Co sa tyka Hlavnej stanice. Myslim ze sa mohli trochu skoordinovat ZSR a DPB. Lebo ak pride niekto cezpolny a pozrie si na Vinohradov a pozre si ze dalej moze ist linkou 3 tak sa musi previezt cez cele mesto. A este poznamka. Uvedene vlaky cez Vychodne iba prechadzaju, nieje to ich konecna.
Nechápem prečo porovnávaš ty a ostatní tebe pdobní prečíslovanie 1 (slovom jednej) linky do trolejbusového radu s prečíslovaním všetkých nezrušených autobusových liniek do oblastného číslovania. Inak keby v DPB odjakživa boli stúpencami vašej logiky, tak by sme doteraz mali toto: (električkové linky A, B, 5, 6, 11), trolejbusové (H, 12), auotbusové (B, L, 21, 121)., ,,Náramne" prehľadné, ale vy by ste boli štastní, že nedochádza k zbytočnému prečíslovávaniu. To že by sa v tom nikto nevyznal by vás netrápilo. Predsa cestujúci, pre vás substrát, by si nemusel zvykať na nové čísla a to, že sú 2 linky B by si nikdy nevšimol, predsa substrát chodí iba svojou linkou a nad zvyškom siete nemá čo rozmýšľať.
Práveže ono nejakú logiku má, ale substrát kašle na logiku, on si proste pamätá, že linka 32 ho odvezie do Vajnor. A NIČ iné vedieť nemusí! Doma mám mapu prahy z roku 197x. Dodnes jazdí linka 153 tak isto, ako je v tej mape. Teraz neviem či je to 153, už si presne nepamätám, ale keď som išiel za bratom do Prahy, tak som si kukal túto starú mapu Prahy a žasol som nad tým, koľko z tých liniek ešte stále existuje a jazdí po tých trasách bez výrazných zmien vyše 30 rokov! Nechápem, naozaj nechápem prečo to musí byť v Bratislave inak.
No presne tak ! navyse to "oblastne" cislovanie, ktore nema ziadnu logiku, to bolot iez velmi "prospesne" pre cestujuceho ! Bezny cestujuci, co potrebuje cestovat a nevozi sa MHD a nezapisuje si ciselka autobusov je zvyknuty na nejake cisla liniek, tak by sa mal DP snazit ich ako tak zachovavat, pre komfort cestujuceho.
Co sa deje, ze zrazu co prispevok, to suhlas s ludmi ? To si nezvykol... zvykol si len pindat na ludi v kazdom prispevku. Zeby moja kritika padla na urodnu podu ? ?
Ty magor, cestujúci sa orientuje v tom, čo pozná, čo sa roky rokúce nemení a nie v nejakom šotoušskom "systéme". Jedno zbytočné prečíslovanie tu už bolo. Prišlo spolu s prestupnou tarifou. Odkiaľ berieš tvrdenie, že cestujúciom to prospelo, lebo to bolo "systémové"? Komu to čo prinieslo???
Proste, jednoducho, ideálne.
Skoro som sa chytil za brucho, ale zároveň som nevedel, či je vhodné sa smiať. To je totálna krávovina !
Podľa teba a tým pádom myslím aj súdruha loca, je cestujúci vo chvíli príchodu na zastávku substrát. Nemohúce teľatá, dementi, ktoré je potrebné navádzať svetelnými, zvukovými a dymovými signálmi k tomu aby vôbec nastúpili. To je váš sprostý, zakomplexovaný pohľad. Dívate sa na nich rovnako, ako na oceľové tyče, či výplod Volkswagenu z DNV - nemohúce, nerozmýšľajúce, mŕtve a okrem toho aj debilné stádo. Dokonca si dovolím tvrdiť, že by ste boli najradšej, keby mali charakter niečoho, čo môžte prehadzovať vydlami. Je mi z Vás zle. Najmä keď máte byť tí, ktorí do tej dopravy majú čo najviac hovoriť.
Nemá , ale vôbec nemá zmysel pokračovať v tejto diskusii (dúfal som v opak, keď som s ňou začínal), ale vy máte v hlave vtlčené od rovnako zakomplexovaných vizionárov svoju prachsprostú pravdu o tom, že cestujúci sa neorientuje.
Vy sa preorientujte a prosím Vás, normálnym ľuďom, ktorí cestujú MHD do toho nekecajte.
Vďaka a príjemný deň.
Vcera na zastavke elektriciek Novy most smer KV stalo asi zo 15-20 ludi a cakali a cakali a cakali, ze im snad aj nieco pojde. Co na tom ze na oznacniku bol napis Zastavka zrusena. Vo vitrine v pristresku oznam o vyluke , kolajnice uz mali lisku ... ? P.S. Vcera som sa odviezol aj Solarisom . No celkom sa da , interier tiez , no tym reprakom Blaupunkt nedavam dlhu zivotnost v pomeroch DPB ? ?
