Pracoval som na SK v dosť veľkej firme s cca. sto autami. Všetci sme daň zo služobných áut aj benzín za súkromné cesty platili, nikto nám nič nevracal. Ja za to nemôžem, že práve ty robíš v zločinnej firme.
ňeverím ! To čo je za zhýralosť.
Tam dochádza k nepreukázateľnému porušeniu zákona. Tak voco go ?
To je tvoja vec, že im ten účet dávaš - veď ho môžeš dať komukoľvek inému.
Len sa mi zdá, že to je momotina... Každý kto trošku do účtovníctva vidí ti potvrdí, že to smrdí.
Pretože... pokiaľ si ho firma dáva do nákladov, z toho vyplýva, že peniaze musí niekomu aj fyzicky vydať (zaplatiť, preplatiť), že ?
Takže tu netlač bulíky do hlavy - pretože tých 1000,- Sk niekto musí obdržať - a myslím, že si to ty (alebo sa nechávaš okrádať a tvoj šéf alebo účtovníčka si ich cpe do vrecka).
Z lenivosti nečítať predchádzajúce príspevky k téme (je to jednoduché - stačí kliknúť na číslo, ktoré nasleduje po Re ?).
Tvoja otázka:
1. Do genetiky občas trochu fušujem, robil som projekty DNA vakcín, či génovej terapie. Pojem vadná, či chybná DNA neexistuje.
2. dajme tomu, že viem, čo si tým myslel: Nie, nemyslím si to.
Veta za otázkou: Skús mi načrtnúť, kde a ako by si zaobstaral kvalitných ľudí do nižších pozícií.
Ad 1.: koľko mimobratislavských je v podniku ?
Ad 2.: majú nedostatočné zamestnanecké výhody ? Ktoré je možné pridať za súčasnej ekonomickej situácie ?
Ad 3.: Aká je imigračná politika štátu ?
Ad 4.: Aký je trend v nezamestnanosti ?
Ad 5.: Aká je nazamestnanosť v BA ?
Ad 6.: Aké sú platové podmienky v podniku a možnosti ich zlepšenia ?
Ad 7.: Čo iné sa dá urobiť pre postupné zvýšenie atraktivity podniku ako zamestnávateľa ?
Ak si myslíš, že by niekto iný dokázal viac, mal by si jednoznačne vedieť, kde sú možnosti a ako to dosiahnuť.
Pokiaľ to nevieš, tak len tliachaš. Nechcem ťa podceňovať a som zvedavý, čo z Teba (alebo od ľudí zdieľajúcich tvoj názor) výjde.
Môj názor je, že záležitosti sú z krátkodobého hľadiska obtiažne riešiteľné.
3. - tretia veta: a čo dokázali starostovia všetkých MČ (s dopravnými referátmi), čo dokázal VÚC, čo dokázali firmy a spoločnosti pôsobiace v BA ? A čo dosiahneš výmenou - systém pokus - omyl ?
A tvrdiť, že primátor ukázal, že nič nedokáže - a čo sú nové dopravné stavby a projekty ??? (aj keď sú väčšinou pekne domrcasené od kremníc po petržalský trajekt, ale sú - a to nie je nič !!!)
Stvrty bol taky narvaty, ze Vrakose, ktora na nom bola vypadli zadne dvere - a to len na Mlynskych Nivoch
Na SAV stal 3 minuty lebo sa cestujuci jednoducho stale blokovali dvere.
Patronka - vodic zakazal nastupovat
Zacina to byt napinave...
zrejme nechapes: benzin na sukromnu cestu zaplatim JA, ale firma si ZAUCTUJE ako ze ho platila firma, a tym si odrata tu sumu zo zakladu dane (19%) - teda ak zaplatim napr. 1000Sk, dam to firme - ktora to akoze (ano, porusenie zakona...) zaplatila - a teda zaplati dan o 190Sk menej. Takto ale porusuje danovi zakon kazdy, kto vyuziva firemne auto a benzin na sukromne ucely a neda si to do danoveho priznania!!! ja nemienim byt hlupak, ktory jediny zo Slovenska plati dan zo sluzobneho auta...
Tak aby si to pochopil:
napr. 1. Môžeš cestovať autom (= mať auto), ale nenávidieť MHD, podporovať IAD.
