aby ste nepovedali že to vidím príliš jednostranne:
áno, viem si predstaviť nervóznych vodičov MHD vidiacich na zastávke ľudí s bicyklami/na- a vy-stupujúcich do našich vysokopodlažných vozidiel, viem že nikdy sa to tak nerobilo, že je to bárs komplikované, že prostredky MHD sú určené výhradne na prepravu beusákov, cestujúcej verejnosti, vlčákov, asociálov, ožranov a homelesákov, že bicykel zaberá veľa miesta a sťažuje pohyb ľudí vo voze, nehovoriac o možnom znečistení ich odevu, viem že by si vlky neoznačovali dovozné za bajky, komplikovalo by to prácu revízorov, evakuáciu cestujúcich z vozu v prípade MU, prípadne davy ľudí s bicyklami čakajúcich v rade na najbližší prázdny spoj... ( http://www.imhd.sk/ba/clanky/funny/zoznam_prazdnych_liniek.gif )
áno, viem si predstaviť nervóznych vodičov MHD vidiacich na zastávke ľudí s bicyklami/na- a vy-stupujúcich do našich vysokopodlažných vozidiel, viem že nikdy sa to tak nerobilo, že je to bárs komplikované, že prostredky MHD sú určené výhradne na prepravu beusákov, cestujúcej verejnosti, vlčákov, asociálov, ožranov a homelesákov, že bicykel zaberá veľa miesta a sťažuje pohyb ľudí vo voze, nehovoriac o možnom znečistení ich odevu, viem že by si vlky neoznačovali dovozné za bajky, komplikovalo by to prácu revízorov, evakuáciu cestujúcich z vozu v prípade MU, prípadne davy ľudí s bicyklami čakajúcich v rade na najbližší prázdny spoj... ( http://www.imhd.sk/ba/clanky/funny/zoznam_prazdnych_liniek.gif )
Max
Škoda, že v rámci chystanej novelizácie prepravného poriadku sa neuvažuje s možnosťou povolenia prepravy bicyklov aj v ostatných prostriedkoch MHD - mimo dopravnej špičky, cez víkendy. Viem že je to priam anarchistická myšlienka, ale osobne si myslím, že jeden či dva (3,4) bicykle na zadnej plošine poloprázdneho autobusu či električky nijako neohrozia bezpečnosť ani plynulosť dopravy (určite sa predĺži doba nastupovania a vystupovania, ale myslím že je to stále v norme). Samozrejme prepravu bicyklov by musel odsúhlasiť vodič - v závislosti od danej situácie.
Z ekonomického hľadiska je pre DPB logicky výhodnejšie viezť vo voze okrem cestujúcich aj bicykel za 22,-Sk, než vzduch za 0,-Sk.
Len či by takúto službu cestujúci nezneužívali... ?