Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nooo, k tym busom na linke 21, co sa tak strasne vlecu po dialnici>

Zo zastavky Mokrohajska (mesto) do zastavky Stefana Kralika (DNV) to podla grafikonu trva 11 minut. Opacne tiez. Zazil som ze autobusy to zvladnu aj za 7 minut - najma v sedle a vecer. Po desiatej hodine sa spravidla vypinaju aj semafory (su tam iba 2ks) a potom sa vodici musia suchtat aby si moc nenadbehli. Vacsinou sa suchcu az moc, lebo na Racismyte zvyknu meskat jednu az dve minuty - ale im je to jedno (mne nie, lebo vzdu ked meskaju tak mizdrhne trojka 😞 ). Spectre tu pisal ako to je s Karosami. No, ked taka natrepana Karosa lezie cez kopec na Patronku, tak motor sa pekne zahrieva. Z Patronky na dialnicu je tiez mierne stupanie. Ak vidim vodicovi na budiky (konkretne teplotu chladiacej vody), tak sa nedivim preco sa po dialnici suchcu - v meste mame este 85 stupnov, na Patronke uz 95 a na dialnici to "chladia" naspat na cca 85 stupnov (v lete) - ak by drzali plny knedlik, tak by bus vykypel - uz som to raz zazil. Keby motor nemal 100 litrov vody, tak do DNV ani nedojdeme, ale dosli sme. HEHE, ked nas vsetkych na prvej zastavke (Stefana Kralika) v DNV vykopol, bola za autobusom pekna stopa po vode - ktovie kolko vody mu ese ostalo. 🙂
no myslel som v piatok
no ja som tam bol cele dopoludnie - od cca 10:20 az do cca 13:45
Andrej> Tak to som akurat asi stal pobliz, lebo aj mne vtedy hovoril nieco o tych 6-stupnovych ZF-kach 🙂 Co si sa neozval, ved iMhd je vsade! :-}

Vladimir> My si nas Ikarus 412 nedame!
to Vladimir: no ja som nevidel ziaden citybus na vlastne oci - preto som napisal iba agora 😃. Ale tu bola agora s plynovym pohonom a ta mala nizkopodlazne iba prve dve dvere.
Andrej: Neviem, co za Agoru to presne bolo v BA, ale pokial sa bavime o vozidle Karosa Renault City Bus, ktore jazdi na Slovensku, tak vedz, ze je 100%-ne nizkopodlazne (aj pri tretich dverach).
to Spectre - no jasne v poho. Ved napr. v piatok ten chlapik z karosy (co bol s tou agorou) tak hovoril, ze prve karosy 7xx mali 6 stupnovu prevodovku a ze na testovacich okruhoch s nim dosiahli aj 160Km/h. No ale bohuzial na tu rychlost nestacili brzdy, tak este v tych vyrobenych kusoch zablokovavali 6-ty stupen a potom davali iba 5 stupnove 😃.
Andrej> Mas pravdu, ale vypocitaj si, ake otacky by mal ten Ikarus 412 pri rychlosti 95 km/h. Asi dost vysoke. To je elektronicky obmedzene aj kvoli spotrebe, Euru II a pod. Na tie otacky ten motor nie je stavany, takze je uplne zbytocne, aby sa s tym jazdilo tolko. Keby sa tam dala 5, alebo 6 stupnova prevodovka, vtedy by taka rychlost bola na mieste, pretoze to su prevodovky urcene pre medzimestske busy.

Btw.: Ik280 bez "priskrteneho" cerpadla dosahuje v pohode rychlosti cez 100 km/h /overene/. Napr. kratke karosy idu rychlo iba s inym diferakom. S mestskym diferencialom to da max. takych 80-90 km/h.

A dalsia vec, preco s 21tkami chodia po dialnici pomaly je to, ze autobus by v pohode dal aj viac, ale ten poddimenzovany motor ma obvykle po vystupe cez Prazsku akurat tak dost.
to spectre: no nechcem moc rypat, ale nemyslim, ze je to len prevodovkou - ale je to skor elektronicky obmedzene.

Napr. v sobotu v krasnanoch hovoril vodic, ze ten ik 412 vytiahne 95.

Ale to iba tak 😃 - mozno sa mylim.
Kristof> Autobus urceny do mesta, ci uz novy, alebo stary ma danu istu maximalnu prevadzkovu rychlost, ktoru z pochopitelnych dovodov nie je mozne prekrocit. Napr. Ik412/415/435, alebo Tambusy maju prevodovku, ktora im nedovoluje dlhodobo prekrocit rychlost 70 km/h. Nehovorim, ze taky Tambus nepojde rychlejsie, ale jednoducho na to nie je stavany.
No ikarus nizkopodlazny ma podla mna vyhodu v tom (oproti /agore/), ze je full nizko podlazny - proste aj zadne dvere ma "nizko podlazne", kdezto agora ma v zadnych dverach typicke schodiky.

