Tá 507 bola hlavná idea, to by som určite presadzoval. S tou Hrobákovou to možno nefungovalo aj preto, že v terajšom stave tie linky v meste jazdia tak isto, tak nikomu sa to samozrejme neoplatí. Ale po presmerovaní 507 si myslím že by sa to určite uplatnilo. ?
A SNP by znieslo v pohode tie tri linky, zámerne som ten počet znížil na nutné minimum, aby to trebárs nezaťažovalo veľmi koľajovú dlažbu (aj keď teda neviem ako je to s jej odolnosťou), a aby bol prístup do každej časti mesta. Podľa mňa jediným argumentom proti trom linkám miesto jednej je, že všetci sú na obede. ? Lebo ak tam tú 507 pošlú, už je jedno či tam zavrčí jeden bus alebo tri zároveň. ?
Tie intervaly po 1:11...zaujímavé a dosť kuriózne, no ale ak iná možnosť nie je, tých 11 minút už je asi jedno. Len aspoň medzi polnoc a jednu tam dačo navyše prihodiť. ?
A mohol by si ten návrh DPB prezentovať prípadne dať link? Dosť by ma to zaujímalo. ?
No na Námestí SNP sa to dá vyriešiť fakt asi len tým, že zopár taxíkov bude treba vyraziť (no ale ak by toto prešlo napriek taxikárskej lobby tak tie tri boxy by už bol asi fakt najmenší problém ? ), v prípade 511 stačí zastávka na Kamennom. Organizáciu dopravy by nebolo treba meniť vôbec, veď stačí poslať busy po električkových koľajách a je to! ?
No a odchody: ja som v tom návrhu vychádzal klavne z Brna a tam nočná doprava funguje dokonca od 23:00 (čiže reálne dokonca minimálne od 22:30) a premáva zároveň s dennými linkami. A mne sa teda pozdávajú nočáky v tejto hodine lepším riešením. Ale pretože DPB, radšej som to posunul na 23:30 (to znamená tak o 23:00 rozjazd zo všetkých konečných na stanicu). No a ten 04:30 v Brne funguje tiež, čím nevzniká v doprave diera ako je to teraz v Bratislave. Niekedy je to celkom použiteľný spoj. ?
No ale v zásade na 23:30 a 04:30 netrvám, keby to premávalo aspoň od tej polnoci po štvrtú. ?
Rozjazdy z centra síce sú 23:25 (čo si myslím, že by tiež malo byť kúsok neskôr), ale problémom sú najmä odchody z radiál do centra. Momentálne napr. na račianskej radiále ide posledný voz do centra 23:00, a najbližší ďalší je až 515-ka kus po 0:30, co je podla môjho názoru dosť neakceptovateľné - čakať (ešte pred polnocou) hodinu a pol na spoj. Čiže tam by to chcelo ešte pridať nejaké ďalšie odchody z radiál do centra, a optimálne tak, aby tie posledné boli zároveň prípojom k prvým odchodom nočákov z centrálneho rozjazdového bodu o 0:00. A odtiaľ už tie vozy môžu ísť hoci aj naprázdno potom do vozovne, a prípadne aj s ľuďmi, a odľahčiť tým nočáky. ?
No a o 23:30 by som skutočne videl radšej denné linky premávať. Električky majú dnes centrálny rozjazd z uzlu Jesenského /Šafko 23:25 - takže to stačí do dnešných 23:50. Takže už len aby sa na ostatných a-bus a t-bus linkách pridalo po odchode pri 20 min intervale to bude spravidla 23:20 cca; na vybraných smeroch, najmä pri jazde smer centrum aby vozy nešli do vozovne naprázdno, môžu byť posledné odchody do 23:40. ?
No som počul o jednom návrhu čo je na dpb, teda DPB ho asi posunie vyššie ako svoj.
V ňom ide L507 cez SNP ako hovoríš Ty.
Osobne ja by som najradšej videl všetky linky začínajúce na SNP a z Hl. St by išli povedzme 3 ako kedysi. Ale to je nereálne. Tá 1 je tade reálna. Ale viac už asi nie, lebo taxilobby, lebo sťažnosti obyvateľov, lebo skľudnenie zóny atď...
