Tých 25,- SKK/l nafty možno bez spotrebnej dane a DPH, ktoré aj tak musí zaplatiť.-). Reálne dosiahnuteľná veľkoodberateľská zľava na naftu je cca. 15%.
jedno aj druhe su dost blbe pripady. bimetalizmus bol kusok o niecom inom.
ropa a plyn (co urcite) uznas su komodity o nieco inom ako zlato a striebro
Re #70946 Papyr: najpesimistickejsie varianty hovoria o stupnitu hladiny mori nasledujucich 100 rokov o nejakych par metrov. to je docela nepodstatne.
navyse sa aj mylis co zimy tyka. golfsky prud nema za ulohy oteplovat pocasie ale zmiernovat vykyvy. jedine co by sa stalo, ze by bolo u nas pocasie podobne tomu rusku. extremne teple leta, extremne chladne zimy. ziadna jar/jesen. co vlastne je aj teraz ...
kazdopadne radsej CO2 ako ten sajrajt
ad miliarda na trolejbusy. heh co s a babe snilo, to sa babe chcelo. uz vidim tu miliardu, ked ledva idu naskrabat na dalsich 6 duobusov. nehovoriac o tom, ze vystavba troleji a kupa normalnych trolejbusov je samozrejme vyhodnejsia.
mesto nech najprv zatrolejuje a poriesi to najnutnejsie a potom nech vypustaju do eteru take bludy
S K2 by sa to urobiť nedalo, má príliš malú vzdialenosť otočných čapov. Ale dalo by sa hravo začať robiť "wane" a "trojwane". Nie je to síce definitívne riešenie, ale dočasne by pomohlo.
Síce s tebou väčšinmou súhlasím v poslednom čase, ale s tými emisiami si dosť zásadne a rádovo prestrelil. Niektoré emisie CNG sú rádovo nižšie, iné sa do Euro 5 pobiede vopchajú.
Myslim si, ze niekto v DPB je teraz uplne vyteseni, ze mu trolejbus jazdi bez dratov a chce to rozsirit na uplne nezmyselne miesta. Do Petrzalky treba tahat draty a nie kupovat "doubusy". Na co most Apollo potom hyzdia tie trakcne stlpy.
Inak zvolili ta alebo nie?Ja som ti zabezpecil hlasy od jednej rodinky co voli v Starom meste, ale vacsi dosah som nemal.
To som tiež celkom nepochopil s tými duobusmi, okrem toho tie predĺženia, pokiaľ by boli realizované tak, ako sa píše v článku (205, 209, 210), by boli plne trolejbusové linky.
A aké duobusy chce DPB nakupovať? Prečo?
Pre Dlhé Diely by ani tých ďalších šesť s pomocným motorom nebolo treba, keby nejazdili pod Nový most, a keby sa urobil vyhradený pruh. Nebude to zbytočné vyhadzovanie peňazí? Alebo je už zmluva na ne?
K novinke o trolejbusoch za miliardu jedna multiple choice question ?
To, ze sa kupia/maju kupit trolejbusy za 1 miliardu je:
1. prianie ludi zaujimajucich sa o MHD?
2. prianie a plan DPB? vyjadrenie vedenia DPB?
3. vyjadrenie a plan magistratu, s tym ze to zafinancuje?
4. nieco ine?
A s tymi duobusmi obdobne - to kto planuje a vazne to planuje predlzit 209 a 210 ako duobusove (asi kratke, ci klbove?) linky, bez stavby trolejbusovych trati? Ja som myslel ze z prevadzky L133 a L32 su skorej negativne skusenosti (ako spotreba, maly vykon), a nie ze sa budu zavadzat este dalsie hybridne linky...
neberte to tak dragicky. Pozrite sa na to z tej lepsej stranky. K moru uz nebude musiet cestovat do chorvatska ale len tot k susedom madarom ?
Niekde som cital, ze nahustenim pneumatik na urcenu hodnotu pri najazdenych 30.000 km rocne sa na jedno auto vypusti o stovky kilogramov CO2 menej a usetri cca 18.000 korun (v zavislosti od ceny benzinu)
Co takto zacat od vlastneho auta
Máš pravdu, až na to, že len v jednej rovine. Skôr ako dôjde k stúpnutiu hladiny do takých rozmerov nás postihne potravinová kríza, z ktorej sa nevylíže 90 % populácie - behom pár desaťročí. Miesta bude potom dosť - záležať bude na zamorení obývateĺných oblastí. ☺
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aquila
CNG bude vzdy radovo lepsia alternativa ako ropak a to ani netreba rozne filtre, ktore samozrejme casom prestanu mat ten ucinok co mali mat, ze ano