Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
hrox> niekto si pamata, niekto si zapisuje 🙂
tbc: 🙂 7 ako 4... ja som mal trojku z matiky... hihi 🙂

ale aspon to dokazuje, ze sa tu vie, o com hovorim... mimochodom, pani, obcas vas obdivujem, ze dekazete pracovat, chodit po uliciach a este si aj pamatat evidencne cisla autobusov a pomaly mena vodicov. klobuk dolu... 🙂
deti, dnes som prvykrat videl nazivo revitalizovanu elinu ev. cislo 4303. nepytajte sa ma na typ, ale je to ta s novym druhom spriahadiel... 🙂 poviem vam, je to celkom srandovne, ked clovek vidi tu elinu celu oplechovanu, bez tych spriahadiel vpredu a vzadu. cloveka to v prvom momente dost prekvapi...

ale chcel som sa vyzalovat na piatok: bol som sa pozriet na tej vystavke busov na nam. snp a opat som sa potvrdil, ze marketingovy duch je v dpb neznamym pojmom... 😞 vycapili tam styri autobusy, z ktorych tri uz kazdy videl, postavalo tam dva a pol cloveka, o nejakom programe (aspon blby technicky vyklad) sa im asi ani nesnivalo, historicky autobus ziadny... tak som aspon kukol do toho citybusu, kukol dopredu, dozadu, chvilu som pocuval debatu (pravdepodobne) niektorych z vas o nejakej knihe, ktora sa neda zohnat 🙂 a sklamany som odisiel prec... neviem, ako to vyzeralo v sobotu na vinohradoch, ale toto bol totalny prepadak 😞 myslim, ze tu rocnikovku o neexistencii komunikacie v dpb fakt napisem...
#7433> 412 su vypravovane uplne nahodne (a na take linky kde to clovek uplne najmenej caka), takze o nejakom vyznaceni v CP nemoze byt ani reci...
Rad by som poznal dovod, preco na linkach č.21 jazdia autobusy po dialnici niekedy rychlostou LEN 50-60 km/h. A to aj pri novych vozidlach, ktore nie su v zabehu. Pokial viem, na dialnici sa ma jazdit rychlostou od 60 do 130km/h. Takouto pomalou jazdou sa jednak brzdi ostatna doprava a jednak predlzuje cas prepravy cestujucich. To mohla 21-ka kludne premavat cez Lamac. Podobne problemy byvaju aj na 92-ke.
Majkl: Urcite by sa neslo systemom 4 ks rocne, ale hadam tak na jeden, dva by sa mohli najst peniaze. Ono podnik uz dlhsi cas deklaruje svoju ochotu vrazit peniaze do nizkych podlah, takze vola by tu bola (lebo mame na Slovensku mesta, kde takato myslienka je prilis revolucna).

Kazdopadne nizke podlahy maju v PO buducnost. DPMP (vraj ako prvy v SR) zaviedol prepravu telesne postihnutych osob na verejnej linke uz v roku 1991. Tato premava na trase, ktora obsluzi pomerne velke zaujmove uzemie (bezbarierove byty, ustav, skola pre tel. postihnutych, centrum mesta, nemocnica) v pracovnych dnoch kazde dve a v ostatnych dnoch kazde styri hodiny. V nasledovnom obdobi by sa mali Renaulty objavit aj na inych linkach MHD a DP sa netaji chutou na nizkpodlazne trolejbusy.

Teraz sa priznam, nie som si isty - nasadzuje DPB Ikarusy 412 formou garantovanych spojov? (su vyznacene v cestovnom poriadku?).

S tymi B961 si ma potesil, konecne nieco ine. Ako hovorievam, bolo uz nezdrave tri roky kupovat tie iste typy 🙂
Vladimír: Podľa mojich informácií sú Karosy B961 pre Bystricu už skoro hotové, takže sa asi vyrábajú.

Myslíš, že DPMP bude mať dosť peňazí na nákup nízkopodlažákov?
Áno, aj ja už nejakú dobu tvrdím, že by to chcelo poriadnu autobusovú injekciu. Napríklad takúto: 50 kusov kĺbových Solarisov (na linky 34, 83... :)), 10 ks 15 metrových (na 50) a zo 40 kusov tých plynových Agor. A k tomu aspoň 50 14TrM na spôsob #52 v Opave (GO v Parse zo 14Tr).

