Podľa obrázkov tých cykloprívesov nič nenasvedčuje tomu, že sa v nich prepravujú bicykle. Chválim počin dopravného podniku, ale "biele prívesy" hovoria veľa o dôležitosti PR pre vedenie dopravného podniku. To fakt nikoho nenapadlo, naklesliť tam bicykel a napísať niečo ako "Bratislava cyklistom"? Možno by nebolo zlé nakresliť tam aj schému trasy.
aby ste nepovedali že to vidím príliš jednostranne:
áno, viem si predstaviť nervóznych vodičov MHD vidiacich na zastávke ľudí s bicyklami/na- a vy-stupujúcich do našich vysokopodlažných vozidiel, viem že nikdy sa to tak nerobilo, že je to bárs komplikované, že prostredky MHD sú určené výhradne na prepravu beusákov, cestujúcej verejnosti, vlčákov, asociálov, ožranov a homelesákov, že bicykel zaberá veľa miesta a sťažuje pohyb ľudí vo voze, nehovoriac o možnom znečistení ich odevu, viem že by si vlky neoznačovali dovozné za bajky, komplikovalo by to prácu revízorov, evakuáciu cestujúcich z vozu v prípade MU, prípadne davy ľudí s bicyklami čakajúcich v rade na najbližší prázdny spoj... ( http://www.imhd.sk/ba/clanky/funny/zoznam_prazdnych_liniek.gif )
Čo som počul tak ani usporiadanie sedadiel kapacite neprídá. Na jednej strane sú vraj (osobne som ale nevidel, tak nezaručujem) také tie "maxisedadlá" ako bývajú v moderných vozidlách.
Takže Solarisy budú asi znamenať nepatrné spomalenie dopravy - vodiči s nimi pôjdu v oblúkoch pomaly a opatrne, na zástavkach namiesto štyroch dverí budú len tri. Ďalšie zhoršenie v interiéri - pretože dobrí ľudia stoja vždy pri dverách (a dobrých ľudí sa všade veľa zmestí). Tým zlým ľudom, ktorí budú niekde v strede medzi dverami, bude dlhšie trvať, kým sa prebojujú cez dobrých k dverám a von. ?
súhlasím s Andym - asi takto nejako to bolo myslené. Znie to síce nelogicky, ale keby bolo možné prepravovať bicykle MHD, začalo by viac ľudí používať práve bicykle napríklad na dopravu do práce - s vedomím, že keď cestou späť nebude priaznivé počasie/nebude stíhať/z práce chodí v noci (workoholik jeden), tak bude môcť využiť na cestu späť MHD.
Iný príklad - ako som už načrtol v predchádzajúcom príspevku - pozrite sa na mapu Bratislavy - nie odvšadial všade sa dá dostať bezpečne bicyklom.
nebudem vulgárny, ale keď najbližšie budeš v BA, skús sa pomocou bicykla premiestňovať medzi jednotlivými okrajovými bodmi mesta. Potom zistíš zmysel... Cyklochodníkov je tu tak málo ako inteligentných poslancov v parlamente. Zamysli sa trochu aj nad možnosťami rodín s malými detvákmi...
Uvediem príklad, kedy je vhodné ísť MHD bicyklom. Ideš ráno do práce na bicykli. Počas dňa začne silno pršať. Tak domov chceš ísť MHD a zobrať so sebou aj bicykel. Ale u nás to nemôžeš. Toto je jeden z dôvodov, prečo na bicykli skoro vôbec nechodím do práce ani do školy.
Tak isto napríklad na ideš na výlet do Čunova, ale začne tam pršať (predpovede nie vždy vychádzajú). Tak čo také hrozné by sa stalo, keby si použil poloprázdnu víkendovú 91ku, ubudlo by z autobusu alebo z vodiča?
Myslím si že keby boli prívesy 3591 a 3592 zvonka popísané vhodnou reklamou propagujúcou ich, tak by ľudia na to nepozerali ako ne nejaký vtip, ale možno by to zobrali vážne a ak aj nie, minimálne by sa o niečom takom ako "cyklobus" dozvedeli a určite by o tom vyprávali doma, v práci, atď., a niekto by sa už našiel, kto by im povedal že je to vážne a nie fór. Totiž tie biele prívesy naozaj nevypovedajú o tom že sú určené na prepravu bicyklov. ?
nechci ma teraz na večer nahnevať, už minule som Ťa tu spomínal a teraz už vieš prečo... Kurnik načo si asi človek kupuje bicykel... Chudák ten čo ho vymyslel, by ho šľak trafil, keby vedel, že ľudia ho chcú používať na prepravu v MHDčke... ? ? ?
V súvislosti so zavedením cyklobusu sa mení aj prepravný poriadok a tarifa MHD v Bratislave. Dal som si tú námahu, že som si prezrel prepravný poriadok na stránke dopravcu, aj na iMHD, ale nikde som nenašiel žiadnu zmienku ohľadom výnimky na prepravu bicyklov cyklobusmi. Ani v PP ani v tarife, takže stále je oficiálne zakázaná preprava bicykla ako cyklobusom tak i ostatnými prostriedkami MHD.
Škoda, že v rámci chystanej novelizácie prepravného poriadku sa neuvažuje s možnosťou povolenia prepravy bicyklov aj v ostatných prostriedkoch MHD - mimo dopravnej špičky, cez víkendy. Viem že je to priam anarchistická myšlienka, ale osobne si myslím, že jeden či dva (3,4) bicykle na zadnej plošine poloprázdneho autobusu či električky nijako neohrozia bezpečnosť ani plynulosť dopravy (určite sa predĺži doba nastupovania a vystupovania, ale myslím že je to stále v norme). Samozrejme prepravu bicyklov by musel odsúhlasiť vodič - v závislosti od danej situácie.
Z ekonomického hľadiska je pre DPB logicky výhodnejšie viezť vo voze okrem cestujúcich aj bicykel za 22,-Sk, než vzduch za 0,-Sk.
Len či by takúto službu cestujúci nezneužívali... ?
Ale to odbočenie Prievozská - Bajkalská bolo skúšané Solarisom pred pár rokmi aj s cestujúcimi dosť veľa a nepočul som, že by s tým boli problémy. Z Tomášikovej na Gagarinovu si myslím, že to prejde, ale nemám dôkaz, takže zatiaľ uznávam, 88 tiež uznávam(aj keď by stačilo dobre zreorganizovať stánie) a Slovnaft nepoznám. Ale bodaj by sa tvoje slová naplnili..
Nuž myslím, že to kachna bude. Neverím tomu, aby sa tie vozy kamsi odpredávali. Ono také tragické to nebude ani s tými kolíznymi bodmi. Skôr to bude tak, že "chlapci" ešte s nimi nevedia jazdiť. Chce to zvyk a cvik... Predpokladám však, že si ešte aj potom veľakrát zahrešia na toho, čo zamenil kĺby za 15m vozy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max
Iný príklad - ako som už načrtol v predchádzajúcom príspevku - pozrite sa na mapu Bratislavy - nie odvšadial všade sa dá dostať bezpečne bicyklom.