Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #68507:
Čo to tu stále meleš???
služba využitie IAD je za cenu auta, benzínu, poistky, údržby
služba využitie MHD je za cenu autobusu, nafty, poistky, údržby, vodiča, avšak cena je menšia, lebo cestu platí dajmetomu v priemere 30 ľudí. Využitie komunikácie je "zdarma" aj pre IAD aj MHD..
Reakcia na: Beus #68506:
pleties sa, 1638 nepatri zajazdom...a cislo 1638 mal naposledy nalepene aj nad bocnou smerovkou ?
Beus: ? OK, diky. Nebol som si totiz isty ci by nejaka sukromna spolocnost nechala premavat bus v takom stave, a navyse by pri prefarbovani (ten oranzovy lak podla mna dosadili az v zajazdoch BA) nechali povodne ev.c....
Reakcia na: Ike #68504:
kde tvrdim, ze oboje je na tom rovnako??? prave ze nie, keby to aspon bolo rovnako...
-sluzba vyuzitie cesty motorovym vozidlom je zadarmo
-sluba vyuzitie mhd je za cestovne
tak ake rovnako??? cesta je platena 100% z dani, a mhd len ciastocne, a pritom aj absolutne vyjadrene vydavky na prvu sluzbu su vyssie ako na druhu! ved to je uplna zvratenost. minimalne by malo byt mhd zadarmo, aspon kym nie su spoplatnene cesty.
Reakcia na: tpmm #68503:
😎 je správne - videl si vozidlo zájazdov, z ktorého, rovnako ako z niektorých ďalších, diletantsky nezrusili pôvodné #- to diletantstvo úplne korešponduje s celkovým obrazom spomínanej spoločnosti 🙂
Reakcia na: eripmav #68502:
ja ti nerozumiem...

takze tvrdis ze oboje je na tom rovnako, tak naco chces zdrazovat? nespravis nic len zdrazies aj MHD aj IAD... a to ma aky vyznam? aby ludia nechodili do prace?

naozaj neviem ako stat dotuje IAD a MHD znevyhodnuje... MHD znevyhodnuje dpb... IAD ma v rukach kazdy sam... preto sa kazdy o svoje sukromie stara...
Dnes som pri Novom Moste videl prejst akusi sedemstovkovu LC-cku natretu oranzovo-bielym naterom ktory sa pouziva na pracovne vozidla. Vsetky evidencne cisla boli zmazane okrem zadneho - #1638 .

Tak som si teda v katalogu vytukal #1638 a oznamilo mi to ze je to vyradena Karosa LC 735/736 ktora bola odpredana firme Zajazdy Bratislava...

Tak ako je to teda? Zeby bola chyba v zaznamoch imhd? Alebo som videl vozidlo zajazdov BA ktore zahadne prefarbili na oranzovo a nezmazali jej ev.c.? Alebo to je uplne ine vozidlo?
Reakcia na: Ike #68491:
ze za cesty neplati ani bus mi je jasne, aj to ze za auto platis benzin, poistku, udzrbu auta... ale neviem ako tieto vydavky suvisia s tym ze niekto vyuziva sluzbu POUZITIE CESTNEJ KOMUNIKACIE MOTOROVYM VOZIDLOM, s touto sluzbou nijako nesuvisi to, ze niekto ma vydavky na kupu auta, alebo suvisi to asi tak, ako ze ked niekto chce ist MHD, tak musi byt obleceny a byt cisty - teda ma vydavky na oblecenie a sprchovanie... jedine co s tym suvisi je spotrebna dan na benzin, pripade dan z motoroveho vozidla, ktore ale nepokryvaju vydavky na stavbu dialnic, ciest, krizovatiek, ich udrzbu, prevadzku, na dopravnu policiu, na zachrannu sluzbu (cast pre cestnu dopravu), na liecbu urazov pri nehodach v cestnej doprave - je teda logicky dotovana aj inymi danami ako danou spotrebnou na benzin, ktora by mimochodom mala pokryvat aj ekologicke skody sposobene spalovanim benzinu.
Ale vratim sa teda k tomu co som chcel: ja porovnavam dve sluzby:
1. vyuzitie cestnej komunikacie motorovym vozidlom na dopravu
2. pouzitie MHD osobou na dopravu
samozrejme ze obidve maju nejake nevyhnutne naklady - tak ako auto+osoba v 1. pripade kupa a prevadzka auta, benzin... tak 2. ma predpoklady oblecenie, hygienu, jedenie... - to nijak nesuvisi s tymi sluzbami! a ja tvrdim, ze sluzba 1. je dotovana viac na osobu ako sluzba 2., dokonca aj po zohladneni spotrebnej dane ako specifickeho poplatku pre IAD na stavbu ciest. Teda sluzba 1 je dotovana a plne zadarmo, zatial co sluzba 2 je dotovana MENEJ a NIE JE ZADARMO. Pritom sluzba 1 je daleko NAKLADNEJSIA ako sluzba 2, takze to povazujem za zvrhlost!
Len taký jedná vec možno sa tu už písala. Pozrite ten prešovský trolejbus má všetky otvárateľné okná a má ktomu aj hmlovky http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=18259&idt=u&idg=1866&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
A tie Bratislavské 25Trky nemajú všetky otvárateľné okná. Takže vidíte ,že dpravný podnik na nás šetril! Ale zas my máme aj diesel agregátom a oni nie.
Myslim samozrejme dan z motorovych vozidiel. ☺
Reakcia na: Nick #68485:
Takto to bolo v minulosti, teraz mesto Bratislava plati celu sumu za tzv. objednane vykony. Mimochodom spotrebna dan nie je prijmom mesta Bratislava, ale VUC.
Reakcia na: Nick #68485:
Vieš zle. ?
Reakcia na: Spectre #68496:
no a myslim si ze aj vstupne naklady na IGK dost zavazia, lebo prave to je hlavny odradzac 🙂