2. Môžeš cestovať autom, a uznávať MHD, nenávidieť IAD.
3. Môžeš cestovať MHD a uznávať MHD, nenávidieť IAD.
4. Môžeš cestovať MHD a zároveň ju nenávidieť, podporovať IAD.
Všetky štyri možnosti sú ekvivalentné a apriori rovnako pochopiteľné.
?
To aká firma má takýto výpočet? To, že si to firma dá do nákladov, neznamená, že tie náklady nemá. Akrát z toho nezaplatí daň. Však ty si úplne mimo.
Samozrejme nepočítaš s tým, že pri tvojom spravodlivom platení (presťahuj sa do Žiliny!!!) nebude stáť lístok na MHD 22,- ale 50,- SKK. Za 50,- SKK samozrejme nebude nikto jazdiť, takže lístok zdražie na 100,- SKK atď.
Chlapče, to o čom blúzniš? Kde sa platia diaľnice milionárom? Čo normálni ľudia ich nepoužívajú? Začni niečo PORIADNE robiť, zbavíš sa komplexu z úspešnejších!
Nie, nie je, je to zvrátená momotina!!! Tvoje myšlienky sú dokonale ambivalentné - na jednej strane chceš DEBILNÝMI násilnými metódami vyháňať ľudí z áut, na druhej strane chceš z ich jazdenia autami financovať MHD, na tretej strane ich chceš vyhnať z MHD. Ja som celkom určite priaznivec MHD, aj ju prakticky využívam, ale tvoje navrhované opatrenia by som v živote nepodpísal - to je akurát tak cesta k tomu, aby si znechutil ľudí.
Počúvaj ma, trinásťročný Samko Muránsky, verejná doprava NIE JE o tom, či niekto má alebo nemá na auto. Trebárs z nás, čo tu nejako dlhodobejšie diskutujeme, máme auto hádam všetci, ale to neznamená, že sme za zrušenie MHD.
prosim ta, samuliak, porad mi:
mam auto, firemne, kde ked idem sukromne, tak aj to si firma da do nakladov a co si odrata (z 19% dane) mi vrati - teda pre mna rataj cenu benzinu minus 19%. Auto ma spotrebu v meste asi 8l/100km, mimo mesta 6l/100km. Nech stoji benzin 40Sk. Chcem ist niekam - napriklad vzdialene to je 8 kilometrov. Takze si spocitam: na 8km miniel 0,64l benzinu, to stoji 25,60Sk, minus 19%=20,736Sk. A teraz si to mozem porovnat s cestou DPB: 8 kilometrov je pomaly cez cele mesto, a tak mozno mi vystaci listok za 18Sk, ale skorej budem potrebovat ten 22korunovi... - Takze podla teba, mam asi ist MHD za 22korun, namiesto toho, aby som vytiahol auto a isiel za 20,7Sk ? To treba zmenit: spoplatnit cesty, spoplatnit parkovanie - to su jedine riesenia. KEby som musel zaplatit za parkovanie alebo cestu po meste 100 korun, razom sa matematika zmeni z 22korun oproti 120,7korun - nuz a potom by som si mozno vybral radsej tu MHD. Ale ja nie som ziadna MATKA TEREZA, aby som pre zachranu ludstva chodil DRAHSIE, POMALSIE a NEPOHODLNEJSIE - MHD. Musi sa jednoducho zmenit system.
mozno je to tak, ale hovorit ze dialnice su pre milionarov je fakt prehnane... ver mi, po dialnici chodim, a to zdaleka nie je nikto od nas v rodine milionar...
