Čo ja pamätám, tak dlhé roky bol systém obmedzenej premávky denných liniek až do zvyčajného ukončenia - sťahovanie vozidiel začínalo zhruba v časoch, kedy dnes, potom zostávali 1-3 vozidlá na linke. (Dnešný systém mi pripadá lepší, pretože viem, kedy ten nočák presne pôjde.)
SADisti majú obmedzenú premávku 24. a 31.12. tiež dlhé roky (aj za socializmu). Pravdou však je, že nulový grafikon po cca 16-tej tu ešte nebol. Ale čo už, keď všetky kompetentné orgány na HD s..ú, možno sa ho dočkáme aj každý víkend.
Po úprave intervalu v nočnej doprave v Prahe došlo k takému nárastu počtu cestujúcich, že to vyvolalo protesty taxikárov na Magistráte ? . Na druhej strane to malo za dôsledok, že nočné spoje sú preplnené - to by sa konečne po rokoch váhania malo riešiť po Novom roku nasadením konduktorov na nočné spoje a elimináciou bezdomovcov v týchto spojoch. V ďalšom kroku by malo byť zvýšené cestovné na nočných spojoch (platnosť PCL neobmedzená - bude sa týkať len náhodných cestujúcich a turistov). Ďalším, systémovým, problémom je, že pri 30 min. intervale došlo k rozbitiu niektorých tradičných prestupných bodov - to vedie v súčasnosti k úvahám o skrátení intervalu NS na 20 min. - lenže to zase naráža na ochotu Magistrátu takéto navýšenie vzkm platiť, keďže, vzhľadom na extrémne vysoký podiel držiteľov PCL v Prahe navýšenie počtu spojov neznamená prakticky žiadne navýšenie tržieb a zvýšenie cien PCL je politicky pomerne dosť nepriechodné. Diskusia o nočnej doprave je dobrá, myslím, že všetky návrhy sú dobre myslené, ide len o to, ako sa k tomu postaví mesto - lebo ide skutočne len o pár korún a tlak taxikárov - mesto má možnosť spraviť krok už niekoľko rokov a veľmi sa k tomu nemá...
Tak ale ten návrh, aj keď neoficiálny, evidentne celkom dobre ovládaš, tak sem s ním! ?
No teraz to v Brne jazdí od tých 23:00 do 4:30, odchod o 5:00 neviem že by bol. To už jazdia denné linky naplno. ?
A tie vložené spoje sú tuším desať minút pred jednou, ale iba na určených linkách v určitých smeroch (trebárs ide linka z bodu A do bodu B cez Hlavní nádraží, čo je bod C, tak tieto vložené spoje idú len z bodu C do bodu . ?
Re #71842 Mike: No ale zato že je niečo tradícia tak to predsa nie je dogma. A tradície sa menia. ? Ak by niečo fungovalo dobre, tak by bola blbosť neskúsiť to, pretože sa to tak nikdy nerobilo a blablabla.
Pôvodne som myslel že by to točili dva vozy kde by bolo nutné, no ale keď by boli veľké prestoje, tak sa mi pozdávajú intervaly z toho podivného tajného návrhu DPB. ?
Ešte ma napadlo, že by sa to dalo spriebežniť a pospájať linky s konečnými na radiálach a prestupom na SNP, ale to je už fakt nerealizovateľné sci - fi. ?
Akože nápad to nie je zlý, len teda neviem že do akej miery by to bolo použiteľné pre DNV, lebo hoci je to kilometricky rovnaké, asi by tam bolo nejaké to časové zdržanie. A viac ľudí chce byť asi skôr v centre ako v Dúbravke. Nevyznám sa v dopravných vzťahoch medzi DNV a Dúbravkou, ale ak by sa to vo väčšej miere využilo, tak prečo nie. ?
To by mohol byť ďalší prestupný uzol trebárs Alexyho alebo tam niekde. ?
Ja by som hlavne rád videl spísané dôvody, prečo je nutné realizovať taký masívny projekt prestavby Predstaničného námestia. Určite je treba ten priestor nejako skultivovať, odhaliť historickú budovu Hl. stanice, atď., ale či je treba a či je dobrý navrhnutý investičný zámer, o tom mám pochybnosti.
Ďalej, firma IPR Slovakia v súčanosti realizuje napr. stavbu Astoria Palace, kde už niekoľko mesiacov mešká s uvoľnením jazdného pruhu a umiestnením zastávky MHD. Aké je spoľahnutie, že takáto firma zvládne Predstaničné námestie a bude dodržiavať termíny?
Prečo sa má v Predstaničnom námestí prerobiť celá doprava? Aký je verejný vz. súkormný záujem? Myslím, že by sa hodila poriadna verejná diskusia, a až potom prípadná prestavba a investičný projekt.
