Reakcia na: Andy #68524:
aby som odpovedal na vsetky otazky:-chcem elektronicke myto pre vsetky vozidla - teda moznost vyberat myto, ktora neznamena ze sa aj na vsetkych usekoch bude vyberat - ale nech je tu moznost spoplatnit prejazd nejakym rychlym a automatizovanym sposobom.
-vysku poplatku nech urcuje trh - teda ponuka a dopyt: teda najviac spoplatnit to, kde dopyt silno prevysuje ponuku (teda su tam zapchy, a idealne aj v zavislosti od casu) - tym sa samozrejme znizia zapchy a zaroven vybrate peniaze predstavuju zdroje, ktorymi mozno rozsirit ponukane sluzby - teda stavat nove cesty - je to jednoduche a domyselne, tak funguje trh vsade tam kde sa do toho nestara stat - netvoria sa ziadne zapchy, pri zvysenom dopyte sa zvysia ceny a zacnu sa tvorit nove zdroje na nove stavby... naopak, kde je dopyt nizky, tak tam bude aj nizka cena, a logicky ziadna nova cesta sa nebude stavat - lebo ju netreba (lebo je nizky dopyt) a teda ani nie su zdroje - trh je jednoducho genialny a funguje aj sam od seba...
- ako by sa platilo - uz som odpovedal - elektronicke myto (satelit, alebo asi v meste bude lepsie cip v aute a brany)
- komu - majitelovi cesty - teda v sucasnosti mestam, statu, NDS, a samozrejme mohli by sa pokojne stavat aj sukromne cesty, v tom pripade by si mohli pokojne konkurovat, ako kdekolvek inde, v inych sluzbach...
Andy
služba využitie IAD je za cenu auta, benzínu, poistky, údržby
služba využitie MHD je za cenu autobusu, nafty, poistky, údržby, vodiča, avšak cena je menšia, lebo cestu platí dajmetomu v priemere 30 ľudí. Využitie komunikácie je "zdarma" aj pre IAD aj MHD..