Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: galiyosha #66543:
Hm, dost by mě zajímalo, podle čeho se orientují normální cestující, pokud jedou někam, kde to moc neznají- a takových je v městech velikosti Bratislavy docela dost!
Co já mám zkušenosti z Prahy, tak se takoví lidé odmítají orientovat v nepřehledné změti autobusových linek, takže jezdí co nejvíc metrem (3 trasy se naučí každý), případně tramvají (když žijí v lokalitě, kde jsou na tento dopravní prostředek zvyklí, např. v Řepích). Ale troufám si tvrdit, že pokud by se tramvajové linky očíslovaly v autobusové řadě, lidi by to dost dezorientovalo! Vy máte přehledný tramvajový systém a kde tramvaj není jezdí něco kolem deseti trolejbusových linek- v okamžiku, jak je přestanete odlišovat od autobusů, bude systém působit dost nepřehledně!
Reakcia na: Sommelier #66530:
A aký prehľad a o čom by tí cestujúci stratili?!

Vyhoďte si už, prosím vás, všetcia raz a prevždy z hlavy, že cestujúci majú linky v hlavách podľa nejakého sémantického systému založeného na ich číslovaní! Cestujúci sú proste _naučení_ _naspamäť_, že linka a ide z bodu B do bodu C. a je pre nich úplne bezvýznamové číslo!
Reakcia na: Martin Fundárek #66539:
Príspevok, ktorý môžem s čistým svedomím podpísať.
Inak jedna otázka v súvislosti s odklonom vlakov cez Východné nádražie: Myslím si správne, že tam žiaden z tých vlakov, čo tade pôjdu nebude zastavovať?
Reakcia na: miso1234 #66510:
Tvoj príklad sa mi nevidí výstižný. Ak mám chuť na minerálku, nebudem piť mlieko. Ale pri MHD je mojím cieľom dostať sa z bodu A do bodu B - a jediné, čo ma zaujíma, je cena a čas. Ak sú tieto veličiny rovnaké, je mi jedno, či pôjdem trolejbusom alebo autobusom. Samozrejme, sú aj takí, čo si povedia povedzme "idem sa povoziť trolejbusom 6629", ale koľko je takých?
Reakcia na: SZKV #66495:
"z ničeho nic starý systém v jednom unikátním případě poruší, ačkoliv ve starších částech sítě funguje dál"
Starý systém prestáva stačiť, pretože ku klasickému deleniu na linky električkové, trolejbusové a autobusové pribudla linka, na ktorej jazdia trolejbusy aj autobusy (202), a pribudne linka, na ktorej budú jazdiť trolejbusy čiastočne na šťavu, čiastočne na pomocný nafťák. Preto systém treba modifikovať. Možnosti sú asi takéto:
1. Vyhradiť nové číselné rady pre zmiešané linky (napr. 6**) a pre duobusové linky (napr. 8**), aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
2. Prestať bazírovať na oddelení trolejbusov a autobusov, pričom
2a) existujúcim linkám čísla ponecháme a nové linky budeme číslovať po novom (v autobusovom rade),
2b) prečíslujeme všetky trolejbusy, zasa len preto, aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
3. Hádať sa o to, či je duobusová linka viac trolejbusová alebo autobusová a podľa toho číslovať, napríklad tak, že duobusová linka DD-Molecova bude mať trolejbusové číslo 214 a duobusová linka DD-Nový most autobusové číslo 33.
Ja osobne odmietam akékoľvek riešenie, ktoré kvôli tomu, aby vyzeralo pekne na papieri, vnáša chaos do zažitých označení liniek. Preto prosím, nijaké prečíslovávania existujúcich liniek!!! Zhovadilosť zavedenia "oblastného číslovania" je dostatočne odstrašujúcim príkladom.
Reakcia na: Andy #66444:
"Ktorý semafór preferuje IAD pred električkou?"
Napríklad Pekná cesta.
Reakcia na: d3k0 #66496:
tak ma napadlo, neprekrstíme Ťa... Povedzme na Doľavák...? ? ?
diky za info...uz teraz mi je to dost jasne...len som bol mierne dezorientovany z tych zmien co sa tykaju prestavby hl.stanice
Reakcia na: tito #66533:
Na Východnom (ak vieš kde to je).
Reakcia na: tito #66533:
Medzi Vajnorami a Račou.
