Reakcia na: Nick #74054:
Mať v jednej koľajnici jeden pól, a v druhej druhý, je síce myšlienka zaujímavá, no dosť nerealizovateľná. Jednak to zaváňa nebezpečnosťou, a navyše, v takom prípade by si musel mať každé koleso elektricky dokonale odizolované od rámu podvozku, a takisto kolesá od seba navzájom, čo síce tiež nie je neriešiteľné, ale prinieslo by to taký kopec problémov, a tak by to predražilo taký podvozok (pri prakticky takmer nulových výhodách), že je nezmysel vôbec uvažovať týmto smerom.
Beus
A na pohon vozidla sa v prípade elektrickej trakcie vždy využívajú AJ koľajnice, v ktorých voči zemi napätie nie je, pretože elektrický prúd môže vzniknúť len tam, kde je nejaký rozdiel elektrických potenciálov medzi dvomi bodmi, teda el. napätie Jedným z týchto bodov je totiž trolej/tretia koľajnica, a druhým sú vždy koľajnice, teda el. potenciál zeme Rozumieme?