v konecnom dosledku klesnu aj o viac ako dva rady, kedze napriklad emiesie rakovinotvordnych pevnych ciastociek "klesne" v podstate na nulu (toto je inak vec preco by som zakazal diesle vo vseobecnosti), organicke latky tiez klesnu v podstate na nulu, CO klesne v principe o tych 99%, NOx klesne o nejakych 50-60%, CO2 sa znizi zrejme najmenej, to je fakt, to je tusim len nejakych 20-30% ...
samozrejme dalsou vyhodou je (zatial) uplne ine zdanovanie, opotrebenie motorov, hluk ...
Dobra anketa, "spravanie personalu DPB" ? skor by som dal anketu ake je chovanie cestujucich voci vodicom, arogantne spravanie co si musia ventilovat nervicky z roboty a domacnosti, odute xichty a nespokojnost pokial nestihnu spoj ktory si vysnivali a ranny ozrati a ochcany narod ... ?
Je to kvoli tomu ze u nas nepremavaju troj a viac clankove modely, aj ked teoreticky by sa to mozno dalo urobit aj s K2, ze by zadna alebo predna cast bola nizkopodlazna.. ale mna by skor zaujimalo preco sa T3 nemodernizuju na T3NP..
ja som zastanca plynu, len hovorim co som pocul...a ohladom tych 60 000 000...su to 3 busy priblizne...ked si to zobereme vzhladom na napriklad 22 solarisov za posledne volebne obdobie je to vela, ale ked si to vezmeme vzhladom na obnovovanie vozoveho parku, ktore by bolo potrebne...je to pomerne malo...ale to je len taka uvaha nepodstatna...to som napisal len ako taky statisticky udaj tych 60 mil. ide hlavne o ekologiu, ked uz sa o tom tolko hovori, tak by sa malo uz aj nieco robit, takze mas pravdu...ohladom nizkopodlaznosti...suhlasim s tebou...
vie mi niekto povedat preco v bratislave neexistuje nieco take ako v kosiciach, alebo cechach??? mam na mysli nizkopodlazne clanky v elektrickach...viem, ze sa jedna pri jednej modernizacii o niekolko milionov naviac, ale tak bolo by to dlhodobejsie riesenie a aj praktickejsie...vacsia kapacita...ciastocna nizkopodlaznost a podobne...
60 mio rocne sa ti zda byt malo ? s tym, ze tie vrakosu adopatovane su predsa len kusok o niecom inom ako nove busy.
a ci sa ti to paci alebo nie, aj oproti euro 5 maju plynaky o 99% mensie emisie. to proste neukecas.
moderne mesto a tym duplom hlavne, ktore ma problem s dopravou by malo kupovat uz temer vyhradne plynaky. a nejake bachorky o neocakavanych udalostiach ? ach boze, vo viedni maju temer 100% flotilu plynakov a tie "neocakavane" udalosti zvladaju hravou zadnou.
osobne si myslim, ze nove tendre na busy by mali byt povinne s plynom a nizkopodlaznost aspon po druhe dvere (neni nutna 100%)
bolo mi taktiez povedane, ze plynom sa setri len okolo 60 000 000 rocne...aktualne...mas sice pravdu, ze takato lacna ropa bude len chvilu a potom postupne zas zacne dosahovat rekordy...co sa ekologie tyka...je to obrovska vyhoda ten plyn, ale oproti starym busom, tie nove uz splnaju niekolko nasobne prisnejsie emisne normy...
ak to je pravda, tak len znaci o ozajstenej neschopnosti vedenia DPM. hlavne preto, ze plynaky su sice v uvode drahsie, ale z dlhodobeho hladisku su podstatne vyhodnejsie. ci uz prevadzkovo, alebo aj co sa ekologie tyka.