Podľa zámeru prestavby predstaničného priestoru bude v každej etape výstavby priestor na obratisko MHD. Dočasné obratisko bude vybudované v hornej časti Žabotovej ulice. ?
vsak je mozne ze nocaky zas budu odchadzat z snp,,lebo zachvilku sa zacne prestavba vlakovej stanice aJ PREDSTANICNEHO NAMESTIA tak nocaky budu musiet byt vipravovane z ineho miesta.... ?
skor som za to aby chodili 504 tak ako chodi a + 501 ako 22ka...
pretoze teraz chodia 3 plne vozy do dubravky a 3 pplne vozy do DNV... ak by bola len jedna linka s 3 vozmi, bol by to des... jedine ze by boli zdvojene...
Ale čo som chcel poznamenať, že Brno sa vyvíjalo ináč ako u nás historicky, pôvodne boli rozjazdy o 23:25, 0:05 a potom ako dnes do 4tej vždy o :00 a o 4:30 a 5:00. A takto to bolo dlhšie predtým myslím už nejaké to desaťročie.
Kdežto Ba mala tradíciu NV z SNPčka o 0:40, 1:40 a ešte jeden alebo dva odchody cca+- po hodine ale to už nebolo centrálne záležalo od linky. (napr 2:35 a 3:30)
Takže závisí od štruktúry mesta a od historických predpokladov, nemôžeme u nás aplikovať brnenský model, len preto že tam to funguje temer ideálne a u nás by to bolo tiež úplne super. Ako som povedal, záleží aj od toho, za koľko sa vyjazdia jednotlivé trasy (smery) a pokiaľ tá možnosť tu je a ona tu skutočne je, ťahať premávku dennych liniek do maximálnej možnej nočnej hodiny, povedzme tak, aby sa vodiči zasa masovo nebúrili. Ako príklad môže ísť napr. Praha.
Ja sám som ten návrh nevidel iba mi bol podaný vo verbálnej podobe z agentúry JPP. Oficiálne niekde nie je, lebo všetko je tajné ?
Re #71838 El Sergio: Situáciu v Brne poznáme dôverne viacerí. Centrálne rozjazdy z hl. nádraží nočákov sú 23:00, 23:30, 0:00, 1:00, 2:00, 3:00, 4:00, 4:30 a 5:00. v noci pred voľným dňom sú rozjazdy aj o 0:30 a 1:30.
Na každý rozjazd aj nejaký spoj vlky dovezie, teda aj na úplne prvý idú nočné spoje z radiály. (Okolo 22:30 (ale toto sa plánuje aj v tom novom hyopertajnom návrhu NV u nás. ) V tom čase samozrejme ešte normálne funguje denná doprava. Posledné odchody z konečných sú tam okolo 22:50 - teda ten čas, keď a denná prekrýva s nočnou je asi pol hodina (ideálny stav) Podobne je to aj ráno okolo 4:30 - 5:00
No a dnes od poslednej zmeny grafikonu posilňovali tie rozjazdové spoje pred 0:00 museli na všetky dôležité smery pridávať spoje o 23:55. Ale zase rozjazdy denných liniek (tram) z hl. nádraží sa posunuli z 22:50 na posledné o 22:40, čiže tam spravili 20 min dieru
Tá 507 bola hlavná idea, to by som určite presadzoval. S tou Hrobákovou to možno nefungovalo aj preto, že v terajšom stave tie linky v meste jazdia tak isto, tak nikomu sa to samozrejme neoplatí. Ale po presmerovaní 507 si myslím že by sa to určite uplatnilo. ?
A SNP by znieslo v pohode tie tri linky, zámerne som ten počet znížil na nutné minimum, aby to trebárs nezaťažovalo veľmi koľajovú dlažbu (aj keď teda neviem ako je to s jej odolnosťou), a aby bol prístup do každej časti mesta. Podľa mňa jediným argumentom proti trom linkám miesto jednej je, že všetci sú na obede. ? Lebo ak tam tú 507 pošlú, už je jedno či tam zavrčí jeden bus alebo tri zároveň. ?
Tie intervaly po 1:11...zaujímavé a dosť kuriózne, no ale ak iná možnosť nie je, tých 11 minút už je asi jedno. Len aspoň medzi polnoc a jednu tam dačo navyše prihodiť. ?
A mohol by si ten návrh DPB prezentovať prípadne dať link? Dosť by ma to zaujímalo. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto
Ďalej, firma IPR Slovakia v súčanosti realizuje napr. stavbu Astoria Palace, kde už niekoľko mesiacov mešká s uvoľnením jazdného pruhu a umiestnením zastávky MHD. Aké je spoľahnutie, že takáto firma zvládne Predstaničné námestie a bude dodržiavať termíny?
Prečo sa má v Predstaničnom námestí prerobiť celá doprava? Aký je verejný vz. súkormný záujem? Myslím, že by sa hodila poriadna verejná diskusia, a až potom prípadná prestavba a investičný projekt.