Beus:
:: súhlasím s tým, že je medzi trolejom a koľajnicami je rozdielny potenciál teda elektrické napätie a pri uzavretom obvode tečie elektrický prúd (a vtedy ten elektrický prúd v koľajnici je) ?
:: napäťových sústav je niekoľko/mnoho, nie vždy je niektorý pól uzemnený...
:: súhlasím s tým, že je medzi trolejom a koľajnicami je rozdielny potenciál teda elektrické napätie a pri uzavretom obvode tečie elektrický prúd (a vtedy ten elektrický prúd v koľajnici je) ?
:: napäťových sústav je niekoľko/mnoho, nie vždy je niektorý pól uzemnený...
Beus
A na pohon vozidla sa v prípade elektrickej trakcie vždy využívajú AJ koľajnice, v ktorých voči zemi napätie nie je, pretože elektrický prúd môže vzniknúť len tam, kde je nejaký rozdiel elektrických potenciálov medzi dvomi bodmi, teda el. napätie Jedným z týchto bodov je totiž trolej/tretia koľajnica, a druhým sú vždy koľajnice, teda el. potenciál zeme Rozumieme?