Úzkorozchodné trate sú kupodivu bezpečnejšie proti vykoľajeniu. V oblúkoch sa nemôže stať, žeby koleso jednoducho "vybehlo". Aj keď to na našich tratiach hrká, kmása, ale ide to rozturbovať v pohode. Je to len v tom skúsiť ten adrenalín. (Išiel už niekto cez výhybku pri Štrkovci 30km/h?). Prevrátenie takisto nehrozí, pretože ťažisko je v podvozku. To kymácanie zo strany na stranu je zapríčinené tým, že trate niesú postavené až tak geometricky presne (škoda).
KLF
Takze myslim ze ta rychlost okolo 90km/h je realna.
All: Na Olejkarskej stoja pred DP dve "zimne pohotovosti", stare Karosy. Ale co ma na nich zaujalo bolo to, ze maju na nich tie okna s velkymi vetrackami ! Nebolo by mudre tie okna hodit radsej na nejaku dobru Karosu, co je v premavke ? V lete su tie okna na nezaplatenie.
All2: Chcel by som sem hodit par riadkov o semaforoch pri tuneli na nabrezi. vsimol som si, ze to tam je tak spravene, ze v podstate maju auta stale zelenu a ked sa blizi elina, tak sa prepnu a skoci jej zelena. Je to fajn system, len by som k tomu mal jednu poznamku. Ked pride totiz elina ku krizovatke, tak musi tak ci tak ZASTAVIT. Nebolo by lepsie dat ten spinac trocha skor, aby sa krizovatka uvolnila vcas a elina by NEMUSELA zastavit ? Ja som nad tym premyslal a nevidel som v tom problem. Ak mi o tom viete niekto povedat nieco blizsie, tak prosim vas o info, lebo dost ma to zaujima. Ten system riadenia semaforov je SUPER, ale bol by dokonalejsi, keby elektricka nemusela cakat na zelenu vobec.
Diik.