora s plynovym pohonom a ta mala nizkopodlazne iba prve dve dvere.
Andrej: Neviem, co za Agoru to presne bolo v BA, ale pokial sa bavime o vozidle Karosa Renault City Bus, ktore jazdi na Slovensku, tak vedz, ze je 100%-ne nizkopodlazne (aj pri tretich dverach).
to Spectre - no jasne v poho. Ved napr. v piatok ten chlapik z karosy (co bol s tou agorou) tak hovoril, ze prve karosy 7xx mali 6 stupnovu prevodovku a ze na testovacich okruhoch s nim dosiahli aj 160Km/h. No ale bohuzial na tu rychlost nestacili brzdy, tak este v tych vyrobenych kusoch zablokovavali 6-ty stupen a potom davali iba 5 stupnove .
Andrej> Mas pravdu, ale vypocitaj si, ake otacky by mal ten Ikarus 412 pri rychlosti 95 km/h. Asi dost vysoke. To je elektronicky obmedzene aj kvoli spotrebe, Euru II a pod. Na tie otacky ten motor nie je stavany, takze je uplne zbytocne, aby sa s tym jazdilo tolko. Keby sa tam dala 5, alebo 6 stupnova prevodovka, vtedy by taka rychlost bola na mieste, pretoze to su prevodovky urcene pre medzimestske busy.
Btw.: Ik280 bez "priskrteneho" cerpadla dosahuje v pohode rychlosti cez 100 km/h /overene/. Napr. kratke karosy idu rychlo iba s inym diferakom. S mestskym diferencialom to da max. takych 80-90 km/h.
A dalsia vec, preco s 21tkami chodia po dialnici pomaly je to, ze autobus by v pohode dal aj viac, ale ten poddimenzovany motor ma obvykle po vystupe cez Prazsku akurat tak dost.
Kristof> Autobus urceny do mesta, ci uz novy, alebo stary ma danu istu maximalnu prevadzkovu rychlost, ktoru z pochopitelnych dovodov nie je mozne prekrocit. Napr. Ik412/415/435, alebo Tambusy maju prevodovku, ktora im nedovoluje dlhodobo prekrocit rychlost 70 km/h. Nehovorim, ze taky Tambus nepojde rychlejsie, ale jednoducho na to nie je stavany.
No ikarus nizkopodlazny ma podla mna vyhodu v tom (oproti /agore/), ze je full nizko podlazny - proste aj zadne dvere ma "nizko podlazne", kdezto agora ma v zadnych dverach typicke schodiky.
Jo inak v sobotu bolo super v krasnanoch! Jednak som sa povozil na RTO-cku (nejake to kolecko po vozovni a neskor odvoz do mesta) a tiez som si zajazdil (no iba 20-30 metrov dopredu a tolko isto dozadu :D) na K2s - ale bolo to super.
Tiez som si dobre pokecal so soferom toho nizkopodlazneho ikarusu -hee - bola to prca. Inak pre mna zaujimavost, ze tieto dva nizkopodlazne ikarusy maju sice plosinu pre vozickarov (ci kociky pripadne), ale je iba na manualny "pohon" - cize v podstate nepouzitelne.
Spectre > #7414 Mas pravdu v tom,ze ceny kvalitnych digitalov su este vysoke,ale ak chces,tak sa pozri na stranku www.iconet.sk a mas tam aj ceny digitalov a nekake parametre ...atd
tbc: 7 ako 4... ja som mal trojku z matiky... hihi
ale aspon to dokazuje, ze sa tu vie, o com hovorim... mimochodom, pani, obcas vas obdivujem, ze dekazete pracovat, chodit po uliciach a este si aj pamatat evidencne cisla autobusov a pomaly mena vodicov. klobuk dolu...
deti, dnes som prvykrat videl nazivo revitalizovanu elinu ev. cislo 4303. nepytajte sa ma na typ, ale je to ta s novym druhom spriahadiel... poviem vam, je to celkom srandovne, ked clovek vidi tu elinu celu oplechovanu, bez tych spriahadiel vpredu a vzadu. cloveka to v prvom momente dost prekvapi...