nooo...river park bude mat 20 stromov mozno na tom nabrezi ?, predstanicne bude mat nanajvis fontanu ? a co sa tyka projektu eurovea, tak tam budu nejake stromove useky...teda aspon v tej 1. faze...co sa tyka 2: fazy, tak tam mozeme ocakavat len "mrakodrapy"...som sice zastanca modernych vyskovych budov a vsetkeho moderneho, ale musi to byt vyvazene so zelenou...keby kazda vacsia zastavba ratala aj s prilahlym parkom, resp. parcikom, to by bolo kompromisne riesenie, ktore mam taky blby pocit v bratislave dlho este nebude... ?
co sa tyka obnovy vozoveho parku...ked som sa rozpraval s koladom, tak mi povedal, ze este maju nieco ako otvorenu zmluvu so solarisom na 50 autobusov, to cislo si presne nepamatam, 22 sme uz kupili, takze 50-22:) nooo...ale kolada povedal, ze klbove solarisy kupia v roku 2007 (to bol sukromny rozhovor, ziadne verejne keci, takze to povazujem celkom za realne). Malo by sa jednat o Solaris URBINO 18 III generacia...plynove sa nubudu kupovat, lebo aby sme mali priblizne 50:50 plyn:diesel, koli neocakavanym udalostiam...a samozrejme neplynovy 18 metrovy je rovnako drahy priblizne ako 15 metrovy CNG..takze tak...takze priblizne v 3. kvartali buduceho roku by sme sa mohli tesit aj na klbaky a uz na vyradene ik280 ?
No na Pribinovej su nejake naznaky zelene, ale aj to podla mna len preto, ze to robi Irsky Bellymore (mimochodom vybudovali peknu stvrt v Dubline, bol som tam).
Ale pri River Parku si na nejaku vaznejsiu zelen nespominam, ze by som videl na vizualizacii...
No a Predstanicne nam. ... tam uz vobec.
co sa tyka vrakos... B731 by sa mohli podla mna aj nanovo ? ? ? To je katastrofa...obcas pri niektorych vozidalch mam pocit, ze iba prelakovali, nalepili draka a nic s tym vozom neurobili ? Akoze cesi B741 generalkuju omnoho lepsie ako nasi tie kratke sunky...741 ma omnoho tichsi motor ako 731 a interier je omnoho krajsie urobeny...sak co tebe budem hovorit, to poznas...
1) mesto aj napriek tym pozemkov nebude mat za co stavat. dovod ? totolna neschopnost mesta a kompetentnych _zmanazovat_ taku velku investiciu. ti ludia vedia bohuzial len tunelovat, ale nie budovat ...
2) 120 busov a 30 trolejbusov je na hranici utopie. polovicne mnozstva budu uspechom.
3) bohuzial bratislava sa dost zlou politikou v zahustovani tou dierov stava. ako som povedal, taka karlovka alebo dubravka a ruzinov, kedysi nenormalne vychytene stvrte, teraz vacsie betonove dzungle ako petrzalka. a petrzalka kedysi zatracovana preziva svoju renesanciu.
ked sa mam ja osobne priznat, tak s najvacsou pravdepodobnostou by som teraz chcel byvat v petrzalke, alebo potom lamaci/dubravke
4) prave preto, ze uz vlastne ani neni co modernizovat a vozidla sa rozpadaju za jazdy je docela akutne kupit aspon par kuskov vozidiel, lebo je docela strasidelne, ze hrozi realne priemerny vek vozidiel autobusov okolo 13-14 rokov do roku 2010.
5) no durkovsky ich tiez vela nepostavi. som naramne zvedavy, ze ktory konkretne park ma na mysli ... ale zatial sa len pricinil o rapidne znizovanie ploch zelen v bratislave
6) preco mesto uz davno neprijalo uznesenie, ze v novych projektoch musi byt aspon tolko ks stani ako bytovych jednotiek ? mesto uplne kasle na staticku dopravu
7) som bohovsky zvedavy na ten odpocet v roku 2010, lebo docela velku cast toho co teraz slubuje pocas jeho posobenia pravo naopak nicil
Ty kokos aquila, akonahle je po volbach mas normalne prispevky.