auta by sa mali vyuzivat s rozumom... komfort a kvalita a pohodlie a flexibilnost a hygiena a... (tento zoznam by mohol pokracovat donekonecna) je s mhd neporovnatelna...

v BA MHD na plnej ciare vyhrava IGK az na 2 vynimky -> elektricky a ich priechodnost - v rannej spicke su na nezaplatenie.. a elektricky a trofle, ako cista ekologicka doprava
Reakcia na: Ike #68495:
Kua... mal som to rozpísané a vymazalo sa mi to. Ale bez výpočtu 😞 .... pri rôznych kombináciách nezľavnený lístok až po ročnú električenku vychádza IGK cca. 3,8-4,2x drahšie. Rátam tam poistky (zákonnú+DAS), benzín aj údržbu. Vstupné náklady na IGK nepočítam. Tieto výpočty predpokladajú prevádzku IGK čisto na cesty do roboty po meste, takže sú asi finančne najhorším možným variantom (kedy si IGK na seba nezarobí inak 🙂 )

Rovnako tak sa nepremietne do číselného výpočtu cena za rýchlosť (aj keď to je v špičke sporné), kultúru prepravy (to je bez diskusie) a celkovú úroveň (napr. celková hygiena v MHD, bacilonosiči medzi substrátom a podobné drobnôstky).

Ak mám robotu pri dome a do mesta sa dopravujem iba príležitostne, tak by možno bolo celkom zaujímavé porovnať ešte MHD vs. IGK vs. TAXI.
Reakcia na: Spectre #68494:
no mozme.. ale podla mna je to neporovnatelne....
ja nejsom inak na ziadnej strane, vravim ze vyuzivam to, co je v dany moment rychlejsie...

co sa tyka ekologie, myslim si ze 40 aut (rok vyroby 2000+) vyprodokuje za cestu do/z prace/skoly menej splodin, ako jedna karosa stverajuca sa na Dlhace alebo Ikarus 28x rozbiehajuci sa zo Hrobonovej/Svandtnerovej
Reakcia na: Ike #68493:
Pre zaujímavosť (a pre tuprítomné ekozmrdstvo) môžme spraviť cvične prepočet nákladov IGK vs. SOCKA, čo ty na to? 🙂
Reakcia na: Spectre #68492:
no ved vravim ze v konecnom dosledku je to 1:1... keby to bolo ako vravi eripmav, tak by MHD nikto nejazdil, lebo by IGK bolo zadara...
Reakcia na: Ike #68491:
V benzíne je nielen DPH, ale aj spotrebná daň, takže ti to vyúčtujú nepriamo.

Ak porovnávaš cenu lístku s kompletnými nákladmi na IGK (poistky+servis+palivo), tak bude IGK, logicky, drahšie. Na druhú stranu, v IGK necestuješ s bezdomovcami, nemusíš prestupovať ani čakať na zastávke, ide ti kedykoľvek a pokiaľ nie si bordelár, tak cestuješ aj v čistom a príjemnom prostredí. Niečo za niečo 🙂
Reakcia na: eripmav #68482:

za cesty neplati ani bus, ani auto
za bus platis listok, za auto platis benzin, udrzbu, poistku

cena listku = zlomok celkovej ceny pohonnych hmot udrzby vozoveho parku a poistku

je to 1:1 akurat raz to platis cez ceninu a raz priamo.. dokonca by som povedal ze auto ta stoji viac

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.