Reakcia na: Andy #68524:
zavadza sa system elektronickeho myta - postupne ho zaviest na vacsinu ciest, najma tych, kde sa tvoria zapchy (teda dopyt po pouziti cesty prevysuje ponuku cesty) - regulovat samozrejme cenu podla casu a miesta - cas ukaze cenu - zvolim konkretny dobry priklad: Patronku: ked bude cena za prejazd napriklad Patronky 50Sk v case spicky, tak sa ukaze, ze pocet aut klesne na polovicu, a ziadne zapchy nebudu, mimo spicky samozrejme menej a v noci to moze byt daleko menej, vtedy dopyt po pouziti cesty je nizky a tak je logicke, ze cestu mozno vyuzit lacnejsie - vyzbierane peniaze sa opravnene potom pouziju na stavbu mosta Sitina, najma vtedy, ked bude dopyt vysoky, aj pri vysokom poplatku - vtedy urcite nebude problem rychlo vyzbierat dost penazi na tunel (i si pozicat a splacat potom) - a tunel si zaplatia ti, kto ho potrebuju - teda najma vyuzivatelia tejto cesty, a aj to nie vsetci, ale najma ti co jazdia v dopravnej spicke. Alebo po zavedeni ceny 50Sk za prejazd sa ukaze, ze vlastne ziadny tunel netreba, lebo pocet aut klesne na taku uroven, ze sucasne komunikacie akurat postacuju... to je samozrejme len hypoteticky priklad, tunel Sitina podla mna treba najma pre tranzitnu dopravu a tak by sa peniaze nanho urcite vyzbierali len od kamionov - a tak by stal aj v trhovom prostredi. Ale stavba ako most Apollo - silne pochybujem...
Ike
vysvetlim ti to po lopate...
mas auto, platis poistku, platis pohonne hmoty, udrzbu (zhrnme to cele do slova udrzba)
ak by si sa s kamaratmi dohodol, ze si auto rozdelite, tak platis len 1/5...
ak by si si kupil 2 auta, a prenajimal, tak kazdy by platil 1/10..
ak by si si kupil 45 miestny autobus, poplatky by boli vyssie, je to ina kategoria, ale kazdy co by sa viezol by platil 1/45 udrzby
ak by si si kupil X autobusov a zalozil dopravny podnik, kazdy cestujuci by musel zaplatit 1/x udrzby, pricom X by muselo byt take cislo, aby si nebol stratovy a stihal pokryt udrzbu...
tak neviem o akom dotovani hovoris... je to fifty:fifty