Čítali ste Nový čas? Presne to vystihuje ich politiku. Zháňať senzácie, kde sa dá. Tá tetka sa pýtala na technické veci a tak a od Tebeceho a Andreja už chcela počuť nejakú sťažnosť na DPB. A napokon k článku o 75 rokoch autobusov napísala: Na zahustenie intervalov peniaze nie sú, ale na oslavy áno. Totálna provokácia...
Už neotvorím nový čas a je úbohé, že ho číta cez 20% národa.
ufo: To vies, ked treba rychlo modernizovat voz. park, musis sa uspokojit aj s Karosami. Ale podla mojich informacii este typ B961 nie je k dispozicii, a tak to budu asi opat tie (mnou neznasane) B941E. Chcem vsak verit, ze rokom 2002 sa konci era nakupovania vysokopodlaznych vozidiel v Presove.

Podiel na nizkopodlaznych vozidlach sa na vychode este zvysi po dodavke dalsich 10 ks Solarisov do KE.
d3k0: V tvojom príspevku z Viedne je že meter ULF stojí 1 mil. ATS = 3,15 mil Sk. Bratislava by mala asi tak na 10 metrov ročne. Ja by som vrážal peniaze do moder. T3 a K2 na T3S a K2S. Je to zatiaľ výhodnejšie. Iste raz budú peniaze aj na nové eliny. A tak isto raz busy úplne ustúpia elinám a Tbusom - kvôli pohonným hmotám, lebo výroba el. energ. bude oveľa lacnejšia-(jadrová fúzia a tak)
Uz na dvoch BUSoch SAD BA som zbadal taku akoze celoplosnu reklamu - tz ze zabra iba stredny pas..taka zelena, na nejaky mot. olej..."bp" abo ako sa to vola...
Spectre #7392: I435 - dobry je Iveco Cursor ako v Karose 950
B741 CNG - vyraba sa aj Liaz ML 640 - 240 kW
elektricka trakcia - su tu vysoke investicne naklady a ked ledva nakupis par 15TrM a inak Sory ...

Vladimir: musite byt stale prvi 🙂

Agora/Citybus: tato Agora nemala v interieri nic spolocne - ine sedadla, tyce, dopytove otvaranie, zvoncek, ...
dodatok:nas Ikarus lepsie, co sa tyka parametrov okrem motora.
Teda DPMP jepriekopnikom v nizkopodlaznych vozidlach,ale skoda, ze tento rok kupuje iba 4 klbove Karosy 96X.
Ked urobite percentualne porovnanie NPD vozidiel k vozovemu parku tak vyjde:
BA 0,37%
BB 2,35%
PO 2,9%
KE 4,57%
cize vychod vedie.

Inac preco nedoniesli na ukazku tu novsiu verziu Renault Karosa Agora Citybus,teda bez schodu v zadnych dverach? Takto bol na tom na vystave nas Ikarus 412.

A este dotaz: preco DPB nekupuje plynove SORy,vsak sa stale ohadzuje tym,ze uz bude kupovat len CNG autobusy a kupil 3515-3517 na naftu! Co cakaju, ze to bude niekto iny za nich na Slovensku homologizovat?
d3k0: Uvazoval niekedy vobec DPB o naukupe ceskych nizkopodlaznych vozidiel? Ako prve nizkopodlazaky ste (zrejme s ohladom na tradiciu :-)) kupili z Madarska, teraz zo vsetkych stran pocuvam, ze vraj chcete polske Solarisy.

Este jedna otazka: Ake su vyhliadky na obnovu vozidloveho parku v BA (A+T+E) v najblizsej dobe. Caka Blava nejake nove vozidla? (okrem nejakeho toho 15 TrM-ka alebo nejakeho SORu)
Vladimir: O nic si neprisiel...
Tie tri varianty boli viac-menej o pocte miest na sedenie, aj mi ich povedal, ale uz si ich nepamatam... 😞
Spectre: Ja som sa zasa neviezol v Ik412 🙂, takze neviem ako to vyzera tam.

d3k0: Ako sa tam da este manipulovat so sedadlami? Viem si predstavit sklapacie sedacky na plosine pre vozicky, ale na treti variant mi fantazia nepostacuje...
J: Na druhej strane si porovnaj kapacitu elektricky, cenu jej prevadzky a zivotnost. Vyjde ti, ze sa viac oplati ako autobus, aj ked v dlhsom casovom horizonte. Treba mysliet aj dopredu a nie len, co bude zajtra.

Spectre: Od toho Karosaka, co stal na Nam. SNP som sa dozvedel, ze interier CityBusu si mozes zvolit v troch variantach (co sa obsaditelnosti tyka). A nahodou ten Francuz bol velmi ochotny, vsetko, co sa dalo na tom buse poukazovat, nam aj poukazoval.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.