Dialnice su v prvom rade pre tranzitnu dopravu (platia drahu dialnicnu znamku) a potom pre IAD, ale mimo meste na tom nic nie je... IAD tiez plati dialnicne znamky...
poviem ti priklad, chces ist na turistiku/lyzovacku na oravu... ako by si tam bez dialnic chcel ist? cesta by ti trvala minimalne 8 hodin kebyze mas dodrziavat rychlosti v obciach..
dalsia moznost je nevyuzit IAD...
ale vlak je drahy jak svina, pomaly... 3x prestupovat na iny vlak + 1x na SAD... s vecami, mozno s malymi detmi... nie dakujem...
zrejme to bude tym, ze dovidim aj dalej ako na svoj nos... mam auto - a aj ho pouzivam - lebo som pohodlny, ako vacsina a lebo aj tak vacsina to auto pouziva. Ale IAD mi vadi - lebo nici zivotne prostredie, je neefektivna, je dotovana z mojich dani (ktore aj preto nemam problem neplatit podla zakona, tak ako vacsina ludi - dane platia len hlupaci na slovensku - kazdy s prijmom>1mil rocne si zalozi firmu, auto da na nu, dokonca dom kde byva nebude dom, ale sidlo firmy - proste este som nepocul aby na slovensku danovi urad niekho stihal za nepriznanie uzivania firemneho auta na osobne ucely, ci podvody s benzninom za firemne v nakladoch sa sukromne ucely, ci za to, ze byva vo "firemnom sidle" - kazda vila na slavine je sidlo nejakej firmy - rozumej, ze ta firma si odpisuje stavbu alebo najomne z dani - naozaj je mi z toho na vracanie, ze na slovensku platia dane len hlupaci, a z tych dani, ktora je vacsina od strednej a nizsej vrstvy sa potom este platia cesty a dialnice tym milionarom a ich firmam..., a kto ma prijem >10mil rocne, tak ten sa uz vobec neobtazuje odpisovat dane, lebo tomu sa uz oplati zalozit firmu na Cypre a ma po problemoch...)
pokial chces rypat, tak chod niekde inde... nadrzanych deciek tu uz bolo dost... neviem kto je tu zakomplexovany ked v jednom fore pises ze robis v STV, v druhom pises ze nerobis v STV, a potom ta objavim na strankach tercie osemrocneho gympla.. navyse si nevies priznat blog... takze na rypanie ozaj nemas pravo...
clovek by mal IAD vyuzivat s rozumom... teda nie ze kvoli 200 m sadnem do auta... ja som sa nedavno presvedcil ze rano by som za elektricku nedal nic... treba cestovat tym, co je rychlejsie...
komplexy tu ma zrejme niekto iny, ze samuliak...
neviem ako ty, ale ja uz auto mam, a dokonca som nanho ani nemusel setrit, lebo mi ho dala firma - a ano, ti co si myslia ze za to auto ako bohatsi platim nejake dane - je na omyle - prave naopak, firma si auto odratava z nakladov, benzin a opravy idu samozrejme takisto do nakladov firmy... A na rozdiel od kratkozrakych obmedzencov VIDIM, ZE TO NIE JE DOBRE, KED SA MI VIAC OPLATI IST DO AJ NA DLHSIE VZDIALENOSTI AUTOM VIAC AKO MHD - pri cene listka 18Sk je to aj na 5-6 km benzin, ked si odratam z ceny benzinu to, ze vratene dane za to mi firma preplati aj na sukromne ucely - cim sa pre mna cena benzinu znizuje o 19%... je to naozaj smutne, ked cesta 5 km sa oplati aj cisto cenovo autom, neratajuc pohodlie a usetreny cas, a dosledok toho vidno v zapchach, ktore su len prejavom absolutnej absencie trhu v poskytovani sluzieb pouzitia cestnej siete, tak ako boli rady na maso, alebo na banany, ktore som este zazil a pamatam sa ze naozaj merali aj 100 metrov... - typicky prejav, ked nie je trh - caka sa, tvoria sa zapchy, lebo nie je regulovana ponuka a dopyt a netvoria sa nove zdroje na zaklade zvyseneho dopytu...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Dialnice su v prvom rade pre tranzitnu dopravu (platia drahu dialnicnu znamku) a potom pre IAD, ale mimo meste na tom nic nie je... IAD tiez plati dialnicne znamky...
poviem ti priklad, chces ist na turistiku/lyzovacku na oravu... ako by si tam bez dialnic chcel ist? cesta by ti trvala minimalne 8 hodin kebyze mas dodrziavat rychlosti v obciach..
dalsia moznost je nevyuzit IAD...
ale vlak je drahy jak svina, pomaly... 3x prestupovat na iny vlak + 1x na SAD... s vecami, mozno s malymi detmi... nie dakujem...