Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Beus:

:: súhlasím s tým, že je medzi trolejom a koľajnicami je rozdielny potenciál teda elektrické napätie a pri uzavretom obvode tečie elektrický prúd (a vtedy ten elektrický prúd v koľajnici je) ?

:: napäťových sústav je niekoľko/mnoho, nie vždy je niektorý pól uzemnený...
Reply on: SDX #74057:


:: no už je to jasné; ale tento tunel sa uvažuje aj pre elektrickú trakciu, takže nie je potrebné uvažovať s treťou koľajou, prierez by mal byť dostatočný...
Reply on: Nick #74054:
Mať v jednej koľajnici jeden pól, a v druhej druhý, je síce myšlienka zaujímavá, no dosť nerealizovateľná. Jednak to zaváňa nebezpečnosťou, a navyše, v takom prípade by si musel mať každé koleso elektricky dokonale odizolované od rámu podvozku, a takisto kolesá od seba navzájom, čo síce tiež nie je neriešiteľné, ale prinieslo by to taký kopec problémov, a tak by to predražilo taký podvozok (pri prakticky takmer nulových výhodách), že je nezmysel vôbec uvažovať týmto smerom. 🙂
Reply on: Nick #74054:
Myslel som to ze namiesto drotov sa nebude pouzivat tretia kolajnica 😉
Pre ozrejmenie: v koľajniciach nikdy nebol, nie je, a ani nebude elektrický prúd. Ten z nich môže akurát tak tiecť do vozidla pri uzavretí el. obvodu, ale nie v nich byť. Koľajnice sú totiž uzemnené, a teda majú rovnaký el. potenciál ako zem. To, čo máte na mysli, je elektrické napätie, a to nie je absolútna, ale relatívna veličina, teda vždy sa dá merať len voči niečomu. A keďže väčšinou sa napätie meria práve voči zemi, tak ani to napätie v koľajniciach nie je, a ani nebude. Napätie (voči zemi) je v troleji, a v prípade systémov s treťou napájacou koľajnicou (časté u metra, kvôli zmenšeniu prierezu tunelov odbúraním strešného zberača prúdu), v ktorých je z bezpečnostných dôvodov prísne zakázaný vstup do koľajiska, v tejto tretej koľajnici.
A na pohon vozidla sa v prípade elektrickej trakcie vždy využívajú AJ koľajnice, v ktorých voči zemi napätie nie je, pretože elektrický prúd môže vzniknúť len tam, kde je nejaký rozdiel elektrických potenciálov medzi dvomi bodmi, teda el. napätie 🙂 Jedným z týchto bodov je totiž trolej/tretia koľajnica, a druhým sú vždy koľajnice, teda el. potenciál zeme 🙂 Rozumieme? 😉
:: dnes mi dali do rúk noviny Bratislavské echo a na predposlednej strane je scifi foto (videl som ho tu na webe) električky do Petržalky, cez tú drevenú lávku... ?
Reply on: SDX #74053:


:: asi si myslel v jednej koľajnici + a v druhej - potom o.k., pretože teraz je jeden pól v troleji a druhý v koľajnici a tento pól je tiež uzemený...

:: zdá sa, že výhodnejšie by bolo vybudovať samostatnú trať pre vlaky a samostanú trať pre vlaky, pretože skombinovať rôzne rozchody a ešte aj rôzne napájacie sústavy bude technicky náročné... ?
Reply on: Nick #74052:
Myslel som to tak ze nebude vyuzivany na pohon vozidla.. aspon sa to (zatial) neplanuje.
Reply on: SDX #74050:


:: nerozumiem, prečo by nemal v koľajniciach byť elektrický prúd, keď on aj teraz v tých koľajniciach je??? ?
Reply on: girafet #74049:
To bol 6704 na 202/4. Má vraj nejakú dlhodobú poruchu toho dieselagregátu, a tak nemôže jazdiť na Dlhých Dieloch. A tak ho vypravujú na trolejbusové linky. Aj keď potom by som rád vedel, prečo ho nedajú radšej na nejakú celodennú službu, nech sa čo najviac využije. Predpokladám, že to má nejaký dôvod.

P.S. Pre prehľadnosť odporúčam pri písaní vypnúť CAPS LOCK. 🙂
Reply on: Dlhe Diely MHD #74047:
Ale houby. Ziaden elektricky prud v kolajniciach nebude.

Re #74049 girafet: 1) vypni si Caps Lock
2) je to trolejbus s pomocnym diesel elektrickym agregatom nie duobus
3) 25Tr jazdia castejsie aj na inych linkach ako 33 a 133. Casto su aj na 212, zazil som jednu uz aj na 201 🙂
INAC DNESKA NA LINKE 202 OKOLO 7:20 SOM VIDEL NA GAGARINOVEJ DUOBUS, MUSIM SKONSTATOVAT, ZE BY SA TAM NAOZAJ HODILI ? ☺ ☺ ?
Reply on: Dlhe Diely MHD #74047:
Keď chceš byť ironický, tak si najprv zisti, že 3. koľajnicu neamjú len v metre, a nie každé metro má 3. koľajnicu. ?
Reply on: [ELITE]Roger #74036:
Nie bude to system metra el. prud v kolajniciach ? cikanie na kolajnice zakazane ?
Reply on: Mego #74038:
Trolejbusová doprava bola dnes do obeda celá taká podivná, napr. L 204, o tom však viac večer po skompletizovaní v dispečerovi. ?
Reply on: SDX #74044:
Ved to mi jasne..bola tu uz davnejsie o tom diskusia. V EU im to bude jedno hlavne, ze to bude akoze zeleznicno-elektrickova trat resp. ich tak chcu zblbnut ?
Reply on: Mikimaus #74042:
Lenze je tu drobny problem - to co tam chcu postavit sa NEDA postavit.
Ja si to aj tak neviem predstavit. Ak to má byť železnica, všetko sa bude museť robiť ako železničná trať - nástupišťa, vedenie, koľaje. Predpisy železničné. Nevidím to reálne.
Ak to tak bude, je jasné, že normálne nízkopodlažné električky (Astra, Trio, Combino, Cityrunner, Končar) sa sem nebudú môcť kúpiť kvôli Petržalke. Len na obyčajnú mestskú sieť.
Ludia zase nadavate na kockopsa co bude-ma byt v Petrzalke. Ved vsetci nadavali ,ze tam neni a teraz ,ze tam bude ? Budme radi , ze tam bude aspon kockopes , financovany EU pre tretiu kolajnicu ? Vravi sa tomu: Vlk sa nasyti aj ovca ostane cela ? ?
"Mesto Bratislava po zrealizovaní tunelového prepojenia (rok 2015) popod Dunaj prispôsobí v úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor prevádzku mestskej hromadnej dopravy na systém s rozchodom 1435 mm. " ? ? ? to moze byt len vtip (alebo oje* EU). Takze v roku 2015 akoze v petrzalke sa jazdi elektrickami na 1435mm... dobre (takze sa kupia nove elektricky na 1000mm a potom nove o pat rokov nove na 1435)... veri tomu niekto??? Podla mna budeme radi, ked v roku 2015 sa bude vobec jazdit elektrickami v petrzalke, ale tento skvely projekt rata s tym, ze tam bude 1000mm a o pat rokov 1435...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.