Najnizsia povolena rychlost na dialniciach u nas NEEXISTUJE! Existuje uprava kto moze pouzivat dialnice podla RYCHLOSTI KTORU MOZE VOZIDLO (na rovine) KONSTRUKCNE DOSIAHNUT. Ziadny zakon neupravuje ako najnizsou rychlostou ma vozidlo na dialnici ist (upravuje sa len vseobecne - ustanovenia o bezdovodne pomalej jazde napriklad) - teda pokial je Ikarus 435 schopny ist na rovine 75kmh a ma v technickom preukaze najvyssia rychlost 75kmh - a ide po dialnici 60kmh je vsetko vporiadku. Dialnica v obci nema ziadnu specialnu upravu co sa tyka tychto paragrafov o konstrukcnej rychlosti - NIE MINIMALNEJ RYCHLOSTI - uz z toho vidno ze to nie je minimalna rychlost, lebo tym by sa v obci mohlo ist len 70kmh-80kmh...
Neexistuje uprava pre slovensku hovadinu "dialnica v obci"? Lebo tam je 80-ka, takze teoreticky by tam mohli schvalit vozy nad 60kmp
Re #74123 eripmav: milannco ma pravdu. Totiz najnizsia povolena rychlost je (opravte ma ak sa mylim) 60kmph. Mozno sa to este da brat tak ze vodic musi ist presne 60kmph, ale ak sa to zvysi na 80kmph tak potom MHD na dialnici konci.. aj ked je mozne ze na "dialnici v obci" nechaju 60
v zakone je "najvyssia povolena rychlost" vozidla - a ta sa urcuje podla technicaku - nikde nie je v zakone ze vozidla na dialnici maju ist 70kmh (teda to nie je minimalna rychlost ako to nespravne kazdy nazyva) ale jednoducho ze tie vozidla maju byt schopne dosiahnut 70kmh - co zjavne nove ikarusy aj solarisy aj karosy su (aspon ked boli nove). To ze vodic nechce alebo nemoze pre nariadenia zamestnavatela ist rychlejsie zakon neupravuje. Upravuje len technicku poruchu pre ktoru nemoze ist rychlesie - a interny predpis nie je predsa porucha vozidla ?
a to vieš, že DPB má interný predpis, podľa ktorého vozidlá v premávke nemôžu prekračovať rýchlosť 60 km/h aj na tých komunikáciách, kde je povolená rýchlosť 80 km/h, prípadne aj vyššia? Čiže ak zákon bude platiť v takej podobe, ako si napísal (teda bez vynímiek diaľnic v meste), tak nemusíme rozprávať o tom, či stiahnu "staré" ikarusy z liniek premávajúcich po diaľnici, ale o tom, či tie linky budú môc vôbec po tých ťahoch premávať.
tipovat mozno len ze poslanci zase ako vzdy na nic nemysleli - napriklad ze v bratislave chodi nejake MHD s rozpadnutymi vrakmi a dva z piatich mostov k celej petrzalke su dialnicne... a v dpb zas tipujem ze sa preberu, ked zasiahne policia, alebo tu budu vsetci "tolerovat" protizakonnu jazdu ikarusov - co je asi najpravdepodobnejsie "slovenske" riesenie...
bohuzial, zakon je zakon a tu sa neda tipovat. Ta novela je schvalena a znie jednoducho takto:
Na dialnici je dovolená len premávka motorových vozidiel
a jazdných súprav, ktorých najvyššia povolená rýchlost nie jenižšia ako 70 km/h. Iným úcastníkom cestnej premávky je používaniedialnice zakázané.
Ak vodiè pocas jazdy zistí na vozidle alebo na náklade chybu, pre ktorú nemožno dosiahnut na rovine rýchlost najmenej 70 km/h, musí dialnicu opustit na najbližšom výjazde.
takze su to linky 21, 25, 92, 96, 98 ktore nebudu moct byt vykonavane Ikarusmi 280 a 283. Zvladne to DPB? A este otazka - plynove klbove karosy urcite dosiahnu rychlost 70km/h a maju to v technickom preukaze???