Čakanie 506 a 507 na Hrobákovej bolo garantované (to je aj odpoveď na otázku Peona), od vzniku tohto systému nočákov ( 1. 4. 1995) ale sa zrušilo už dávnejšie, lebo asi nejaký z nich dvoch (507) nestíhal, a moc obyvateľom to nechýbalo, tak sa to zrušilo.
V tom návrhu je 513 uplne super: lebo by spájala Letisko, ASMN a Hl. Stanicu.
A centralne rozjazdy: bratislavský problém sú trasy, lebo u nás sa to vyjazdí buď za 70 min, alebo keď v novinách sa prezentovalo stanovisko DPB, že pri vôli zo strany mesta sa vyjazdí cca 40 min interval, čo je cca polovica. Pri intervale 60 min bude iba pár liniek kde to vyjazdí voz, inde dva ale s veľkými prestojmi. Takže ten najnovší návrh s odchodmi:
0:00 1:11 2:22 a 3:33. Vraj to majú tak niekde v európskom meste. ?
No v podstate je to dobré, len v
1. ak chceš nočáky cez SNP, musíš vyštvať taxikárov z bývalej zastávky a výrazne zmeniť organizáciu cestnej dopravy ako takej.
A čo sa týka 3. odchod o 23:30 by som radšej riešil miernym predĺžením prevádzky denných liniek a odchod o 4:30 sa mi zdá dosť zbytočný.
vyzera to dobre dokonca tak dobre ze pochybujem ze to moze fungovat ?
Myslim ze hlavnym problemom bude nedostatok vodicov ale kedze sa do toho vobec nevyznam tak to nech posudia znalejsi.
Tak ma napadlo, že ako predsavzatie do nového roku by si pán primátor mohol vziať skvalitnenie nočnej dopravy a taxikárskej lobby prisúdiť taký význam, aký jej patrí: aby bola možnosťou, a nie nutnosťou! ?
Tu je pár vylepšení, nad ktorými som uvažoval ->
1) Zmeny trás:
503 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - JESENSKÉHO - Nábrežie - Dlhé diely (netrvám na tom, hlavne kvôli bodu 2, pri rovnakom čase sa zvýši obslužnosť centra pre západnú časť mesta)
507 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - ŠAFÁRIKOVO NÁMESTIE - STARÝ MOST - Bosákova - Ovsište - Vyšehradská (lepšia obsluha centra v náväznosti na bod 2)
511 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - ŠPITÁLSKA - Záhradnícka - RUŽINOV (lepšia doprava z a do centra z východnej časti mesta, kvôli bodu 2 linka skrátená iba po Ružinov)
513 = Hlavná stanica - ŠANCOVÁ - Trnavská - Rádiová - (Letisko) (rýchlejšie spojenie so stanicou, centrum vyriešené v bode 2)
514 = Hlavná stanica - HODŽOVO NÁMESTIE - KRÍŽNA - Vajnorská - (Východné) - Vajnory (lepší prístup do centra z vajnorskej radiály bez nutnosti prejazdu cez Hlavnú stanicu)
518 = Hlavná stanica - Kramáre - CINTORÍN SLÁVIČIE ÚDOLIE (pokusne a s vylepeným patričným varovaním a upozornením o pokusnosti, na Amfiteáter maximálne iba ako zachádzka)
2) Vytvorenie prestupných uzlov (prestupné časy iba smerom z Hlavnej stanice, v poačnom smere sa dajú zladiť odchody):
Botanická záhrada (502, 503, 504) = Čakacia doba linky 504 zhruba 4 minúty, 503 (cez Nám. SNP) a 502 prichádzajú zároveň, prípoj na Karlovu Ves, Dúbravku, Dlhé diely a Devín, v opačnom smere možnosť rýchleho prístupu na stanicu cez Zochovu, do centra, aj na AS a Račianske mýto.
Zimný štadión (512, 513) = Čakacia doba linky 513 zhruba 2 minúty, rýchly prístup na stanicu a do centra z Dolných honov, Trnávky a Letiska, naopak to isté.
AS Mlynské nivy (509, 510) = Čakacia doba linky 509 zhruba 1 minúta, zlepšenie spojenia Račianske mýto - Prievoz/Dolné hony a Vlčie hrdlo - centrum. Nie je to úplná nutnosť, ale pre malé časové rozdiely neublíži, naopak poteší.
