Reakcia na: AAA #71834:
No na Námestí SNP sa to dá vyriešiť fakt asi len tým, že zopár taxíkov bude treba vyraziť (no ale ak by toto prešlo napriek taxikárskej lobby tak tie tri boxy by už bol asi fakt najmenší problém ? ), v prípade 511 stačí zastávka na Kamennom. Organizáciu dopravy by nebolo treba meniť vôbec, veď stačí poslať busy po električkových koľajách a je to! ? No a odchody: ja som v tom návrhu vychádzal klavne z Brna a tam nočná doprava funguje dokonca od 23:00 (čiže reálne dokonca minimálne od 22:30) a premáva zároveň s dennými linkami. A mne sa teda pozdávajú nočáky v tejto hodine lepším riešením. Ale pretože DPB, radšej som to posunul na 23:30 (to znamená tak o 23:00 rozjazd zo všetkých konečných na stanicu). No a ten 04:30 v Brne funguje tiež, čím nevzniká v doprave diera ako je to teraz v Bratislave. Niekedy je to celkom použiteľný spoj. ?
No ale v zásade na 23:30 a 04:30 netrvám, keby to premávalo aspoň od tej polnoci po štvrtú. ?
El Sergio
Tu je pár vylepšení, nad ktorými som uvažoval ->
1) Zmeny trás:
503 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - JESENSKÉHO - Nábrežie - Dlhé diely (netrvám na tom, hlavne kvôli bodu 2, pri rovnakom čase sa zvýši obslužnosť centra pre západnú časť mesta)
507 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - ŠAFÁRIKOVO NÁMESTIE - STARÝ MOST - Bosákova - Ovsište - Vyšehradská (lepšia obsluha centra v náväznosti na bod 2)
511 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - ŠPITÁLSKA - Záhradnícka - RUŽINOV (lepšia doprava z a do centra z východnej časti mesta, kvôli bodu 2 linka skrátená iba po Ružinov)
513 = Hlavná stanica - ŠANCOVÁ - Trnavská - Rádiová - (Letisko) (rýchlejšie spojenie so stanicou, centrum vyriešené v bode 2)
514 = Hlavná stanica - HODŽOVO NÁMESTIE - KRÍŽNA - Vajnorská - (Východné) - Vajnory (lepší prístup do centra z vajnorskej radiály bez nutnosti prejazdu cez Hlavnú stanicu)
518 = Hlavná stanica - Kramáre - CINTORÍN SLÁVIČIE ÚDOLIE (pokusne a s vylepeným patričným varovaním a upozornením o pokusnosti, na Amfiteáter maximálne iba ako zachádzka)
2) Vytvorenie prestupných uzlov (prestupné časy iba smerom z Hlavnej stanice, v poačnom smere sa dajú zladiť odchody):
Botanická záhrada (502, 503, 504) = Čakacia doba linky 504 zhruba 4 minúty, 503 (cez Nám. SNP) a 502 prichádzajú zároveň, prípoj na Karlovu Ves, Dúbravku, Dlhé diely a Devín, v opačnom smere možnosť rýchleho prístupu na stanicu cez Zochovu, do centra, aj na AS a Račianske mýto.
Zimný štadión (512, 513) = Čakacia doba linky 513 zhruba 2 minúty, rýchly prístup na stanicu a do centra z Dolných honov, Trnávky a Letiska, naopak to isté.
AS Mlynské nivy (509, 510) = Čakacia doba linky 509 zhruba 1 minúta, zlepšenie spojenia Račianske mýto - Prievoz/Dolné hony a Vlčie hrdlo - centrum. Nie je to úplná nutnosť, ale pre malé časové rozdiely neublíži, naopak poteší.
Astronomická (511, 512, 517) = Čakacia doba linky 512 2 minúty. Pri ceste späť by mala linka 511 umožnený odchod z konečnej až po príjazde 512, linka 517 by prichádzala na Astronomickú s trojminútovým predstihom pred odchodom a príchodom 511. Rýchla možnosť spojenia centrum/Ružinov - Dolné hony/Podunajské Biskupice.
Hrobákova (506, 507) = Čakacia doba linky 506 3 minúty. Zlepšenie prístupu do centra pre polovicu Petržalky, pre Ovsište rýchlejší prístup na stanicu.
Hodžovo námestie (516) = Zachovať súčasný stav, 516 čaká povinne 3 minúty po odchode poslednej linky z Hodžovho námestia.
Hlavná stanica (501, ..., 515, 518) = 5 minút po príjazde všetkých liniek odchod, pričom ľudia by hneď po príjazde mohli nastupovať. Zlepšenie prístupu do centra hlavne pre Devínsku Novú Ves, Záhorskú Bystricu a Lamač, takisto skvalitnenie možností výberu. Len som si nie istý, či by to nebolo v rozpore so Zákonníkom práce... ?
3) Nasledovné časy odchodov zo stanice (pričom prvé spoje by boli vypravované z jednotlivých konečných): 23:30, 00:00, 00:30 (môže byť iba v piatok a sobotu), 01:00, 01:30 (iba v piatok a sobotu), 02:00, 03:00, 04:00, 04:30 (aj keď v toto ani nedúfam ? ). Ak nie takto, tak aspoň ten 23:30, 00:00 a potom každú hoidnu až po 04:00.
Tak takto si to nejako predstavujem. MYslím že by to mohlo fungovať. Linky by boli v podstate takého polookružného charakteru, nočná doprava by bola rýchla a dostupnosť centra odvšadial kvalitná, pričom by to ani nestálo toľko námahy a prostriedkov (no možno viac námahy a sústredenia od dispečingu). Privítam nejaké námietky a vylepšenia, a možno v diskusii stvoríme jeden dobre pracujúci systém. ?
A prepáčte za enormnú dĺžku príspevku. ?