Mam technicku otazku - pri popise vozdiel, napriklad Ikarus 435 maximalna rychlost 73kmh - to je oficialne technicaku???
Lebo od 1. jula 2007 ma DPB vazny problem - pokial viem minimalne linky 98, 92 a 21 jazdia po DIALNICIACH. A od 1. jula je ZAKAZ VJAZDU NA DIALNICE VOZIDLAM ktorych maximalna konstrukcna rychlost NEDOSAHUJE 70kmh - teda podla parametrov na tejto stranke by ikarus435 dokonca aj karosy ? mali dosiahnut 70kmh, ale Ikarusy 28x NIE - to znamena uz ziadne stare ikarusy na linkach 98, 92, 21 - teda pokial maju novsie vozidla v technicaku vyssiu rychlost - tak len vtedy bude vobec mozne tieto linky zachovat v dnesnej podobe!
1. Predpokladam ze sci-fi vychadzal z toho ze by ju v tom useku nahradil trolejbus, ktory by sa tam potiahol.
2. Sci-fi ju skratil preto ze po spusteni elin sa uzavrie stary most. Ako som nizsie napisal, dalo by sa to vyriesit tym ze by sa chodilo cez Novy Most, pri nom vybudovala mensia odstavna plocha aby vodici mohli mat aj tam pauzu (alternativne by mohla ist az po Dostihovu drahu, kde by sa tocila - 83-ka by sa potom skratila po Novy Most kde by sa mohli naviazat prestupy)
3. V pripade ze by sa 61-ka stala expresnou tak by SORy stacili. Pokial by stala len Letisko - Bajkalska - (Trnavske Myto) - Racianske Myto - Hlavna stanica tak by uplne stacili.
L43:cez vikend chodi plna,v pripade pekneho pocasia bi som zhustil interval
L83:nechal bi som ju tak ako je pri auparku nastupuje /vys, dost ludi
L91/191:s tou novou zast. suhlasim . 30.min. interval je katastrofa , vyuziva ju aj cast petrzalky , nechat taky interval aky je a urcité spoje posilnit
1. Čím by si nahradil L39 v úseku od Trnavského mýta po Súhvezdnú?
2. L50 kľudne môže chodiť až k Auparku, myslím že ju využíva dosť ľudí.
3. Na L61 by SOR nestačil (ani po zavedení novej L60).
Dakujem vsetkym za vyjadrenia a ze to neberiete moc vazne, pre mna je podstatne nieco uplne ine ako kvalita navrhu.
Aj tak, L37 je podla vas v poriadku?
Nemam a ani som nikdy nemal nic s SAD alebo ZSSK, len by sa podla mna hodily nizkopodlazne busy na L91. A ked su len 15 metrove... Teda okrem Ikarusov 412, no tie su len tri, s toho jeden len pre telesne postihnutych. Tie su dobre tam kde su. Naco by som sa zo zmenami na L92 dohadoval s VW. Oni tu linku snad financuju?
L87 k Dostihovej drahe, lebo tam su napriklad internaty Ekonomickej univerzity, alebo aj nejake panelaky ci samotna dostihova draha. No ja som povodne myslel ze len niektore spoje, ine by koncily v Ovsisti.
Ja len stručne, čo som všimol pár vecí, s ktorými nesúhlasím, no celkovo to nie je nič moc návrh:
L 43: cez týždeň sa bude voziť každých 30 min luft a ešte predĺžiť ku Krematóriu a nechať 38, zhovadilosť na entú,
L 60: sor by zrejme stačil,
L 87: načo k Dostihovej dráhe? Aby silou mocou niečo išlo k Dostihovej dráhe, na súčasnú konečnú L 83?,
L 91: Predĺžme interval a dajme 15 m bus, nie si zamestnanec SAD, alebo ZSSK?
L 92: Ak sa dohodneš s VW môže byť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milannco