Opäť jeden príspevok, s ktorým možno bezo zvyšku súhlasiť. Kde to môžem podpísať ? ? Som rád, že predsa len sú ešte ľudia, ktorí nestratili zdravý rozum.
Proč jezdí na 202 autobusy- není ta linka náhodou do posledního metru pod dráty?!
Jinak z Tvého menu se mi líbí všechny varianty s výjimkou 2a, prostě si nemůžu odpomoct, ale já z duše miluju řád, systém a koncepci (a nejen ve veřejné dopravě- při jakémkoliv nekoncepčním řešením "aby se vlk nažral a koza zůstala celá" se mi rpostě ježí chlupy) a tohle je prostě typicky východní ad hoc uvažování! A abych byl upřímný moc se mi nelíbí ani provedení toho trolejbusu na Dlhé Diely- ostrovní linie určená pro 6 NP trolejbusů (nic jiného tam nemůže a naopak potkat NP vozidlo jinde asi nebude moc časté, že?) je něco, co taky zrovna koncepční není! A šotohračka si bohužel žádá šotoorganizaci ?
Hm, dost by mě zajímalo, podle čeho se orientují normální cestující, pokud jedou někam, kde to moc neznají- a takových je v městech velikosti Bratislavy docela dost!
Co já mám zkušenosti z Prahy, tak se takoví lidé odmítají orientovat v nepřehledné změti autobusových linek, takže jezdí co nejvíc metrem (3 trasy se naučí každý), případně tramvají (když žijí v lokalitě, kde jsou na tento dopravní prostředek zvyklí, např. v Řepích). Ale troufám si tvrdit, že pokud by se tramvajové linky očíslovaly v autobusové řadě, lidi by to dost dezorientovalo! Vy máte přehledný tramvajový systém a kde tramvaj není jezdí něco kolem deseti trolejbusových linek- v okamžiku, jak je přestanete odlišovat od autobusů, bude systém působit dost nepřehledně!
Vyhoďte si už, prosím vás, všetcia raz a prevždy z hlavy, že cestujúci majú linky v hlavách podľa nejakého sémantického systému založeného na ich číslovaní! Cestujúci sú proste _naučení_ _naspamäť_, že linka a ide z bodu B do bodu C. a je pre nich úplne bezvýznamové číslo!
Inak jedna otázka v súvislosti s odklonom vlakov cez Východné nádražie: Myslím si správne, že tam žiaden z tých vlakov, čo tade pôjdu nebude zastavovať?
Tvoj príklad sa mi nevidí výstižný. Ak mám chuť na minerálku, nebudem piť mlieko. Ale pri MHD je mojím cieľom dostať sa z bodu A do bodu B - a jediné, čo ma zaujíma, je cena a čas. Ak sú tieto veličiny rovnaké, je mi jedno, či pôjdem trolejbusom alebo autobusom. Samozrejme, sú aj takí, čo si povedia povedzme "idem sa povoziť trolejbusom 6629", ale koľko je takých?
"z ničeho nic starý systém v jednom unikátním případě poruší, ačkoliv ve starších částech sítě funguje dál"
Starý systém prestáva stačiť, pretože ku klasickému deleniu na linky električkové, trolejbusové a autobusové pribudla linka, na ktorej jazdia trolejbusy aj autobusy (202), a pribudne linka, na ktorej budú jazdiť trolejbusy čiastočne na šťavu, čiastočne na pomocný nafťák. Preto systém treba modifikovať. Možnosti sú asi takéto:
1. Vyhradiť nové číselné rady pre zmiešané linky (napr. 6**) a pre duobusové linky (napr. 8**), aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
2. Prestať bazírovať na oddelení trolejbusov a autobusov, pričom
2a) existujúcim linkám čísla ponecháme a nové linky budeme číslovať po novom (v autobusovom rade),
2b) prečíslujeme všetky trolejbusy, zasa len preto, aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
3. Hádať sa o to, či je duobusová linka viac trolejbusová alebo autobusová a podľa toho číslovať, napríklad tak, že duobusová linka DD-Molecova bude mať trolejbusové číslo 214 a duobusová linka DD-Nový most autobusové číslo 33.
Ja osobne odmietam akékoľvek riešenie, ktoré kvôli tomu, aby vyzeralo pekne na papieri, vnáša chaos do zažitých označení liniek. Preto prosím, nijaké prečíslovávania existujúcich liniek!!! Zhovadilosť zavedenia "oblastného číslovania" je dostatočne odstrašujúcim príkladom.
diky za info...uz teraz mi je to dost jasne...len som bol mierne dezorientovany z tych zmien co sa tykaju prestavby hl.stanice
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023