Reakcia na: Sommelier #66548:
Ty magor, cestujúci sa orientuje v tom, čo pozná, čo sa roky rokúce nemení a nie v nejakom šotoušskom "systéme". Jedno zbytočné prečíslovanie tu už bolo. Prišlo spolu s prestupnou tarifou. Odkiaľ berieš tvrdenie, že cestujúciom to prospelo, lebo to bolo "systémové"? Komu to čo prinieslo???
Martin Fundárek
Starý systém prestáva stačiť, pretože ku klasickému deleniu na linky električkové, trolejbusové a autobusové pribudla linka, na ktorej jazdia trolejbusy aj autobusy (202), a pribudne linka, na ktorej budú jazdiť trolejbusy čiastočne na šťavu, čiastočne na pomocný nafťák. Preto systém treba modifikovať. Možnosti sú asi takéto:
1. Vyhradiť nové číselné rady pre zmiešané linky (napr. 6**) a pre duobusové linky (napr. 8**), aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
2. Prestať bazírovať na oddelení trolejbusov a autobusov, pričom
2a) existujúcim linkám čísla ponecháme a nové linky budeme číslovať po novom (v autobusovom rade),
2b) prečíslujeme všetky trolejbusy, zasa len preto, aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
3. Hádať sa o to, či je duobusová linka viac trolejbusová alebo autobusová a podľa toho číslovať, napríklad tak, že duobusová linka DD-Molecova bude mať trolejbusové číslo 214 a duobusová linka DD-Nový most autobusové číslo 33.
Ja osobne odmietam akékoľvek riešenie, ktoré kvôli tomu, aby vyzeralo pekne na papieri, vnáša chaos do zažitých označení liniek. Preto prosím, nijaké prečíslovávania existujúcich liniek!!! Zhovadilosť zavedenia "oblastného číslovania" je dostatočne odstrašujúcim príkladom.