Ved prave, ze je tam tolko miliardy v tych pozemkoch bude mat z coho stavat. Uz len predajom dopredu. Mozem spravit predaj pozemku s tym,ze ho uvolnis az za 3 roky. A ani cena nebude az otolko nizsia, lebo o tie tri roky by potom bola vybudovana rychlodraha. Uvidime, nehame sa prekvapkat.
Re #70875 KLF: Tolko toho urcite nekupi. Ja by som pri optimistickom variante cakal 120 busov a 30 trolov. Nove elektricky sa budu kupovat len pre Petrzalku, urcite nie na obnovu sucasneho vozoveho parku elektriciek. Tam sa pojde cez modernizacie.
Na ten park som tiez osobne zvedavy, lebo podla mna je to trosku nerealne.
Re #70874 aquila: V pohode ak hovoris, ze to stade nepoznas, verim ti.
A nacom som sa smial - na tom ze je tam rozkopany chodnik - akoze neviem ci sudny clovek moze kritizovat reko. inzinierskych sieti, hlavne pri tom stave v akom v Bratislave su. Potom na tej stetke, co tam bola dvakrat - mohli natocit aspon dve urcite by druhu v BA nasli, na injekcnej striekacke - ak dokaze niekto vyriesit problem drogovo zavislych tzv. na nulu tak ho budem cely zivot nosit na ramenach, a na tom slovšporte - na to nemam slov Ten Novy most tam co robil? Ten postavili od 1989teho? Takisto ako na bezdomovcoch a predajcovi Nota Bene. Pani Falsikova predsa cely svoj plat dava na charitu vsak ano. Akoze ked chceli kritizovat vtom videoklipe, tak sa to dalo lepsie na situaciach za ktore Durkovsky skutocne moze. Mohol tam byt rozpadnuty Ikarus, kolona aut na Karloveskej ci znicena pricestna zelen... Ono vobec to nebolo stastne - bratislavcan je hrdy tvor a ked mu niekto siaha na domov a chce mu dokazat ze zije v diere, casto krat to ma opacny ucinok.
A co sa Vrakos tyka - uz toho vela nie je modernizovat ? jedine ze by zacal odzaciatku
Re Re #70876 KLF: Ja by som sa spytal takto... Postavil v tomto meste vobec niekto park od roku 1989? Ak sa teda da hovorit o stavani parku a nie o vysadzani parku?
31 a 39 je od centra smerom na Mlynsku dolinu casto uplne preplnena. Chudaci studenti sa tam musia citit ako dobytok. Nezavidim tomu, kto pride z odlahleho kuta Slovenska studovat do Bratislavy, hlavneho mesta Slovenska a caka ho tu tento neprijemny zazitok den co den. Je to smutne.
Ja som nemenoval, a Teba som uz tobôž nemyslel. ?
Tak hej no čiastočne máš pravdu. Budeme sa všetci snažiť aby kompetentní - nadriadení DPB (jeho 100%tný akcionár) - zatlačili na DPB a vyhovorili dotyčnému pánovi nápad kupovať SORy B 9.5.
A na tej poruchanej kačici bude mať asi väčšiu vinu údržba vo vozovni a ich šéf, až následne všetci nadriadení až po mesto BA.
durkovsky ma zhruba rovnaky podiel na rozvoji bratislavy asi ako fico na 10% raste HDP v tretom stvroku tohto roku
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aquila
a ci sa ti to paci alebo nie, aj oproti euro 5 maju plynaky o 99% mensie emisie. to proste neukecas.
moderne mesto a tym duplom hlavne, ktore ma problem s dopravou by malo kupovat uz temer vyhradne plynaky. a nejake bachorky o neocakavanych udalostiach ? ach boze, vo viedni maju temer 100% flotilu plynakov a tie "neocakavane" udalosti zvladaju hravou zadnou.
osobne si myslim, ze nove tendre na busy by mali byt povinne s plynom a nizkopodlaznost aspon po druhe dvere (neni nutna 100%)