ale chcel som sa vyzalovat na piatok: bol som sa pozriet na tej vystavke busov na nam. snp a opat som sa potvrdil, ze marketingovy duch je v dpb neznamym pojmom... vycapili tam styri autobusy, z ktorych tri uz kazdy videl, postavalo tam dva a pol cloveka, o nejakom programe (aspon blby technicky vyklad) sa im asi ani nesnivalo, historicky autobus ziadny... tak som aspon kukol do toho citybusu, kukol dopredu, dozadu, chvilu som pocuval debatu (pravdepodobne) niektorych z vas o nejakej knihe, ktora sa neda zohnat a sklamany som odisiel prec... neviem, ako to vyzeralo v sobotu na vinohradoch, ale toto bol totalny prepadak myslim, ze tu rocnikovku o neexistencii komunikacie v dpb fakt napisem...
Rad by som poznal dovod, preco na linkach č.21 jazdia autobusy po dialnici niekedy rychlostou LEN 50-60 km/h. A to aj pri novych vozidlach, ktore nie su v zabehu. Pokial viem, na dialnici sa ma jazdit rychlostou od 60 do 130km/h. Takouto pomalou jazdou sa jednak brzdi ostatna doprava a jednak predlzuje cas prepravy cestujucich. To mohla 21-ka kludne premavat cez Lamac. Podobne problemy byvaju aj na 92-ke.
Majkl: Urcite by sa neslo systemom 4 ks rocne, ale hadam tak na jeden, dva by sa mohli najst peniaze. Ono podnik uz dlhsi cas deklaruje svoju ochotu vrazit peniaze do nizkych podlah, takze vola by tu bola (lebo mame na Slovensku mesta, kde takato myslienka je prilis revolucna).
Kazdopadne nizke podlahy maju v PO buducnost. DPMP (vraj ako prvy v SR) zaviedol prepravu telesne postihnutych osob na verejnej linke uz v roku 1991. Tato premava na trase, ktora obsluzi pomerne velke zaujmove uzemie (bezbarierove byty, ustav, skola pre tel. postihnutych, centrum mesta, nemocnica) v pracovnych dnoch kazde dve a v ostatnych dnoch kazde styri hodiny. V nasledovnom obdobi by sa mali Renaulty objavit aj na inych linkach MHD a DP sa netaji chutou na nizkpodlazne trolejbusy.
Teraz sa priznam, nie som si isty - nasadzuje DPB Ikarusy 412 formou garantovanych spojov? (su vyznacene v cestovnom poriadku?).
S tymi B961 si ma potesil, konecne nieco ine. Ako hovorievam, bolo uz nezdrave tri roky kupovat tie iste typy
Áno, aj ja už nejakú dobu tvrdím, že by to chcelo poriadnu autobusovú injekciu. Napríklad takúto: 50 kusov kĺbových Solarisov (na linky 34, 83... :)), 10 ks 15 metrových (na 50) a zo 40 kusov tých plynových Agor. A k tomu aspoň 50 14TrM na spôsob #52 v Opave (GO v Parse zo 14Tr).
Čítali ste Nový čas? Presne to vystihuje ich politiku. Zháňať senzácie, kde sa dá. Tá tetka sa pýtala na technické veci a tak a od Tebeceho a Andreja už chcela počuť nejakú sťažnosť na DPB. A napokon k článku o 75 rokoch autobusov napísala: Na zahustenie intervalov peniaze nie sú, ale na oslavy áno. Totálna provokácia...
Už neotvorím nový čas a je úbohé, že ho číta cez 20% národa.
ufo: To vies, ked treba rychlo modernizovat voz. park, musis sa uspokojit aj s Karosami. Ale podla mojich informacii este typ B961 nie je k dispozicii, a tak to budu asi opat tie (mnou neznasane) B941E. Chcem vsak verit, ze rokom 2002 sa konci era nakupovania vysokopodlaznych vozidiel v Presove.
Podiel na nizkopodlaznych vozidlach sa na vychode este zvysi po dodavke dalsich 10 ks Solarisov do KE.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej (Anndy008)