Astronomická (511, 512, 517) = Čakacia doba linky 512 2 minúty. Pri ceste späť by mala linka 511 umožnený odchod z konečnej až po príjazde 512, linka 517 by prichádzala na Astronomickú s trojminútovým predstihom pred odchodom a príchodom 511. Rýchla možnosť spojenia centrum/Ružinov - Dolné hony/Podunajské Biskupice.
Hrobákova (506, 507) = Čakacia doba linky 506 3 minúty. Zlepšenie prístupu do centra pre polovicu Petržalky, pre Ovsište rýchlejší prístup na stanicu.
Hodžovo námestie (516) = Zachovať súčasný stav, 516 čaká povinne 3 minúty po odchode poslednej linky z Hodžovho námestia.
Hlavná stanica (501, ..., 515, 518) = 5 minút po príjazde všetkých liniek odchod, pričom ľudia by hneď po príjazde mohli nastupovať. Zlepšenie prístupu do centra hlavne pre Devínsku Novú Ves, Záhorskú Bystricu a Lamač, takisto skvalitnenie možností výberu. Len som si nie istý, či by to nebolo v rozpore so Zákonníkom práce... ?
3) Nasledovné časy odchodov zo stanice (pričom prvé spoje by boli vypravované z jednotlivých konečných): 23:30, 00:00, 00:30 (môže byť iba v piatok a sobotu), 01:00, 01:30 (iba v piatok a sobotu), 02:00, 03:00, 04:00, 04:30 (aj keď v toto ani nedúfam ? ). Ak nie takto, tak aspoň ten 23:30, 00:00 a potom každú hoidnu až po 04:00.
Tak takto si to nejako predstavujem. MYslím že by to mohlo fungovať. Linky by boli v podstate takého polookružného charakteru, nočná doprava by bola rýchla a dostupnosť centra odvšadial kvalitná, pričom by to ani nestálo toľko námahy a prostriedkov (no možno viac námahy a sústredenia od dispečingu). Privítam nejaké námietky a vylepšenia, a možno v diskusii stvoríme jeden dobre pracujúci systém. ?
Ako uz niekto davno pisal. Po 20:00 (alebo 21:00) by mohlo byt vsetko na znamenie, CP upravit podla primeraneho zrychlenia spojov. Mozno by na rovnaku obsluhu niekde aj stacilo menej vozov, alebo by sa dalo jazdit castejsie. Je debilita DPB, ze ked z Budkovej idu traja ludia, a vacsinou netreba nikde zastavovat, tak neupravia CP podla empirickych skusenosti.
Re #71818 Kami: Tak tak, a na druhu stranu by mi nemalo roztopit podosvy v T3. Predminulu zimu som tak cakal na 68 po dvadsiatejo hodine, minus pat vonku a ja som zrovna nebol dobre obleceny. Tesil som sa ze vbehnem do busu a prisiel 280, odysea pokracovala.
Re #71822 Valec: Ako na to tak pozeram, tak takto by mala vyzerat IMHO 88 normalne, a do ovsista by mal ist trolej z niv.
akurát si mi nahral tému, pretože od 15ctej tá tabuľa ukazovala odchody ako počas bežnej prevádzky a nie také, ake boli včera. A aj večer po 18ctej tam svietili bežné odchody spojov, ktoré už nepremávali...
?
Pekné vianoce všetkým prispievateľom, ale aj čitateľom... ? ?
Neviete ci sa neplanuje nainstalovat tabule ako je ta pod Novym Mostom, aj na ine miesta? Lebo je to celkom uzitocna vec, vcera to ukazovalo posledne a prve odchody a dokonca mi pracovnici DPB zazelali pekne Vianoce ?
no keby sa urobilo, že po 22hod. budú všetky zastávky na znamenie, musel by sa niektorým linkách o nejakú tú minútu skrátiť CP... ale aj tak teraz niektoré linky, ktoré majú viac zastávok na znamenie, majú večer a ráno skracovanú jazdnú dobu...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aNTI
Re #71818 Kami: Tak tak, a na druhu stranu by mi nemalo roztopit podosvy v T3. Predminulu zimu som tak cakal na 68 po dvadsiatejo hodine, minus pat vonku a ja som zrovna nebol dobre obleceny. Tesil som sa ze vbehnem do busu a prisiel 280, odysea pokracovala.
Re #71822 Valec: Ako na to tak pozeram, tak takto by mala vyzerat IMHO 88 normalne, a do ovsista by mal ist trolej z niv.