Reply on: Beus #74058:
No hlavne pri dotyku s oboma kolajnicami subezne by chodca zabil prud. Ale toto riesenie uz raz bolo pouzite, pred 100 rokmi, na trati po Karlovom moste. Uz vtedy pamiatkari nedovolili instalaciu troleja, a preto bol prud v danom useku privadzany kolajnicami. Aby to chodcov nezabilo, bol cely usek rozdeleny na cca 10 m dlhe segmenty, ktore sa zapinali vahou samotnej elektricky, cize napatie bolo len v tom useku, nad ktorym prave prechadzala elektricka. Riesenie vymyslel nestor ceskej elektrotechniky ing. Krizik, ale bolo skutocne technicky dost komplikovane. Ta trat fungovala len par rokov.
SDX
Re #74049 girafet: 1) vypni si Caps Lock
2) je to trolejbus s pomocnym diesel elektrickym agregatom nie duobus
3) 25Tr jazdia castejsie aj na inych linkach ako 33 a 133. Casto su aj na 212, zazil som jednu uz aj na 201