Jo inak v sobotu bolo super v krasnanoch! Jednak som sa povozil na RTO-cku (nejake to kolecko po vozovni a neskor odvoz do mesta) a tiez som si zajazdil (no iba 20-30 metrov dopredu a tolko isto dozadu :D) na K2s - ale bolo to super.
Tiez som si dobre pokecal so soferom toho nizkopodlazneho ikarusu -hee - bola to prca. Inak pre mna zaujimavost, ze tieto dva nizkopodlazne ikarusy maju sice plosinu pre vozickarov (ci kociky pripadne), ale je iba na manualny "pohon" - cize v podstate nepouzitelne.
Spectre > #7414 Mas pravdu v tom,ze ceny kvalitnych digitalov su este vysoke,ale ak chces,tak sa pozri na stranku www.iconet.sk a mas tam aj ceny digitalov a nekake parametre ...atd
hrox> niekto si pamata, niekto si zapisuje 🙂
tbc: 🙂 7 ako 4... ja som mal trojku z matiky... hihi 🙂

ale aspon to dokazuje, ze sa tu vie, o com hovorim... mimochodom, pani, obcas vas obdivujem, ze dekazete pracovat, chodit po uliciach a este si aj pamatat evidencne cisla autobusov a pomaly mena vodicov. klobuk dolu... 🙂
deti, dnes som prvykrat videl nazivo revitalizovanu elinu ev. cislo 4303. nepytajte sa ma na typ, ale je to ta s novym druhom spriahadiel... 🙂 poviem vam, je to celkom srandovne, ked clovek vidi tu elinu celu oplechovanu, bez tych spriahadiel vpredu a vzadu. cloveka to v prvom momente dost prekvapi...

ale chcel som sa vyzalovat na piatok: bol som sa pozriet na tej vystavke busov na nam. snp a opat som sa potvrdil, ze marketingovy duch je v dpb neznamym pojmom... 😞 vycapili tam styri autobusy, z ktorych tri uz kazdy videl, postavalo tam dva a pol cloveka, o nejakom programe (aspon blby technicky vyklad) sa im asi ani nesnivalo, historicky autobus ziadny... tak som aspon kukol do toho citybusu, kukol dopredu, dozadu, chvilu som pocuval debatu (pravdepodobne) niektorych z vas o nejakej knihe, ktora sa neda zohnat 🙂 a sklamany som odisiel prec... neviem, ako to vyzeralo v sobotu na vinohradoch, ale toto bol totalny prepadak 😞 myslim, ze tu rocnikovku o neexistencii komunikacie v dpb fakt napisem...
#7433> 412 su vypravovane uplne nahodne (a na take linky kde to clovek uplne najmenej caka), takze o nejakom vyznaceni v CP nemoze byt ani reci...
Rad by som poznal dovod, preco na linkach č.21 jazdia autobusy po dialnici niekedy rychlostou LEN 50-60 km/h. A to aj pri novych vozidlach, ktore nie su v zabehu. Pokial viem, na dialnici sa ma jazdit rychlostou od 60 do 130km/h. Takouto pomalou jazdou sa jednak brzdi ostatna doprava a jednak predlzuje cas prepravy cestujucich. To mohla 21-ka kludne premavat cez Lamac. Podobne problemy byvaju aj na 92-ke.
Majkl: Urcite by sa neslo systemom 4 ks rocne, ale hadam tak na jeden, dva by sa mohli najst peniaze. Ono podnik uz dlhsi cas deklaruje svoju ochotu vrazit peniaze do nizkych podlah, takze vola by tu bola (lebo mame na Slovensku mesta, kde takato myslienka je prilis revolucna).

Kazdopadne nizke podlahy maju v PO buducnost. DPMP (vraj ako prvy v SR) zaviedol prepravu telesne postihnutych osob na verejnej linke uz v roku 1991. Tato premava na trase, ktora obsluzi pomerne velke zaujmove uzemie (bezbarierove byty, ustav, skola pre tel. postihnutych, centrum mesta, nemocnica) v pracovnych dnoch kazde dve a v ostatnych dnoch kazde styri hodiny. V nasledovnom obdobi by sa mali Renaulty objavit aj na inych linkach MHD a DP sa netaji chutou na nizkpodlazne trolejbusy.

Teraz sa priznam, nie som si isty - nasadzuje DPB Ikarusy 412 formou garantovanych spojov? (su vyznacene v cestovnom poriadku?).

S tymi B961 si ma potesil, konecne nieco ine. Ako hovorievam, bolo uz nezdrave tri roky kupovat tie iste typy 🙂
Vladimír: Podľa mojich informácií sú Karosy B961 pre Bystricu už skoro hotové, takže sa asi vyrábajú.

Myslíš, že DPMP bude mať dosť peňazí na nákup nízkopodlažákov?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.