...offtopic: kde sa nachadza "ZST Bratislava vychod"?
...ma ist tadial rychlik ktorym zvyknem cestovat a nemam tusenie kde to je...
Nova tema. 😉 d3k0 poslal obrazky (uz sa nejdeme o fotkach dohadovat ? ? ? ? ) kde na Nam. 1. maja buduju ostrovceky. Nechapem ich vyznam (ak to teda fakt robia ostrovceky a nie inzinierske siete pre dve blizke stavby), nakolko podla Andyho sa tu mala riesit krizovatka uplne inak ! Cesta pri Novej scene mala byt uzavreta a dole sa malo jazdit pri CHTF. Ostrovceky by tam VYRAZNE zavadzali aj kvoli odbocovaciemu pruhu na Gotko. Nevidim zmysel v ostrovcekoch na Nam. 1. maja ! Vie niekto nieco viac ?
Reakcia na: Max #66528:
momentálne sa v Dubaji nachádza štvrtina všetkých stavebných žeriavov na svete ☺
Reakcia na: d3k0 #66520:
ako sorry for it, to je síce pekné, že ráno sa spravia 2 dojazdy 75 ako 202, ale sám kôli tomu nestresuješ, len to potrebuješ hnať do extrému, aby reč nestála ?
Ja hovorím o tom, že by bolo oveľa menej prehľadné, keby boli trolejbusy označené v súvislom rade s autobusmi číslami napr.: 61, 37, 97, 28, 44, 40, 69, 82, 45.
Merci bocu for understanding.
Reakcia na: m@rtin #66527:
hm, Dubaj... a ja že je to niekde v Blave... ?
Myslíš, že by to na Kramáre vyšlo na ten pomocný pohon? 🙂 A prečo by ich nemohli nútiť? Pokiaľ tam budú striešky, tak nie je problém.
Reakcia na: SZKV #66521:
Ved ja z toho nerobim vedu a vobec mi nevadi kombinovana vyprava trolejbus-autobus. Nuz a tvoj nazor "vsetko precislovat naraz" sa ale zase nepaci inym, ktori by to chceli precislovat postupne (vid predchadzajuce prispevky). A tak ked sa nikto nevie zhodnut, mozno by bolo dobre ponechat cislovanie, take, ake je.
Pridam sem aj ja nazor na "preferenciu": V starsom prispevku http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3088 ma zaujali 2 vety ohladom krizovatky Saratovska - Drobneho - Repasskeho, a to: "V každej fáze riadiaceho cyklu po prihlásení el. dostáva radiè pokyn zaradiť hlavnú fázu, kde je zaistený plynulý prejazd elektrièky križovatkou. V tejto križovatke nie je zavedený žiadny parameter max. únosnej doby èakania vozidiel na ved¾ajších smeroch alebo chodcov vzh¾adom na ich nízke zaťaženie." Je to na smiech 🙂
Moj nazor ako cestujuceho elektricky: preferencia nie je doteraz, iba sa o nej hovori...
Nazor ako chodca: Skoda hovorit... Tejto krizovatke sa oblukom vyhybam, cim nepriamo podporujem vetu "odbornikov" o nizkom zatazeni chodcov cez krizovatku. Ved kto by cez tu krizovatku aj prechadzal, ked prejst cez 2 smery trva niekedy aj 5-6 minut. Dakujem neprosim.
Nazor ako vodica auta: Priamy smer - o.k., odbocovanie z hlavnej dolava na vedlajsiu - kto pozna - pocka, kto nepozna - nepocka, spravi mysicku a odboci az na krizovatke Pri Krizi (neznesie dlhe cakanie, mysliac si, ze ide o poruchu). Smer z vedlajsej dolava na hlavnu, resp. z vedlajsej priamo. Skoda hovorit... Tu by som potvdil nazor na slabe vytazenie prejazdu aut z vedlajsieho smeru - z jedinou vyhradou. Toto slabe vytazenie nastalo az po zavedeni svetelne riadenej krizovatky, nakolko kazdy, kto sa moze, tak sa jej vyhne a obide ju radsej cez sidlisko.

Takze moj zaver: Krizovatka nepomohla nikomu, ani MHD ( L83 evidentne zdrzuje), ani autam a chodcom uz vobec.
Ja by som tuto svetelnu krizovatku vypol a boli by spokojni urcite vsetci.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.